GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

2021. 03. 02., 18:15

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

A glami.hu, Magyarország első online divatkeresője „Divat e-kereskedelem 2020-ban: a közép-kelet-európai kilátások" címmel átfogót felmérést készített a közép- és kelet-európai régió divat kereskedelemi piacain érvényesülő aktuális trendekről. A jelentés szerint a régió jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piac Európában, a vizsgált országokban a kategória forgalma 2020-ban elérte a 4 milliárd eurót és a divatkereskedelemből származó bevételek közel negyedét tette ki.

Új vásárlóközönség jelent meg az interneten

A koronavírus járvány, a kapcsolódó üzletbezárások és az online vásárlásra való igény megugrása az ügyfelek új szegmensét hozta létre, akik életükben először vásároltak online divattermékeket. A közép- és kelet-európai országokat tekintve Románia és Szlovákia van az élen, az első hullám során leadott vásárlások csaknem negyedét az először vásárló fogyasztók adták le, Magyarországon a válaszadók 13 százaléka tartozott ebbe a kategóriába.

A kutatás szerint az új vásárlási minták várhatóan tartóssá válnak a jövőben is, a keresőoldal jelentése szerint a felmérésében résztvevő országok fogyasztóinak 41 százaléka nyilatkozta, hogy a pandémiát követően is elsősorban az interneten fog divatcikket vásárolni.

A közösségi média elsődleges vásárlási csatornává válik

A Facebook és az Instagram üzletek 2020 májusában történő elindulása óta már a kisvállalkozások is létrehozhatnak termékkatalógusokat a közösségi portálokon. Mostantól lehetőség van a termékek címkézésére Facebook videókban, vagy Instagram Reelekben. A TikTok már teszteli az élő közvetítés során történő termékvásárlást, és partneri megállapodást jelentett be a Shopify e-kereskedelmi platformmal.
Mindennek köszönhetően már nem csak a legnagyobb szereplők számára, de a kisvállalkozásoknak is lehetősége nyílik a digitális csatornákon és a közösségi médián keresztül történő értékesítésre. A felmérés szerint a régióban működő e-kereskedelemi vállalkozások vezetőinek 49 százaléka a közösségi média elsődleges értékesítési csatornává válását nevezte meg a divat e-kereskedelem jövőjét leginkább meghatározó tényezőként.

2021 az MI technológiák elterjedésének az éve lesz az e-kereskedelmi iparágban

Az e-üzletek egyre nagyobb arányban hajlandóak gépi tanulásba és olyan MI eszközökbe fektetni, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és a magasabb ügyfélhűség kialakításához. Míg korábban csak az elektronikus kereskedelem óriásai használták a gépi tanulás algoritmusait az értékesítési trendek megismerésére, mára már a kisebb webshopokat üzemeltető vállalkozások is használják az MI-t és a gépi tanulást a divatpiac dinamikájának megértéséhez, ami hozzájárulhat az eredményesebb működésükhöz.
Az MI technológiák nagy segítségére lehetnek a vállalkozások számára a visszaküldött áruk számának csökkentése terén, az ajánlatok személyreszabása és az intelligens keresés, vagy ügyfélszolgálati funkciók automatizálásának terén.

A válság felgyorsította a fenntarthatósági trendet

A koronavírus okozta társadalmi elszigeteltség időt adott a fogyasztóknak arra, hogy sok mindent átértékeljenek, ideértve a divattermék-vásárlás világra gyakorolt hatását is. A gazdasági válság pénzügyi nehézségei ellenére a fenntarthatóságot az e-kereskedelem vezetőinek negyede kulcsfontosságú növekvő trendnek tartja. A kutatásban megkérdezett webáruházak 58 százaléka úgy gondolja, a következő években a fenntarthatóság lesz a legfőbb divatipart alakító fogyasztói trend.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS