E-kereskedelem

Itt találod az összes cikket a „e-kereskedelem” témában!

A magyarok több mint fele vásárolt már ultragyors divatmárkától

A magyarok több mint fele vásárolt már ultragyors divatmárkától

Vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt.
2024. 05. 30., 18:10
A magyar e-kereskedők nyerhetnek a határátlépéssel

A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

2024. 05. 07., 15:20
GKID-Mastercard: 8,5 százalékkal nőtt 2023-ban az e-kereskedelem forgalma

A magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma 2023-ban meghaladta a 83 milliót, értéke mintegy 1474 milliárd forintot tett ki, 8,5 százalékkal nőtt 2022-höz képest – derül ki a GKID piackutató vállalat és a Mastercard digitális kereskedelmi körképéből.

2024. 03. 24., 12:10
Egyre jobban hódít az online kártyás fizetés

Minden ötödik itthon bankkártyával fizetett forintot az interneten költünk el, egy-egy fizetés során az átlagos kosárérték 45 százalékkal magasabb, mint a fizikai bankkártyás fizetéskor – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

2024. 02. 27., 19:10
A GVH célkeresztjében a Temu

A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.

2024. 01. 12., 11:40
Netes rendelések: vámkezelési rekord a reptéren

A NAV hatósági eszközökkel, a kockázatokat feltáró és elemző rendszerekkel, a felderítést támogató technikai eszközökkel és kábítószer-kereső szolgálati kutyákkal szűri ki a több milliós küldeménytömegből a jogszabálysértő árukat.

2023. 10. 11., 10:08
A magyarok bő harmada szorongó fogyasztóvá vált

Hogyan viselkedik a magyar fogyasztó a jelenlegi gazdasági környezetben? Őrült költekezésbe kezd, hogy felhalmozzon, vagy inkább takarékoskodik? A Reacty Digital két évet felölelő összehasonlító kutatása ezt vizsgálta.

2023. 10. 05., 12:41
Magyar István: Kritikus embernek tartom magam

Folyamatosan képzem magam, hogy a technológia fejlődésének és a folyamatosan változó jogszabályi környezetnek megfelelve tudjak dolgozni – mondta az Üzletemnek Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője.

2023. 08. 07., 19:10
Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben?

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.

2023. 08. 02., 11:13
Megtorpant a hazai e-kereskedelem

2023 első felében stagnált a magyarországi e-kereskedelem, az inflációs adatok fényében azonban a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi – mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.

2023. 07. 23., 16:16
Digitális koncertfoglaló platformmal ért el sikert a magyar startup

Közel 200 jelentkező közül választotta a legjobbnak a KoncertBooking.com oldalát az Ecommerce Hungary elektronikus kereskedelmet támogató szövetsége. A platform megálmodói fejlesztéseikkel szeretnék tovább formálni a hazai koncertpiac különböző szegmenseit.

2023. 05. 22., 10:22
Egyre tudatosabb az online vásárló

Míg a termékkategóriák tekintetében nincs jelentős változás az elmúlt évek során, egyre több szolgáltatásfajta esetén választják az online vásárlást a felnőtt magyarok – derült ki a Reacty Digital 2023. áprilisi felméréséből.

2023. 05. 20., 15:58
Robbanásszerűen nőtt a házhoz szállítások száma három év alatt

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés, A hazai piacon három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat.

2023. 03. 28., 13:48
Folytatódik az online kereskedelem térhódítása?

Hatalmas átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem Magyarországon és a világban. A Covid okozta korlátozások miatt egyik napról a másikra megnőtt az igény az online vásárlásra. Erről is szó lesz május 11-én, a Magyar E-kereskedelem Napján.

2023. 03. 17., 19:22
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktálhat az online divatkereskedelemben

Annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20 százaléka igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához – derül ki a GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felméréséből.

2023. 03. 16., 19:23
A magyarok többsége vásárolt már használt cikkeket webáruházban

A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékekkel az online tér felé nyit.

2023. 03. 09., 17:13
A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok

Aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.

2023. 03. 01., 10:49
A visszafogott lakossági fogyasztás az e-kereskedelmet is átalakította tavaly

Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a Covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Az Olcsóbbat.hu a piaci változásokat mérte fel.

2023. 02. 21., 13:13
GVH: a Wish 150-225 millió forint kompenzációt ad a magyar fogyasztóknak

A Gazdasági Versenyhivatal lezárta vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-el szemben. A platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer fogyasztó pénzügyi kompenzálását – vállalta, hogy elkerülhesse a bírságot.

2023. 02. 18., 14:44
A fogyasztók többsége inkább az előfizetést választja

Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.

2023. 01. 29., 12:16
Sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak

Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.

2023. 01. 16., 12:41
Vége van az aranykornak az e-kereskedelmi piacon?

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezonban, tavaly decemberben viszont elmaradtak a csúcseredmények.

2023. 01. 05., 14:09
Szabados János: Segítünk az anyukáknak visszatérni a munka világába

Világunk rohamosan hasít az online-ban, de úgy gondolom, hogy a személyes találkozók, üzleti beszélgetések a leghatékonyabbak a kapcsolatépítésben – mondta az Üzletemnek Szabados János, a Prefibox értékesítési vezetője, a Mommy Works Hungary portál tulajdonosa.

2022. 10. 17., 10:22
Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot

A megugró infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is. Szeptemberben az e-kereskedelmi cégek 49 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 33 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 30 százalékot.

2022. 10. 04., 14:17
A mobilok szerepe a legkritikusabb az e-kereskedelem növekedésében

Az e-kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak – állítják iparági vezetők.

2022. 09. 28., 11:13
Másképp vásárolunk: spórolunk és akciózunk

Változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt. Tíz fogyasztóból hat tervezi, hogy kevesebb árut helyez online kosarába vagy bevásárlókocsijába, „lefelé” vásárol, azaz jobban figyeli az akciókat.

2022. 07. 09., 09:07
Akár már másnapra rendelhetünk hazai élelmiszereket

Törökbálinton adták át a Közért+ legkorszerűbb technológiával ellátott raktárát. A legalább 90 százalékban magyar élelmiszereket forgalmazó webshop akár már másnapra vállalja a rendelések kiszállítását Budapesten és vonzáskörzetében.

2022. 06. 22., 17:27
Levegő a kkv-k számára, pénzügyi stabilitás a beszállítóknak

A hazai piacon úttörőnek számító Buy-Now-Pay-Later fizetési megoldásnak köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítókat a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül kifizetik.

2022. 06. 10., 15:57
Hiánypótló kutatás a hazai e-kereskedelem kihívásairól

A Digitális Kereskedelmi Szövetség tevékenységének első fontos mérföldköve a GKID-vel közösen végzett átfogó Online Export Kutatás, amely rámutatott a sokszínű és különböző érettségi szintű hazai e-kereskedők legfontosabb kihívásaira.

2022. 06. 07., 09:16
Hack-Handa Tünde: Őszintén hiszek a példa erejében

Megoldásszállítók vagyunk, akkor működünk jól, ha a partnereink elégedettek. Erre a win-win szituációra alapozva építjük üzleti kapcsolatainkat – mondta az Üzletemnek Hack-Handa Tünde, az eNET Kutatási és elemzési üzletágának szakmai vezetője.

2022. 06. 03., 10:58
A fenntarthatóság alakítja át az árösszehasonlító oldal kínálatát

Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.

2022. 06. 02., 11:47
Egyre erősebb a videómarketing szerepe az értékesítésben

Az elmúlt években Magyarországon is tanúi lehettünk az online kereskedelem mindent elsöprő robbanásának. Vajon mivel hódíthatják meg a legfiatalabb fogyasztókat, melyek a legfrissebb trendek a videómarketing piacon?

2022. 05. 26., 12:33
6 milliónál is többen okostelefonoznak Magyarországon

Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából.

2022. 05. 23., 13:04
Nehezebb lesz trükközni a Black Friday akciókkal

2022 május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is.

2022. 05. 06., 18:07
Távozik az Árukereső.hu-tól Rácz Csaba ügyvezető

Távozik az Árukereső.hu-tól Rácz Csaba ügyvezető igazgató, aki ebben a pozícióban 2013 óta dolgozott Magyarország legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál, a hazai e-kereskedelmi szektor leglátogatottabb platformjánál.

2022. 03. 30., 12:29
A mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára

A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.

2022. 03. 17., 20:27
A Z generáció az e-kereskedelem motorja Magyarországon

A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei.

2022. 03. 03., 11:13
Az e-kereskedelmi cégek is megérezték az ukrajnai háború kitörését

Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.

2022. 03. 01., 12:28
Csereklei Zoltán: A drágulás sem változtat a márkahűségen

A drágulás ez e-kereskedők szektorát is elérte, ráadásul közben nem csupán az ellátási láncban, hanem már a gyártás során is sok cég akadályokba ütközik. Hogyan lehet versenyelőnyhöz jutni az e-kereskedelmi szektorban? Mennyire márkahűek a vásárlók, ha egyik napról a másikra drágulnak a termékek? Árérzékenyek a baba-mama szektor vásárlói? Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója válaszolt a kérdésekre.

