Itt találod az összes cikket a „e-kereskedelem” témában!
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti.
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.
Az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhozszállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért.
A magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma 2023-ban meghaladta a 83 milliót, értéke mintegy 1474 milliárd forintot tett ki, 8,5 százalékkal nőtt 2022-höz képest – derül ki a GKID piackutató vállalat és a Mastercard digitális kereskedelmi körképéből.
Minden ötödik itthon bankkártyával fizetett forintot az interneten költünk el, egy-egy fizetés során az átlagos kosárérték 45 százalékkal magasabb, mint a fizikai bankkártyás fizetéskor – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Soha nem unalmas a cégvezetés, nagyon sok mindenbe belelát az ember. Az e-kereskedelem pedig olyan terület, ahol folyton történik valami – mondta az Üzletemnek Őri Gergely, a Modell & Hobby Kft. ügyvezetője.
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.
Eliska Hynkova: közeleg annak az időszaknak a vége, amikor divatmárkák önszabályozó módon próbálták elérni a környezeti lábnyomuk csökkentését.
Vélhetően illegálisan forgalmazza a dohányzást imitáló eszközöket a cég.
A NAV hatósági eszközökkel, a kockázatokat feltáró és elemző rendszerekkel, a felderítést támogató technikai eszközökkel és kábítószer-kereső szolgálati kutyákkal szűri ki a több milliós küldeménytömegből a jogszabálysértő árukat.
Hat trend a fizetések világából, amire érdemes figyelni 2024-ben.
A bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.
A fogyasztók az adott termék megtalálásánál is fontosabbnak tartják a vásárlásra való ráhangolódást.
Minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet az elmúlt évben. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni – mutat rá egy hazai felmérés.
Imádom a szakmámat, az üzletet, a stratégia marketinget, újabban a tanácsadást, mentorálást – mondta az Üzletemnek Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Egyesület nagyvállalati tagozatának elnöke.
Professzionális stratégiai tervezésre, a tervek következetes végrehajtására bíztatja az e-kereskedőket az Ecommerce Hungary Egyesület, a szakma legnagyobb hazai szervezete.
A magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó Digitális Kereskedelmi Szövetség októberben hivatalosan is elindítja díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló mentorprogramját.
Hogyan viselkedik a magyar fogyasztó a jelenlegi gazdasági környezetben? Őrült költekezésbe kezd, hogy felhalmozzon, vagy inkább takarékoskodik? A Reacty Digital két évet felölelő összehasonlító kutatása ezt vizsgálta.
„Mindenki ezt fogja csinálni” - védekezett a vállalatvezető, aki a közösségi médiában osztotta meg, mennyivel olcsóbb és hatékonyabb mesterséges intelligenciával dolgozni, emberek helyett.
Folyamatosan képzem magam, hogy a technológia fejlődésének és a folyamatosan változó jogszabályi környezetnek megfelelve tudjak dolgozni – mondta az Üzletemnek Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője.
Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.
Az e-kereskedelmi piacok növekedése meghaladja az európai átlagot, míg a fejlett piacok ismét a világjárvány előtti trendeknek megfelelően viselkednek – derül ki a CBRE globális ingatlantanácsadó legfrissebb kutatásából.
2023 első felében stagnált a magyarországi e-kereskedelem, az inflációs adatok fényében azonban a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi – mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.
A NAV Kiemelt Adó- és Vámigazgatóságának ellenőrei utánajártak egy Szlovéniában üzemeltetett webshop feltűnően alacsony árak mögötti „üzletfilozófiájának”.
Közel 200 jelentkező közül választotta a legjobbnak a KoncertBooking.com oldalát az Ecommerce Hungary elektronikus kereskedelmet támogató szövetsége. A platform megálmodói fejlesztéseikkel szeretnék tovább formálni a hazai koncertpiac különböző szegmenseit.
A digitális technológiának az üzlet minden aspektusába be kell épülnie a sportiparban, átalakítva az emberek szokásait, a folyamatokat és a technológiát – állapítja meg a Deloitte kutatása.
Míg a termékkategóriák tekintetében nincs jelentős változás az elmúlt évek során, egyre több szolgáltatásfajta esetén választják az online vásárlást a felnőtt magyarok – derült ki a Reacty Digital 2023. áprilisi felméréséből.
Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés, A hazai piacon három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.
Új kereskedelmi igazgató csatlakozott az Express One Hungary Kft.-hez: Törőcsik Gergő 2023 tavaszától tölti be a pozíciót az Osztrák Posta magyarországi leányvállalatánál.
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása, amely a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi média felületeken vásárolnak.
Hatalmas átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem Magyarországon és a világban. A Covid okozta korlátozások miatt egyik napról a másikra megnőtt az igény az online vásárlásra. Erről is szó lesz május 11-én, a Magyar E-kereskedelem Napján.
Annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20 százaléka igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához – derül ki a GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felméréséből.
A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékekkel az online tér felé nyit.
Aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a Covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Az Olcsóbbat.hu a piaci változásokat mérte fel.
A közép-kelet-európai piacokon működő ruházati- és divatcikkeket forgalmazó webshopok 70 százaléka nem számít 2023-ban a forgalom visszaesésére.
A Gazdasági Versenyhivatal lezárta vizsgálatát a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piacterével, a Wish-el szemben. A platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer fogyasztó pénzügyi kompenzálását – vállalta, hogy elkerülhesse a bírságot.
A CBRE globális ingatlantanácsadó cég közzétette legújabb jelentését, amelyben összefoglalta azokat a generációkon átívelő attitűdöket, amelyek meghatározzák majd a következő időszakban az épített környezet alakulását.
Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.
Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezonban, tavaly decemberben viszont elmaradtak a csúcseredmények.
Világunk rohamosan hasít az online-ban, de úgy gondolom, hogy a személyes találkozók, üzleti beszélgetések a leghatékonyabbak a kapcsolatépítésben – mondta az Üzletemnek Szabados János, a Prefibox értékesítési vezetője, a Mommy Works Hungary portál tulajdonosa.
A házhoz szállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanak. A 18-79 éves magyarok valamivel környezettudatosabbnak érzik az online vásárlást.
Szták András az Extreme digital-eMAG kereskedelmi igazgatói pozíciójából érkezett az Árukereső.hu-hoz.
A hazai webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.
Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben.
Az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel.
A GLAMI Ventures olyan keresési, illetve mesterséges intelligencia technológiákba és szoftverekbe kíván befektetni, amelyek a teljes e-kereskedelmi ökoszisztéma fejlődését támogatják.
A csehek és szlovákok legnagyobb online patikája drogérialáncként lép be a magyar piacra.
Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki egy felmérésből. A válaszadók 85 százaléka aktívan keresi a jó akciókat.
A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával.
A megugró infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is. Szeptemberben az e-kereskedelmi cégek 49 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 33 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 30 százalékot.
A Meta „még csak az előszobában van”, néhány évbe telik, amíg az első stabil értékesítési eredmények megjelennek ebben az ökoszisztémában. Addig is azon dolgozunk, hogy az online élmény az offline-nál jobbá váljon – mondta az Üzletemnek Konrad Dorabialski, a Publicis Le Pont társvezetője.
Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról.
A gazdasági és megélhetési válság ellenére a lakosság fele tervezi, hogy vásárol valamit a Black Friday alatt.
Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu vezetője e-kereskedelem kategóriában megnyerte a Digital Hungary Példakép díját, amit Krisán László, a KAVOSZ vezérigazgatója adott át.
Az e-kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak – állítják iparági vezetők.
Változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt. Tíz fogyasztóból hat tervezi, hogy kevesebb árut helyez online kosarába vagy bevásárlókocsijába, „lefelé” vásárol, azaz jobban figyeli az akciókat.
A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.
Dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt.
Most az azonnali megvalósítás vált fontossá: olyan időket élünk, hogy addig kell építeni, alkotni, amíg lehet, amíg a körülmények engedik – mondta az Üzletemnek Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője.
Az elmúlt 5 évben az online értékesítés aránya Közép- és Kelet-Európában 9 százalékponttal 15 százalékra nőtt, és a CBRE előrejelzése szerint 4 év múlva eléri a 20 százalékot.
Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez viszonyítva, forintban kifejezve 14,5 százalékos növekedést követően – bruttó 570 milliárd forintos forgalommal zárta 2022 első hat hónapját.
Hosszú távú tervem, hogy a kelet-európai régió meghatározó világítástechnikai e-kereskedői legyünk – mondta az Üzletemnek Zabari István, a Lumenet társalapító-tulajdonosa.
Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését.
2022. október 26-án rendezik meg Magyarország egyik legnagyobb e-kereskedelmi eseményét, Az Év Webshopja Konferencia és Verseny rendezvényt.
Törökbálinton adták át a Közért+ legkorszerűbb technológiával ellátott raktárát. A legalább 90 százalékban magyar élelmiszereket forgalmazó webshop akár már másnapra vállalja a rendelések kiszállítását Budapesten és vonzáskörzetében.
Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai.
A hazai piacon úttörőnek számító Buy-Now-Pay-Later fizetési megoldásnak köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítókat a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül kifizetik.
Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget.
A Digitális Kereskedelmi Szövetség tevékenységének első fontos mérföldköve a GKID-vel közösen végzett átfogó Online Export Kutatás, amely rámutatott a sokszínű és különböző érettségi szintű hazai e-kereskedők legfontosabb kihívásaira.
Megoldásszállítók vagyunk, akkor működünk jól, ha a partnereink elégedettek. Erre a win-win szituációra alapozva építjük üzleti kapcsolatainkat – mondta az Üzletemnek Hack-Handa Tünde, az eNET Kutatási és elemzési üzletágának szakmai vezetője.
Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.
Az elmúlt években Magyarországon is tanúi lehettünk az online kereskedelem mindent elsöprő robbanásának. Vajon mivel hódíthatják meg a legfiatalabb fogyasztókat, melyek a legfrissebb trendek a videómarketing piacon?
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából.
Sok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket árusítja tovább. A nagy disztribútoroknak köszönhetően pedig könnyedén értékesítenek külföldre is. Azonban a folyamatos árfolyamingadozásból adódóan egyre nagyobb a kitettség.
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet.
2022 május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is.
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre.
Fontos, hogy az ember hosszabb távú víziókat is alkosson, ne csak reaktívan, hanem proaktívan is tudja alakítani a saját valóságát – mondta az Üzletemnek Bombera Zsolt, a MediaMarkt E-commerce & Marketing igazgatója.
Távozik az Árukereső.hu-tól Rácz Csaba ügyvezető igazgató, aki ebben a pozícióban 2013 óta dolgozott Magyarország legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál, a hazai e-kereskedelmi szektor leglátogatottabb platformjánál.
A GLAMI divatkereső friss kutatása szerint a következő hónapokban az inflációs környezet, az ellátási nehézségek és az ukrajnai háború ellenére sem várható jelentősebb visszaesés a régió divat webáruházainak forgalmában.
A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből.
Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban 2022 első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek – derül ki a Growww Digital elemzéséből.
A belföldi online kiskereskedelem 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, immár 9. éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.
A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.
A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei.
A Webshippy a magyarországi piacon elsőként és egyedüliként indította el szolgáltatását, amely a partner webshopokban délután négy óráig leadott rendeléseket még aznap házhoz viszi.
2021 legnagyobb e-kereskedelmi befektetései a videó vásárlási piacon történtek. A vezető digitális piacterek és közösségi platformok is jelentős összegeket fektetnek videókereskedelembe.
Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.
A drágulás ez e-kereskedők szektorát is elérte, ráadásul közben nem csupán az ellátási láncban, hanem már a gyártás során is sok cég akadályokba ütközik. Hogyan lehet versenyelőnyhöz jutni az e-kereskedelmi szektorban? Mennyire márkahűek a vásárlók, ha egyik napról a másikra drágulnak a termékek? Árérzékenyek a baba-mama szektor vásárlói? Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója válaszolt a kérdésekre.
A Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben.
Az online kiskereskedők adatvagyonának keletkezését és szerepét járta körül most közzétett piacelemzésében a Gazdasági Versenyhivatal. A versenyhatóság az elemzés alapján több javaslatot tett a fogyasztói bizalom erősítése, illetve a hazai kkv-k fejlesztése érdekében.
Miközben az elektronikus kereskedelem rekordot rekordra halmoz hazánkban, a fogyasztóvédelem állandó jelenléttel, határozott hatósági fellépéssel segíti a felesleges bosszúságok elkerülését – áll az ITM közleményében.
Simon Zsolt, a TV2 Csoport volt társtulajdonosa International Head of Marketplace pozícióban folytatja karrierjét a Webshippynél.
Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma.
A világjárvány Magyarországon is példátlan e-commerce robbanást hozott magával. 2021 első félévében 30 százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A Markestic pontokba szedte a 8 legfontosabb trendet, amelyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.
Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából.
Akadnak olyanok, akik régóta dédelgetett álmaikat szeretnék megvalósítani és önálló vállalkozásba kezdenének 2022-ben. A trendeket figyelembe véve érdemes azonnal az online térben értékesíteni és saját webshoppal indulni, hiszen a magyarok 2/3-a szokott online vásárolni.
Szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az interneten történő vásárlások során az emberek felelős, adataik megfelelő védelmét is biztosító döntéseket hozzanak - hívják fel a figyelmet az Állami Számvevőszék elemzői.
Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni?
2022. február 17-én rendezik meg a Lurdy Házban Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáját. Az Ecommerce Expo 2016 óta a magyar internetes kereskedelem csúcstalálkozója.
A 2011-ben indult Shoprenter azzal a céllal jött létre, hogy segítse a kereskedőket a minél hatékonyabb online értékesítésben. A cég jövő januártól a Cápák között műsor kiemelt stratégiai partnere lesz.
A magyarok 68 százaléka novemberben vagy december első hetében tervezte beszerezni az ajándékokat. A GLAMI divatkereső szakértői összehasonlították a 2020-as és 2021-es magyarországi keresési adatokat.
Mélyen elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük a vállalkozókat saját cégük sikeres felépítésében – mondta az Üzletemnek Samuel Huba, a Shoptet vezérigazgatója.
Még jobban tarol a koronavírus-járvány megjelenése óta az online vásárlás, a minden korábbi módszernél hatékonyabb, közösségi platformokon megjelenő hirdetéseknek is köszönhetően. Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta.
Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.
A Le Pont nemzetközi formáció létrehozásával fejleszti tovább “Power of One” modelljét a Publicis Groupe Közép- és Kelet Európában. A 600 fős nemzetközi csapat társvezetője Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary vezérigazgatója.
Az e-kereskedelemben eladott termékek áfa vonzatát az átvétel időpontja és a számlán szereplő kibocsátási határidő befolyásolja. A legfontosabb tudnivalókat Sztankó Dánel, az RSM Hungary Adóüzletágának igazgatója foglalta össze.
A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.
A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni – ajánlja pénteki közleményében az ITM.
A vásárlók Magyarországon is nyitottak a Black Friday amerikai gyakorlatára, itthon sok kereskedő megpróbál visszaélni az akciók nyújtotta lehetőségekkel.
Különleges fekete pénteki parancsnokság létrehozását jelentette be csütörtökön a román Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság, céljuk a kecsegtetőbbnél kecsegtetőbb akciók non-stop ellenőrzése.
Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.
A Magyarországon üzemelő webáruházak mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta, ez derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból.
Akár százszorosa is lehet a napi forgalma egy webáruháznak a kereskedelem legintenzívebb napján, a Black Friday-n.
Jövőre óriási volumenekkel szeretné segíteni a termelői hálózatukat, és minél több háztartásba és partnerünkhöz szeretné eljuttatni a jó minőségű hazai élelmiszereket a Közért+.
A GLAMI divatböngésző ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni.
A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint tavalyhoz képest 6 000 forinttal kevesebbet, 34 000 forintot költünk el Black Friday akciókkal. Fokozott érdeklődésre a barkács és kerti áruk számíthatnak ebben az évben.
Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.
Sokan élelmiszer, kozmetikum vagy tisztítószer esetén is előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészséges, természetes összetevőkkel rendelkeznek.
Az egyszerű és hatékony webáruházkészítés igénye hívta életre a Shoptet szolgáltatását, amely jelenleg az egyik vezető megoldás a szlovák és a cseh piacon.
A magyar fejlesztésű ajánlórendszer bemutatta az új technológiát, ami mesterséges intelligenciával akár 10-12 százalék bevételnövekedést is hozhat a webáruházak számára.
A pénzügyi döntések előtt nem árt alaposan körbejárni a különböző lehetőségeket, hiszen a finanszírozás módja meghatározó a vállalkozások növekedése szempontjából.
A vélelmezett értékesítő fogalma az elektronikus kereskedelem új áfa szabályai nyomán került bevezetésre.
Az e-commerce jövőjét már most a „digitális bennszülöttek” írják, erre pedig készülni kell – hívja fel a figyelmet a Stylers Group.
Sok érdekes cégvezetőt ismertem meg az elmúlt közel két évben az egyik üzleti klubban. Hasznos hallani mások problémáit és megoldásait, ezzel is kimozdulva saját burkunkból és problémáinkból – mondta az Üzletemnek Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.
Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
A Kínán kívüli legnagyobb e-kereskedelmi vállalat lekörözte a legnagyobb valóvilági áruházhálózatot. A vállalati és iparági adatok szerint az Amazon megelőzte a Walmartot, és ezzel a világ legnagyobb kiskereskedelmi eladójává vált Kínán kívül.
A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket.
Hogyan lehet megoldani az egyre erősödő szakemberhiányt a kibervédelem területén?
Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is
A piacfelügyeleti törvény péntektől alkalmazható módosításainak köszönhetően még eredményesebben léphetnek fel a hatóságok a fogyasztók biztonsága érdekében.
Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.
2021. július 1-jén kötelező jelleggel hatályba lépnek az új e-kereskedelmi áfa szabályok – hívja fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.
A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18 százalékkal fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége.
A világjárvány a fogyasztói tendenciákban is érezteti hatását, ezt jól mutatja, hogy az idei, márciusi lezárást követően a házhoz szállítások száma több mint duplájára nőtt a megelőző időszakhoz képest.
Az online kiskereskedelem 45 százalékos rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly. Ennek 41 százaléka a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, amelyek közül mindössze öt magyar.
A leendő és már meglévő webáruház-kereskedőknek segít inspirálódni az a 10 részes ingyenes online videósorozat, amelyben szakértők beszélnek a legfontosabb tapasztalataikról.
A Zen.com digitális fizetési platform elemzése szerint az új szabályozásnak köszönhetően az uniós vállalkozások előtt nyitva áll a lehetőség, hogy átvegyék az kínai webáruházak szerepét és növeljék versenyképességüket.
Az online térben az Év Webshopja 2021 verseny minden eddiginél élesebb lesz, ezért is érdemes megragadni minden olyan lehetőséget, ami ebben a kiélezett helyzetben hosszú távon is előnyt jelenthet.
Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.
A koronavírus egyik nagy nyertese az e-kereskedelem. Az online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban 45 százalékos bővülésével minden rekordot felülírt, forgalma pedig elérte a 909 milliárd forintot.
Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – tájékoztatott a Reacty Digital.
Az innovatív online kiskereskedelmi vállalat már a piacra lépéstől kezdve kereste a magyar vállalkozásokkal a kapcsolatot, hogy minél szélesebb hazai termékkört tudjon kínálni vásárlóinak.
Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest.
A Glami.hu divatkereső adatai szerint Magyarországon január óta érzékelhető, hogy nő a szándék az elmaradt vásárlások bepótlására és a ruházati termékek szélesebb körének megvásárlására.
A 144/2021-es kormányrendelet értelmében április 7-én újranyitottak a MediaMarkt áruházai is. A műszaki áruházlánc áruval feltöltött, fertőtlenített üzletekkel várja a vásárlókat. Az áruházakban maximalizálták az egyidőben bent tartózkodó látogatók számát, a zökkenőmentes beléptetést egy applikáció is segíti.
A ZEN.com piaci elemzése szerint a gyorsuló digitalizáció új, egyéni jellemvonásokkal bíró e-fogyasztói típust hozott létre, és a vállalkozások számára élet-halál kérdés, hogy hogyan tudnak alkalmazkodni sajátos igényeikhez.
Kert végébe felépíthető home office faházat, erotikus pózokat bemutató sütiformázót és dizájnos fürdőszobai dézsát keresnek a magyarok karantén idején. Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók.
Mit takar a microservice és hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? Erre válaszolnak elemzésükben a komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői.
A cégeknek már most el kell kezdeniük kommunikálni annak érdekében, hogy minél többen válasszák őket az ország újranyitásakor.
A Growww Digital e-kereskedelmi trendriportjának adatai alapján akár duplázhat az e-kereskedelem forgalma a lezárások heteiben.
Az Amazon.com internetes kiskereskedelmi portált a legnagyobb ruházati termékek és lábbelik forgalmazójának nyilvánították tavaly az Egyesült Államokban.
A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.
Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, amelyet a két szervezet a március 15-iki fogyasztóvédelmi világnap alkalmából jelentett be. A kollaboráció célja, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.
A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.
Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók – mondta az Üzletemnek Tordai Péter, a kozertplusz.hu üzletfejlesztési vezetője.
A webshopoknak olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.
Az e-kereskedelem területén nagyon sokat köszönhetek a mastermind csoportomnak, amelyben fantasztikus kereskedő társaktól tanulhatok – mondta az Üzletemnek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója.
Március 1-jén indult el Magyarország legújabb online termelői piacának hivatalos tesztüzemmódja. A Digitális Termelői Piac program keretében induló kozertplusz.hu közvetlenül köti össze a mezőgazdasági termelőket, kézműveseket a fogyasztókkal.
Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.
Az Ország Boltja 2020 üzleti verseny keretein belül idén is összemérték erejüket hazánk meghatározó e-kereskedelmi vállalkozásai. Az alig három éve indult Pelenka.hu a vásárlók visszajelzései alapján az év legnépszerűbb baba-mama boltja lett.
A múlt év fontos tanulsága, hogy a kiskereskedelem a legnehezebb körülmények között is képes megbízhatóan garantálni a magyar családok folyamatos ellátását – szögezte le keddi közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A magyarok nagy hányadának vásárlási szokásait változtatta meg a pandémia alapjaiban: az online vásárlók harmada mondta, hogy a jövőben már soha nem fog ugyanúgy vásárolni, mint 2020 előtt – derül ki egy friss felmérésből.
Az általában ünnepek alkalmával népszerű ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt beszámolója szerint csak az üzleti szegmensben 30 százalékkal többet adtak el belőlük az utolsó negyedévben, mint 2019-ben összesen.
Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről.
Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben.
Egy közelmúltban indult európai online piactéren minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
Továbbra is a külföldi webáruházak a népszerűbbek Szlovákiában. Az internetes vásárláskor elköltött minden 100 euróból 57 külföldi cégekhez vándorolt.
Új rekordot döntöttek azok az online boltokban lebonyolított rendelések, amelyeket a Mechant Pro internetes kereskedelmi platform igazgat Romániában.
A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével.
A vajdasági és a szerbiai fogyasztóvédelmi egyesületek közzétették azoknak az online kereskedőknek a feketelistáját, akik az egyesületek szerint nem tartják be a törvényes előírásokat.
Az online borvásárlás az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban. Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek.
A rövidített nyitvatartási időszak, illetve a tömegek elkerülésének vásárlói igénye az év végén pótlólagos lökést adhat a csomagküldő és internetes kereskedelemnek, amely szegmens idei összforgalma várhatóan meghaladja az 1050 milliárd forintot.
Komoly szerephez jutott az egyébként is dinamikusan növekvő e-kereskedelem a járvány hatására, ami az előttünk álló hetekben még tovább fokozódhat, a november 11-én életbe lépett kormányintézkedések és a közelgő karácsonyi vásárlási láz következtében.
Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9 ezer magyar és közel ezer külföldi internetes áruház használja.
Az előző évek tapasztalata és az aktuális keresési statisztikák alapján az idei nagy novemberi leértékelési akciók (Black Friday) sikertermékei is a mobiltelefonok, az okosórák és a televíziók lesznek – jelzi előre az Olcsóbbat.hu.
Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon – derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.
Már az első félórát követően meghaladta a tavalyi végeredményt az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál forgalma szerdán a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.
660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup. A cég egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.
Az e-kereskedelem felpörgése alaposan átformálta a vállalkozások egymással ápolt üzleti kapcsolatait is. Mivel a legtöbb cég digitalizálódni kezdett, így egymással is online üzletelnek, ami magával hozta az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszerek terjedését is.
Egy hazai felmérés szerint a válaszadók fele már most többet költ divatcikkekre az interneten, mint a hagyományos üzletekben – ez a jelenlegi helyzetben biztonságosabb opciónak tűnik, azonban ennek a vásárlási módnak is megvannak a maga kockázatai.
A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt.
Voltam már regionális és ország specifikus pozícióban is, de még nem próbálhattam ki magam globális feladatkörben – remélem, lesz erre lehetőségem a jövőben – mondta az Üzletemnek Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.
A koronavírus Magyarországon is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58 százalék) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból.
Régóta találgatják a szakértők, hogy mit hoz az új évtized a dinamikusan fejlődő e-kereskedelem területén, az idei év eseményei azonban minden előzetes elképzelést felülmúltak. Míg a világjárvány számos szektort küldött a padlóra, azok a cégek, amelyek fel tudták venni az online értékesítés száguldó tempóját, nagyot nyertek.
A koronavírus elleni védekezés érdekében elrendelt karantén-intézkedések meglehetősen jót tettek az online kereskedelemnek.
Számos vállalkozás most indít webáruházat vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
Megjelent a GLAMI Fashion (Re)search piackutatás-sorozat legújabb felmérése, amely a koronavírus magyar lakosságra gyakorolt hatásával és jövőbeni vásárlási szokásaival foglalkozik.
Átlagosan 20–30 százalékkal bővült a webáruházak forgalma a koronavírus-járvány begyűrűzése óta Romániában – derül ki az MTH Digital digitálismarketing-ügynökség által készített felmérésből.
Üzlethálózat kialakításával növelné piaci részesedését a Magyarországon eddig csak az internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu, az elsőként átadott fővárosi boltot újabbak követik majd országszerte.
Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából.
Online vásárlásaik során a szlovákiai fogyasztók jóval környezettudatosabbak az európai átlagnál – derül ki a csomagszállítással foglalkozó DPDgroup megbízásából készített nemzetközi felmérésből.
A fiatalok 96 százaléka vásárolt már az interneten, 37 százalékuk pedig gyakran teszi ezt a K&H ifjúsági indexe szerint. A rossz tapasztalatok közé sorolták a csomag késését, de sokukkal előfordult, hogy meg sem kapták a kifizetett termékeket.
25 éves éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít – mondta az Üzletemnek Csereklyei Bálint, a fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic ügyvezetője.
Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Kérdés, hogy miként érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni?.
Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzéssorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.
Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat.
Romániában is egyre több kistermelő, élelmiszer-feldolgozó cég és étterem kínálja termékeit a virtuális térben. Az élelmiszer-biztonsági engedélyek megszerzése nem túl nehéz, sokan mégis a könnyebnek tűnő, illegális forgalmazást választják.
Bár március közepén kevesebben rendeltek online, a hónap végére szárnyalni kezdett a netes rendelések piaca és egyre szívesebben végzik a magyarok webshopon keresztül a napi bevásárlást.
Április 6-án indul a SPAR és a Főtaxi Csoport új TAXI SHOPPING szolgáltatása. A koronavírus okozta járványidőszakban, a mindenkit érintő kijárási korlátozások idején a bevásárlás sokak számára nehézséget okoz. Rajtuk igyekeznek segíteni.
Majdnem 70 fertőtlenítő hatásúként kínált termék közül csak kettő bizonyult teljesen hatástalannak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium szombaton.
Ha a szlovák kormányfőnek, Igor Matovičnak sikerülne megvalósítania az ország teljes lekapcsolásával (blackout) és a rendkívüli állapot bevezetésével kapcsolatos tervét, az üzletek a vásárlók rohamával nézhetnének szembe.
Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly – közölte a K&H. Márciusban kiemelkedő növekedés volt a mobilbankos utalásoknál.
Jóváhagyásra vár a kormány mesterséges intelligencia stratégiája. Hogyan könnyítheti meg ennek használata a mindennapjainkat?
A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint. A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően.
Első díjat nyert az Alza.hu Webpláza kategóriában Magyarország egyik legtekintélyesebb versenyén.
A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. Kérdés azonban, hogy mi alapján érdemes a webshopoknak csomagpontra szállító futárcéget választani?
Az eMAG és az Extreme Digital magyarországi webáruházai is díjat nyertek az Ország Boltja versenyen.
Főleg online területen annyira gyorsan változik minden, hogy legfeljebb másfél-két évre látok előre – mondta az Üzletemnek Dévavári Dezső. Az Olcsóbbat.hu vezetője.
A Google képes hirdetési megoldása, a Google Shopping csak tavaly nyáron jelent meg Magyarországon, de máris alapvetően átformálja a hazai e-kereskedelmi piacot.
Egyre többen ismerik fel, mekkora lehetőség rejlik egy webáruház indításában. Nekik nyújtanak segítséget az M. I. Learning Tudásközpont újonnan indult online kurzusai.
Tavaly az e-kereskedelemben forgó termékeket tekintve a fővárosban a műszaki cikkek, vidéken a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők voltak a legkelendőbbek.
A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly.
Rekord növekedést jegyezhet az eMAG.hu a kártyás vásárlások tekintetében az év legjobban várt e-kereskedelmi eseményén, a Black Friday-n: a tavalyi 40 ezer fő után idén több mint 70 ezer vásárló választotta ezt a fizetési módot.
Az év végi ünnepeket megelőző hetekben – a kereskedelmi forgalom növekedésével párhuzamosan – jelentősen emelkedik a bankkártyás költések volumene. A hazai háztartások ugyanakkor megfontoltabban vásárolnak.
A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.
Három és félezer eladó kínálja közel 1,6 millió termékét Magyarország legnagyobb piacterén, az eMAG Marketplace-en. A piactéren vásárlók csak tavaly több, mint 730 ezer rendelést adtak le.
A fogyasztók jogainak védelme érdekében az ügyészség tizenhat webáruház szerződési feltételeit vizsgálta és mindegyikben talált törvénysértő kikötést – közölte Szabó Ferenc Pest megyei főügyész hétfőn.
Elérte az évi 41 milliárd forintos forgalmat a gyorsan forgó fogyasztási cikkek online kereskedelme Magyarországon.
Magyarország egyik piacvezető fintech cége, a Barion már több, mint ötezer e-kereskedelmi partnert szolgál ki Európa-szerte.
A megfelelő tudást a világpiacon szerezzük meg a termékünkhöz – mondja az Üzletemnek Surányi Ferenc, az M.I. SOLUTION Kft. ügyvezetője.
Az Amazon-vezérnek a válása után a cég részesedésének 75 százaléka marad a birtokában.
Nyitniuk kell a külföldi piacok felé is az online értékesítéssel foglalkozó romániai cégeknek.
Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül.
Március 1-től a CIB Bank bevezeti az internetes vásárlást megerősítő kód (3D Secure) használatát. A szolgáltatás az online bankkártyás fizetéseket teszi még biztonságosabbá.
Az eddigi legjobb karácsonyhoz képest, 50 millió forintos emelkedéssel, 610 millió forintot tett ki a Bónusz Brigád forgalma.
Tavaly 10-ből 4-en vásároltak legalább havi rendszerességgel az interneten.
Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.
Nem teljesen gondtalan időszak az ünnepekre készülés. A digitalizáció azonban most is segítségünkre lehet, hogy több idő maradjon arra, ami igazán fontos.
Az internetes kiskereskedelemben minden negyedik vásárlás akad el amiatt, hogy a vásárlóknak nincs elegendő információjuk a termékről.
A kínai szinglik 5 milliárd dollárral többet költöttek egyetlen napon, mint egy évvel korábban.
A magyarok nagy része még mindig nem fordít elég figyelmet online szolgáltatások igénybevételekor jelszavainak megóvására.
Workshop a webáruházak működtetéséről és a mesterséges intelligencia szerepéről az on-line értékesítésben.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.