E-kereskedelem

Itt találod az összes cikket a „e-kereskedelem” témában!

Belföldi e-kereskedelem: miért nem mindegy, milyen teljesítési dátum van a számlán?

Belföldi e-kereskedelem: miért nem mindegy, milyen teljesítési dátum van a számlán?

Az e-kereskedelemben eladott termékek áfa vonzatát az átvétel időpontja és a számlán szereplő kibocsátási határidő befolyásolja. A legfontosabb tudnivalókat Sztankó Dánel, az RSM Hungary Adóüzletágának igazgatója foglalta össze.
2021. 11. 24., 17:27
A magyarok többsége utánvéttel vásárol a divat webáruházakban

A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.

2021. 11. 12., 13:45
Fekete pénteki parancsnokság alakult Romániában

Különleges fekete pénteki parancsnokság létrehozását jelentette be csütörtökön a román Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság, céljuk a kecsegtetőbbnél kecsegtetőbb akciók non-stop ellenőrzése.

2021. 11. 12., 12:15
Idén is tarolt az Alibaba a szinglik napján

Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.

2021. 10. 25., 13:00
Erre költene a legtöbbet a Közért plusz

Jövőre óriási volumenekkel szeretné segíteni a termelői hálózatukat, és minél több háztartásba és partnerünkhöz szeretné eljuttatni a jó minőségű hazai élelmiszereket a Közért+.

2021. 10. 22., 11:30
A magyar fogyasztók többsége már online vásárol divatcikkeket

A GLAMI divatböngésző ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni.

2021. 10. 12., 12:15
Napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.

2021. 09. 02., 09:00
Jánvári András: Sok feladatot látok még magam előtt

Sok érdekes cégvezetőt ismertem meg az elmúlt közel két évben az egyik üzleti klubban. Hasznos hallani mások problémáit és megoldásait, ezzel is kimozdulva saját burkunkból és problémáinkból – mondta az Üzletemnek Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

2021. 08. 20., 13:00
50 milliárdot vert az Amazon a Walmartra

A Kínán kívüli legnagyobb e-kereskedelmi vállalat lekörözte a legnagyobb valóvilági áruházhálózatot. A vállalati és iparági adatok szerint az Amazon megelőzte a Walmartot, és ezzel a világ legnagyobb kiskereskedelmi eladójává vált Kínán kívül.

2021. 07. 20., 10:30
Személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedők

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is

2021. 07. 16., 13:30
Honlapblokkolással is védik a vásárlókat

A piacfelügyeleti törvény péntektől alkalmazható módosításainak köszönhetően még eredményesebben léphetnek fel a hatóságok a fogyasztók biztonsága érdekében.

2021. 07. 03., 14:00
Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak

Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.

2021. 06. 15., 12:15
Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, amelyek közül mindössze öt magyar.

2021. 05. 26., 10:45
Nagyon bejött a gyorskereskedelem annak, aki 180-szor rendelt házhoz

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.

2021. 05. 05., 19:45
Ön elégedett a csomagszállítók és a webáruházak munkájával?

Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest.

2021. 04. 21., 19:00
A bosszúköltés a divatágazatot is felpörgetheti

A Glami.hu divatkereső adatai szerint Magyarországon január óta érzékelhető, hogy nő a szándék az elmaradt vásárlások bepótlására és a ruházati termékek szélesebb körének megvásárlására.

2021. 04. 08., 19:00
Applikáció segíti a beléptetést a MediaMarkt áruházaiban

A 144/2021-es kormányrendelet értelmében április 7-én újranyitottak a MediaMarkt áruházai is. A műszaki áruházlánc áruval feltöltött, fertőtlenített üzletekkel várja a vásárlókat. Az áruházakban maximalizálták az egyidőben bent tartózkodó látogatók számát, a zökkenőmentes beléptetést egy applikáció is segíti.

2021. 03. 31., 17:30
A home office faház mindent vitt

Kert végébe felépíthető home office faházat, erotikus pózokat bemutató sütiformázót és dizájnos fürdőszobai dézsát keresnek a magyarok karantén idején. Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók.

2021. 03. 31., 15:15
Magyar webshopok is átvehetik az Amazon módszerét

Mit takar a microservice és hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? Erre válaszolnak elemzésükben a komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői.

2021. 03. 23., 11:30
Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után

A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.

2021. 03. 14., 17:00
Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a Tudatos Vásárlók Egyesülete

Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.

2021. 03. 12., 10:45
Ezen buknak évente 30 milliárd dollárt az e-kereskedelmi vállalkozások

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.

2021. 03. 07., 16:00
Csak egy apró hiba, és a vevők fele lelécel

A webshopoknak olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.

2021. 03. 02., 18:15
GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

2021. 03. 01., 16:00
A Pelenka.hu lett az ország kedvenc baba-mama boltja

Az Ország Boltja 2020 üzleti verseny keretein belül idén is összemérték erejüket hazánk meghatározó e-kereskedelmi vállalkozásai. Az alig három éve indult Pelenka.hu a vásárlók visszajelzései alapján az év legnépszerűbb baba-mama boltja lett.

2021. 02. 09., 17:30
ITM: válságállónak bizonyult a magyarországi kiskereskedelem

A múlt év fontos tanulsága, hogy a kiskereskedelem a legnehezebb körülmények között is képes megbízhatóan garantálni a magyar családok folyamatos ellátását – szögezte le keddi közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2021. 02. 07., 18:00
Cégek is szívesen vásárolnak ajándékkártyákat

Az általában ünnepek alkalmával népszerű ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt beszámolója szerint csak az üzleti szegmensben 30 százalékkal többet adtak el belőlük az utolsó negyedévben, mint 2019-ben összesen.

2021. 02. 01., 16:15
Várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban

Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről.

2021. 01. 28., 12:00
Ez az eddig legsikeresebb exit a Hiventures-nél

Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben.

2021. 01. 13., 14:00
Ingyenes e-kereskedelem akadémia indul vállalkozásoknak

A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével.

2020. 12. 29., 14:00
Online-os feketelistát állítottak össze Szerbiában

A vajdasági és a szerbiai fogyasztóvédelmi egyesületek közzétették azoknak az online kereskedőknek a feketelistáját, akik az egyesületek szerint nem tartják be a törvényes előírásokat.

2020. 12. 16., 13:15
Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy magyar megoldással

Az online borvásárlás az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban. Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek.

2020. 11. 18., 14:30
Már közel 10 ezer webshop használja a Barion online fizetési rendszerét

Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9 ezer magyar és közel ezer külföldi internetes áruház használja.

2020. 11. 12., 09:30
Tarolt Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik napján

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.

2020. 11. 11., 17:30
A szinglik hatalmasat dobtak az Alibaba forgalmán

Már az első félórát követően meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma szerdán a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.

2020. 11. 04., 13:00
Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup. A cég egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.

2020. 10. 30., 16:15
Az e-kereskedelem felpörgeti a B2B szektor CRM eszközeinek használatát is

Az e-kereskedelem felpörgése alaposan átformálta a vállalkozások egymással ápolt üzleti kapcsolatait is. Mivel a legtöbb cég digitalizálódni kezdett, így egymással is online üzletelnek, ami magával hozta az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszerek terjedését is.

2020. 10. 11., 17:00
Nyolc tipp a zökkenőmentes online vásárláshoz

Egy hazai felmérés szerint a válaszadók fele már most többet költ divatcikkekre az interneten, mint a hagyományos üzletekben – ez a jelenlegi helyzetben biztonságosabb opciónak tűnik, azonban ennek a vásárlási módnak is megvannak a maga kockázatai.

2020. 10. 05., 10:00
Blaumann Debóra: Tudatosan kerülöm a felszínes kapcsolatokat

Voltam már regionális és ország specifikus pozícióban is, de még nem próbálhattam ki magam globális feladatkörben – remélem, lesz erre lehetőségem a jövőben – mondta az Üzletemnek Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.

2020. 09. 15., 13:00
Az elhagyott kosarak országa vagyunk, a célegyenesben megtorpan a magyar

A koronavírus Magyarországon is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58 százalék) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból.

2020. 08. 24., 17:30
Tudja, hogy mi lett a magyarok új hobbija?

Régóta találgatják a szakértők, hogy mit hoz az új évtized a dinamikusan fejlődő e-kereskedelem területén, az idei év eseményei azonban minden előzetes elképzelést felülmúltak. Míg a világjárvány számos szektort küldött a padlóra, azok a cégek, amelyek fel tudták venni az online értékesítés száguldó tempóját, nagyot nyertek.

2020. 07. 21., 11:30
E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

Számos vállalkozás most indít webáruházat vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.

2020. 06. 19., 10:45
A bolti kereskedelem felé nyit az eMAG

Üzlethálózat kialakításával növelné piaci részesedését a Magyarországon eddig csak az internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu, az elsőként átadott fővárosi boltot újabbak követik majd országszerte.

2020. 06. 12., 14:30
Ők a legtudatosabb és legóvatosabb online vásárlók

Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából.

2020. 06. 02., 10:00
Csereklyei Bálint: Legjobban a személyes márka építésében hiszek

25 éves éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít – mondta az Üzletemnek Csereklyei Bálint, a fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic ügyvezetője.

2020. 05. 13., 13:45
Jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban.

2020. 05. 12., 14:30
Uniós online fogyasztóvédelmi ellenőrzéshez csatlakozott az ITM

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzéssorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.

2020. 05. 02., 09:00
Készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat.

2020. 04. 20., 10:00
Virágzik az online élelmiszerpiac Romániában

Romániában is egyre több kistermelő, élelmiszer-feldolgozó cég és étterem kínálja termékeit a virtuális térben. Az élelmiszer-biztonsági engedélyek megszerzése nem túl nehéz, sokan mégis a könnyebnek tűnő, illegális forgalmazást választják.

2020. 04. 08., 12:15
Így rendeltek márciusban online a magyarok

Bár március közepén kevesebben rendeltek online, a hónap végére szárnyalni kezdett a netes rendelések piaca és egyre szívesebben végzik a magyarok webshopon keresztül a napi bevásárlást.

2020. 04. 06., 13:45
Már taxival is házhoz viszik a SPAR-nál leadott rendeléseket

Április 6-án indul a SPAR és a Főtaxi Csoport új TAXI SHOPPING szolgáltatása. A koronavírus okozta járványidőszakban, a mindenkit érintő kijárási korlátozások idején a bevásárlás sokak számára nehézséget okoz. Rajtuk igyekeznek segíteni.

2020. 04. 03., 18:00
Újabb vásárlói rohamra számítanak a boltokban Szlovákiában

Ha a szlovák kormányfőnek, Igor Matovičnak sikerülne megvalósítania az ország teljes lekapcsolásával (blackout) és a rendkívüli állapot bevezetésével kapcsolatos tervét, az üzletek a vásárlók rohamával nézhetnének szembe.

2020. 04. 03., 17:00
Elszálltak a mobilbankos vásárlások

Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly – közölte a K&H. Márciusban kiemelkedő növekedés volt a mobilbankos utalásoknál.

2020. 03. 09., 13:45
Az azonnali utalással jöhet a kártyás részletfizetés?

A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint. A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően.

2020. 02. 25., 09:15
Egyre népszerűbb a csomagpontos szállítás

A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. Kérdés azonban, hogy mi alapján érdemes a webshopoknak csomagpontra szállító futárcéget választani?

2020. 01. 16., 13:15
Így és ezt rendeltük tavaly a neten

Tavaly az e-kereskedelemben forgó termékeket tekintve a fővárosban a műszaki cikkek, vidéken a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők voltak a legkelendőbbek.

2019. 11. 07., 11:00
Ön is vásárolna ennyiért karácsonyi ajándékot?

A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.

2019. 07. 08., 14:30
Nem stimmel minden az ellenőrzött webáruházaknál

A fogyasztók jogainak védelme érdekében az ügyészség tizenhat webáruház szerződési feltételeit vizsgálta és mindegyikben talált törvénysértő kikötést – közölte Szabó Ferenc Pest megyei főügyész hétfőn.

2018. 12. 05., 09:00
A repülőgépes biznisz felé is nyitna az autójogász

Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.

  Rovathírek: GUSTO

Kategóriánként három fős zsűri értékelte a versenymunkákat. A három kategóriában idén is összesen 56 bejglit kóstolt és értékelt a neves szaktekintélyekből és ismert személyiségekből álló zsűri.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Benyújtotta a két új atomerőművi blokk reaktortartályainak gyártási engedélykérelmét a Paks II. Zrt. az Országos Atomenergia Hivatalnak – tájékoztatott Süli János, a két új atomerőművi blokk létesítéséért felelős tárca nélküli miniszter az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottságában történt meghallgatása után.