2022. 02. 16., 19:19
GVH: nem használják ki az adatvagyon adta lehetőséget a webáruházak

Az online kiskereskedők adatvagyonának keletkezését és szerepét járta körül most közzétett piacelemzésében a Gazdasági Versenyhivatal. A versenyhatóság az elemzés alapján több javaslatot tett a fogyasztói bizalom erősítése, illetve a hazai kkv-k fejlesztése érdekében.

2022. 01. 31., 16:02
Jobban bíznak a webshopokban a magyar vásárlók

Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma.

2022. 01. 25., 17:33
2022 is az e-kereskedelem éve lesz: fenntarthatóság és live stream shopping

A világjárvány Magyarországon is példátlan e-commerce robbanást hozott magával. 2021 első félévében 30 százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A Markestic pontokba szedte a 8 legfontosabb trendet, amelyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. 01. 19., 17:59
Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából.

2022. 01. 18., 12:15
Ezeket a lépéseket ne hagyja ki, ha vállalkozást indít

Akadnak olyanok, akik régóta dédelgetett álmaikat szeretnék megvalósítani és önálló vállalkozásba kezdenének 2022-ben. A trendeket figyelembe véve érdemes azonnal az online térben értékesíteni és saját webshoppal indulni, hiszen a magyarok 2/3-a szokott online vásárolni.

2022. 01. 18., 11:19
Az e-kereskedelem növekvő kockázataira figyelmeztet az ÁSZ

Szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az interneten történő vásárlások során az emberek felelős, adataik megfelelő védelmét is biztosító döntéseket hozzanak - hívják fel a figyelmet az Állami Számvevőszék elemzői.

2021. 12. 14., 18:04
Sokat nyerhet, aki a közösségi médiában hirdet

Még jobban tarol a koronavírus-járvány megjelenése óta az online vásárlás, a minden korábbi módszernél hatékonyabb, közösségi platformokon megjelenő hirdetéseknek is köszönhetően. Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta.

2021. 12. 08., 15:11
Kétszer-háromszor több webshopot is elbírhat a magyar piac

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.

2021. 11. 24., 17:27
A magyarok többsége utánvéttel vásárol a divat webáruházakban

A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.

2021. 11. 12., 13:45
Fekete pénteki parancsnokság alakult Romániában

Különleges fekete pénteki parancsnokság létrehozását jelentette be csütörtökön a román Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság, céljuk a kecsegtetőbbnél kecsegtetőbb akciók non-stop ellenőrzése.

2021. 11. 12., 12:15
Idén is tarolt az Alibaba a szinglik napján

Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.

2021. 10. 25., 13:00
Erre költene a legtöbbet a Közért plusz

Jövőre óriási volumenekkel szeretné segíteni a termelői hálózatukat, és minél több háztartásba és partnerünkhöz szeretné eljuttatni a jó minőségű hazai élelmiszereket a Közért+.

2021. 10. 22., 11:30
A magyar fogyasztók többsége már online vásárol divatcikkeket

A GLAMI divatböngésző ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni.

2021. 10. 12., 12:15
Napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.

2021. 09. 02., 09:00
Jánvári András: Sok feladatot látok még magam előtt

Sok érdekes cégvezetőt ismertem meg az elmúlt közel két évben az egyik üzleti klubban. Hasznos hallani mások problémáit és megoldásait, ezzel is kimozdulva saját burkunkból és problémáinkból – mondta az Üzletemnek Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

2021. 08. 20., 13:00
50 milliárdot vert az Amazon a Walmartra

A Kínán kívüli legnagyobb e-kereskedelmi vállalat lekörözte a legnagyobb valóvilági áruházhálózatot. A vállalati és iparági adatok szerint az Amazon megelőzte a Walmartot, és ezzel a világ legnagyobb kiskereskedelmi eladójává vált Kínán kívül.

2021. 07. 20., 10:30
Személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedők

Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is

2021. 07. 16., 13:30
Honlapblokkolással is védik a vásárlókat

A piacfelügyeleti törvény péntektől alkalmazható módosításainak köszönhetően még eredményesebben léphetnek fel a hatóságok a fogyasztók biztonsága érdekében.

2021. 07. 03., 14:00
Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak

Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.

2021. 06. 15., 12:15
Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, amelyek közül mindössze öt magyar.

2021. 05. 26., 10:45
Nagyon bejött a gyorskereskedelem annak, aki 180-szor rendelt házhoz

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.

2021. 05. 05., 19:45
Ön elégedett a csomagszállítók és a webáruházak munkájával?

Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest.

2021. 04. 21., 19:00
A bosszúköltés a divatágazatot is felpörgetheti

A Glami.hu divatkereső adatai szerint Magyarországon január óta érzékelhető, hogy nő a szándék az elmaradt vásárlások bepótlására és a ruházati termékek szélesebb körének megvásárlására.

2021. 04. 08., 19:00
Applikáció segíti a beléptetést a MediaMarkt áruházaiban

A 144/2021-es kormányrendelet értelmében április 7-én újranyitottak a MediaMarkt áruházai is. A műszaki áruházlánc áruval feltöltött, fertőtlenített üzletekkel várja a vásárlókat. Az áruházakban maximalizálták az egyidőben bent tartózkodó látogatók számát, a zökkenőmentes beléptetést egy applikáció is segíti.

2021. 03. 31., 17:30
A home office faház mindent vitt

Kert végébe felépíthető home office faházat, erotikus pózokat bemutató sütiformázót és dizájnos fürdőszobai dézsát keresnek a magyarok karantén idején. Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók.

2021. 03. 31., 15:15
Magyar webshopok is átvehetik az Amazon módszerét

Mit takar a microservice és hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? Erre válaszolnak elemzésükben a komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői.

2021. 03. 23., 11:30
Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után

A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.

2021. 03. 14., 17:00
Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a Tudatos Vásárlók Egyesülete

Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.

2021. 03. 12., 10:45
Ezen buknak évente 30 milliárd dollárt az e-kereskedelmi vállalkozások

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.

2021. 03. 07., 16:00
Csak egy apró hiba, és a vevők fele lelécel

A webshopoknak olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.

2021. 03. 02., 18:15
GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

2021. 03. 01., 16:00
A Pelenka.hu lett az ország kedvenc baba-mama boltja

Az Ország Boltja 2020 üzleti verseny keretein belül idén is összemérték erejüket hazánk meghatározó e-kereskedelmi vállalkozásai. Az alig három éve indult Pelenka.hu a vásárlók visszajelzései alapján az év legnépszerűbb baba-mama boltja lett.

2021. 02. 09., 17:30
ITM: válságállónak bizonyult a magyarországi kiskereskedelem

A múlt év fontos tanulsága, hogy a kiskereskedelem a legnehezebb körülmények között is képes megbízhatóan garantálni a magyar családok folyamatos ellátását – szögezte le keddi közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

2021. 02. 07., 18:00
Cégek is szívesen vásárolnak ajándékkártyákat

Az általában ünnepek alkalmával népszerű ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt beszámolója szerint csak az üzleti szegmensben 30 százalékkal többet adtak el belőlük az utolsó negyedévben, mint 2019-ben összesen.

2021. 02. 01., 16:15
Várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban

Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről.

2021. 01. 28., 12:00
Ez az eddig legsikeresebb exit a Hiventures-nél

Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben.

2021. 01. 13., 14:00
Ingyenes e-kereskedelem akadémia indul vállalkozásoknak

A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével.

2020. 12. 29., 14:00
Online-os feketelistát állítottak össze Szerbiában

A vajdasági és a szerbiai fogyasztóvédelmi egyesületek közzétették azoknak az online kereskedőknek a feketelistáját, akik az egyesületek szerint nem tartják be a törvényes előírásokat.

2020. 12. 16., 13:15
Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy magyar megoldással

Az online borvásárlás az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban. Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek.

2020. 11. 18., 14:30
Már közel 10 ezer webshop használja a Barion online fizetési rendszerét

Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9 ezer magyar és közel ezer külföldi internetes áruház használja.

2020. 11. 12., 09:30
Tarolt Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik napján

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.

2020. 11. 11., 17:30
A szinglik hatalmasat dobtak az Alibaba forgalmán

Már az első félórát követően meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma szerdán a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.

2020. 11. 04., 13:00
Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup. A cég egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.

2020. 10. 30., 16:15
Az e-kereskedelem felpörgeti a B2B szektor CRM eszközeinek használatát is

Az e-kereskedelem felpörgése alaposan átformálta a vállalkozások egymással ápolt üzleti kapcsolatait is. Mivel a legtöbb cég digitalizálódni kezdett, így egymással is online üzletelnek, ami magával hozta az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszerek terjedését is.

2020. 10. 11., 17:00
Nyolc tipp a zökkenőmentes online vásárláshoz

Egy hazai felmérés szerint a válaszadók fele már most többet költ divatcikkekre az interneten, mint a hagyományos üzletekben – ez a jelenlegi helyzetben biztonságosabb opciónak tűnik, azonban ennek a vásárlási módnak is megvannak a maga kockázatai.

2020. 10. 05., 10:00
Blaumann Debóra: Tudatosan kerülöm a felszínes kapcsolatokat

Voltam már regionális és ország specifikus pozícióban is, de még nem próbálhattam ki magam globális feladatkörben – remélem, lesz erre lehetőségem a jövőben – mondta az Üzletemnek Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.

2020. 09. 15., 13:00
Az elhagyott kosarak országa vagyunk, a célegyenesben megtorpan a magyar

A koronavírus Magyarországon is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58 százalék) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból.

2020. 08. 24., 17:30
Tudja, hogy mi lett a magyarok új hobbija?

Régóta találgatják a szakértők, hogy mit hoz az új évtized a dinamikusan fejlődő e-kereskedelem területén, az idei év eseményei azonban minden előzetes elképzelést felülmúltak. Míg a világjárvány számos szektort küldött a padlóra, azok a cégek, amelyek fel tudták venni az online értékesítés száguldó tempóját, nagyot nyertek.

2020. 07. 21., 11:30
E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

Számos vállalkozás most indít webáruházat vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.

2020. 06. 19., 10:45
A bolti kereskedelem felé nyit az eMAG

Üzlethálózat kialakításával növelné piaci részesedését a Magyarországon eddig csak az internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu, az elsőként átadott fővárosi boltot újabbak követik majd országszerte.

2020. 06. 12., 14:30
Ők a legtudatosabb és legóvatosabb online vásárlók

Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából.

2020. 06. 02., 10:00
Csereklyei Bálint: Legjobban a személyes márka építésében hiszek

25 éves éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít – mondta az Üzletemnek Csereklyei Bálint, a fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic ügyvezetője.

2020. 05. 13., 13:45
Jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban.

2020. 05. 12., 14:30
Uniós online fogyasztóvédelmi ellenőrzéshez csatlakozott az ITM

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzéssorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.

2020. 05. 02., 09:00
Készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat.

2020. 04. 20., 10:00
Virágzik az online élelmiszerpiac Romániában

Romániában is egyre több kistermelő, élelmiszer-feldolgozó cég és étterem kínálja termékeit a virtuális térben. Az élelmiszer-biztonsági engedélyek megszerzése nem túl nehéz, sokan mégis a könnyebnek tűnő, illegális forgalmazást választják.

2020. 04. 08., 12:15
Így rendeltek márciusban online a magyarok

Bár március közepén kevesebben rendeltek online, a hónap végére szárnyalni kezdett a netes rendelések piaca és egyre szívesebben végzik a magyarok webshopon keresztül a napi bevásárlást.

2020. 04. 06., 13:45
Már taxival is házhoz viszik a SPAR-nál leadott rendeléseket

Április 6-án indul a SPAR és a Főtaxi Csoport új TAXI SHOPPING szolgáltatása. A koronavírus okozta járványidőszakban, a mindenkit érintő kijárási korlátozások idején a bevásárlás sokak számára nehézséget okoz. Rajtuk igyekeznek segíteni.

2020. 04. 03., 18:00
Újabb vásárlói rohamra számítanak a boltokban Szlovákiában

Ha a szlovák kormányfőnek, Igor Matovičnak sikerülne megvalósítania az ország teljes lekapcsolásával (blackout) és a rendkívüli állapot bevezetésével kapcsolatos tervét, az üzletek a vásárlók rohamával nézhetnének szembe.

2020. 04. 03., 17:00
Elszálltak a mobilbankos vásárlások

Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly – közölte a K&H. Márciusban kiemelkedő növekedés volt a mobilbankos utalásoknál.

2020. 03. 09., 13:45
Az azonnali utalással jöhet a kártyás részletfizetés?

A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint. A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően.

2020. 02. 25., 09:15
Egyre népszerűbb a csomagpontos szállítás

A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. Kérdés azonban, hogy mi alapján érdemes a webshopoknak csomagpontra szállító futárcéget választani?

2020. 01. 16., 13:15
Így és ezt rendeltük tavaly a neten

Tavaly az e-kereskedelemben forgó termékeket tekintve a fővárosban a műszaki cikkek, vidéken a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők voltak a legkelendőbbek.

2019. 11. 07., 11:00
Ön is vásárolna ennyiért karácsonyi ajándékot?

A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.

2019. 07. 08., 14:30
Nem stimmel minden az ellenőrzött webáruházaknál

A fogyasztók jogainak védelme érdekében az ügyészség tizenhat webáruház szerződési feltételeit vizsgálta és mindegyikben talált törvénysértő kikötést – közölte Szabó Ferenc Pest megyei főügyész hétfőn.

2018. 12. 05., 09:00
A repülőgépes biznisz felé is nyitna az autójogász

Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS