Itt találod az összes cikket a „kereskedelem” témában!
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége a Skills4Retail nemzetközi konzorcium tagja, amely Dublinban tartotta második konzorciumi ülését.
Az előző hónaphoz képest nem változott, és – a naptárhatástól megtisztított adatok szerint – az egy évvel korábbit is csupán 2,5 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi forgalom volumene júliusban.
Ősszel öt témakörben kezdődnek az ingyenes on-line tanfolyamok.
2024. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene 0,1 százalékkal csökkent az előző hónaphoz képest és az egy évvel korábbi szintet is csupán 2,6 százalékkal haladta meg.
Az MVM automatikusan módosítja és minden napra rögzíti a rezsicsökkentett árú kedvezményes földgázmennyiséget a diktáláson alapuló, hőmérsékletfüggő havi számlázás, illetve az éves leolvasást követő elszámolások esetében 2024. augusztus 1-jétől – tájékoztatott az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
Az energiarendszer átalakulása és a klímaváltozás miatt egyre fontosabb, hogy az energiakereskedők a lehető legpontosabb meteorológiai előrejelzések birtokában legyenek. A technológiai fejlődés impresszív haladást ért el az elmúlt évben is, a szakembereknek azonban versenyt kell futniuk az idővel.
Az időjárás- és a meteorológiai előrejelzések sokféleképpen és mind erőteljesebben befolyásolják az energiarendszerek és -piacok működését. Az energiakereskedők ezért is igyekeznek a lehető legpontosabb előrejelzések birtokába jutni.
Az előző hónaphoz képest mindössze 0,1 százalékkal emelkedett, az egy évvel korábbit pedig 3,6 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi forgalom volumene 2024. májusban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
A kormány úgy döntött, hogy július 1-jétől megszünteti a kötelező akciózást, ugyanakkor a kiskereskedelmi árverseny fenntartása, élénkítése érdekében továbbra is működteti az online árfigyelő rendszert.
Vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt.
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti.
A vásárlók továbbra is bíznak abban, hogy az alapvető fogyasztói cikkek ára mérséklődik.
„Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítjük meg a vásárlást.”
A vállalkozásösztönző program azzal a céllal indított idén országos konferenciasorozatot, hogy segítse a hazai kkv-k növekedését, vevőkörük bővítését.
2024. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,7, naptárhatástól megtisztítva 3,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az Egyensúly Intézet májusi gyorsjelentése szerint a következő negyedévekben az újrainduló konjunktúra nyomán emelkedő lakossági bizalom és a csökkenő reálkamatok mellett a háztartások fogyasztása újra növekvő pályára állhat.
A szén-dioxid kibocsátás költsége sok termék, így a villamos energia árában is megjelenik. Az erőművek ugyanis más üzemekhez hasonlóan az emisszió minden tonnájáért fizetnek az erre szolgáló kereskedési rendszerben, ahol a kibocsátást fedező kvótáknak saját árfolyama van, mint más árupiaci termékeknek. Magyarország meghatározó villamosenergia-nagykereskedőjeként az MVM Partner Zrt. jelentős tapasztalatokat szerzett e téren.
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.
Az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhozszállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért.
A fogyasztók 62 százaléka arra számít, hogy kiadásai leginkább az élelmiszerek miatt fognak növekedni.
A kereskedelmi márkák amszterdami kiállításán (World of Private Label-PLMA) 21 magyar kiállító jelenik meg az Agrármarketing Centrum közösségi standján május 28-29-én.
A klímaváltozás megfékezése érdekében a legfontosabb feladat az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése, amit az Európai Unióban és világszerte működő kibocsátás-kereskedelmi rendszerek is képesek elősegíteni.
A magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma 2023-ban meghaladta a 83 milliót, értéke mintegy 1474 milliárd forintot tett ki, 8,5 százalékkal nőtt 2022-höz képest – derül ki a GKID piackutató vállalat és a Mastercard digitális kereskedelmi körképéből.
Éves összevetésben 4,2 százalékkal, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett a kiskereskedelem 2024 márciusában – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2023. június 30-án 103 ezer kiskereskedelmi üzlet működött Magyarországon, a megelőző év azonos időszakához képest mintegy 7000-rel kevesebb – derül ki a statisztikai hivatal „Helyzetkép, 2023 – Kiskereskedelem” című kiadványából.
Januárhoz képest csökkent, az egy évvel korábbit alig több mint 1 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi forgalom 2024. februárban.
Az AI-algoritmusok optimális árképzési stratégiákat javasolhatnak.
A hazai kibocsátású bankkártyák száma meghaladta a tízmilliót, miközben egyre kisebb a hitelkártyák aránya.
Az a kereskedő, forgalmazó, aki a szaporítóanyagok forgalmazását nem a jogszabályi előírásokkal összhangban teszi, minőségvédelmi bírságra számíthat.
2024 januárjában a kiskereskedelmi forgalom 0,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
A hazai villamosenergia-nagykereskedelmi piac meghatározó szereplőjeként az MVM Partner Zrt. rendszeresen értékesít áramot árverésein, speciális, máshol nem kapható termékek formájában is. Az egyenlő feltételek mentén lényegében bármely érintett piaci szereplő számára elérhető aukciók jelentős előnyöket kínálnak a potenciális vásárlóknak az egyéb lehetőségekhez képest.
A Nébih 21 millió forint értékű bírságot szabott ki az elkövetőkre.
Eliska Hynkova: közeleg annak az időszaknak a vége, amikor divatmárkák önszabályozó módon próbálták elérni a környezeti lábnyomuk csökkentését.
Az Agrárminisztérium, a Nébih és a Nemzetgazdasági Minisztérium közös ajánlást fogalmazott meg az 1/2024. (I. 9.) Korm. rendelet alapján érintett kereskedők felé. Az ajánlás a kiszereléscsökkentésben érintett bejelentésköteles termékek esetében megadandó adatok körére vonatkozik.
Gergely Péter: eddig még nem volt arra példa, hogy az adott évben folyósított összes hitel 2,6 százaléka áruhitel legyen.
2023. decemberben az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal emelkedett ugyan a kiskereskedelmi forgalom, de az egy évvel korábbitól 0,2 százalékkal így is elmaradt.
A Nébih az érintett termékekről nyilvános adatbázist állít össze.
A belföldi termelés kevesebb mint 8 százalékkal csökkent, a 2022. évi 5,567 millió hektoliterről 5,135 millió hektoliterre.
A kormány új intézkedést fogadott el: az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszerkereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökkent.
A kereskedők tájékoztatási kötelezettsége 2 hónapig áll fenn.
Hat trend a fizetések világából, amire érdemes figyelni 2024-ben.
2024. január 1-jétől az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszer-kereskedelmi tagvállalkozásai több mint 1100 üzletben mintegy 1400 automatát fognak üzemeltetni.
Az élelmiszer-üzletláncok egy része délig nyitva tart, ugyanakkor a Penny és a Lidl valamennyi üzlete zárva lesz december 24-én, a Spar is zárva tartja a legtöbb saját üzletét a bevásárlóközpontok kivételével.
A bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.
Társadalmi egyeztetésen a 11/2023. (VI. 22.) GFM-rendelet mód. szóló miniszteri rendelet (Árfigyelő).
2023. októberben a kiskereskedelmi forgalom 6,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 0,3 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Orbán Gábor idén tavasszal, egy kifejezetten turbulens energiapiaci helyzetben fogadta el a felkérést az MVM Partner vezetésére. Elsődleges célja az, hogy a társaság eredménytermelő képessége tovább erősödjön. Ehhez pedig az üzleti spektrum szélesítésére van szükség mind a regionális jelenlét, mind a működési területek tekintetében.
A generatív AI és gépi tanulás az ügyfélút minden szakaszában növelheti a minőséget és a hatékonyságot.
2023. június 1-től vezették be a kötelező akciózást, a kormány most meghosszabbította.
A fogyasztók az adott termék megtalálásánál is fontosabbnak tartják a vásárlásra való ráhangolódást.
Minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet az elmúlt évben. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni – mutat rá egy hazai felmérés.
Visszafogott, jellemzően 5-15 százalékos kedvezményeket kínáló, a korábbiaknál kisebb kampányokkal megtámogatott Black Friday-ra lehet számítani idén – teszi közzé előzetes becslését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál.
2024. január 1-től a napilapok értékesítésekor a vételárban az áfa 0 százalék. Az online pénztárgépi bizonylatokat jövőre már ennek megfelelően kell kiállítani.
2023. szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 7,8, naptárhatástól megtisztítva 7,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Tizenkilencedik alkalommal rendezték meg 2023. november 7-én az Európai Kereskedelem Napját, amelynek alkalmából átadták a szakma legrangosabb elismeréseit is.
A Gazdasági Versenyhivatal a vásárlói tudatosságot erősítő kampánnyal, tájékoztató videókkal segíti a fogyasztókat abban, hogyan ne dőljenek be a szezonális akcióknak.
Továbbra is a magyarok reagálnak a legérzékenyebben a gazdasági helyzet romlására a régiós országok közül – olvasható a Publicis Groupe felmérésében.
Professzionális stratégiai tervezésre, a tervek következetes végrehajtására bíztatja az e-kereskedőket az Ecommerce Hungary Egyesület, a szakma legnagyobb hazai szervezete.
A magyar e-kereskedők külföldi terjeszkedésében segítséget nyújtó Digitális Kereskedelmi Szövetség októberben hivatalosan is elindítja díjmentes, cégekre szabott, egyedülálló mentorprogramját.
Hogyan viselkedik a magyar fogyasztó a jelenlegi gazdasági környezetben? Őrült költekezésbe kezd, hogy felhalmozzon, vagy inkább takarékoskodik? A Reacty Digital két évet felölelő összehasonlító kutatása ezt vizsgálta.
Magánszemély és autószerviz is bukott hamis autódiagnosztikai eszközökkel és illegális szoftverekkel Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében, akiket a NAV munkatársai ellenőriztek.
2022 augusztusához képest 7 százalékkal csökkent, de a júliusitól is elmaradt idén augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene – tájékoztatott a KSH.
Újabb funkciót kapott a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő. A vásárlók beállíthatják a kedvenc boltjaikat az oldalon, ezt vizuálisan a térképes szűrővel is megtehetik.
A fiatalok 54 százaléka részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban a K&H ifjúsági index szerint.
Kerekasztal-beszélgetésen tárgyaltak európai döntéshozók és az üzleti élet képviselői a kiskereskedelmi és nagykereskedelmi ágazat fenntarthatóságáról, annak digitális átalakulásáról és a szektor készségigényeinek változásáról.
Rekord számú fizetési számlát vezettek a bankokban a magyarok az idén, a magas infláció miatt visszaszorul a készpénzhasználat, viszont egyre többen fizetnek a mobiljukkal. Eközben a visszaélések száma is nőtt, a kár több százmillió forint – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
A görög és cseh eladók után a magyar értékesítők köszöntik leggyakrabban az ügyfeleiket – derült ki a Smiling Report felméréséből, amelyben 34 ország közel 700 ezer jelentését dolgozták fel – tájékoztatott a hazai eredményeket összegző ClientFirst Consulting Kft.
Júniushoz képest 0,2 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól pedig 7,6 százalékkal maradt el a kiskereskedelmi üzletek forgalma 2023 júliusában – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Már egy hónapja 2024-et írunk – már ami a Föld erőforrásainak felhasználását illeti. Augusztus 2-án volt a globális túlfogyasztás napja. Ez jól rámutat arra, hogy az újrahasznosítás önmagában nem oldja meg az erőforrások túlzott felhasználását és a keletkező hulladék csökkentését.
Többfunkciós, szabadon összeállítható, megosztható bevásárlólistával bővült a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő.
Széles körű szakmai egyeztetést kezdeményezett a hazánkban működő élelmiszer-kiskereskedelmi szereplőkkel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint Magyarországon 274 ásványvízkutat tartanak nyilván, a palackozóüzemek évente mintegy 1200-1300 millió liter hazai forrásból származó ásványvizet palackoznak. A hazai ásványvízfogyasztás az elmúlt évtizedekben a többszörösére emelkedett.
Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.
Jelenleg Magyarországon 10-ből csupán 3 webáruház éli meg az egy éves üzemelést. Kukoly Dávid online marketing szakértő, a Fluid Digital alapítója azt elemzi, hogy miért bukik el sok hazai webshop, és hogyan lehetne ezt megelőzni.
A vártnál jobban teljesített a villamos energia származási garanciák (Guarantee of Origin, GO) nemzetközi piaca az energiaválság alatt. A forgalom és az árak emelkedtek, a keresletet pedig a növekvő fenntarthatósági elvárásoknak megfelelni igyekvő vállalati vásárlók mellett az is erősíti, hogy egyre több kereskedő is jó lehetőséget lát a piacban. A kereskedési lehetőségek bővülését az is elősegíti, hogy a GO-kat egyre több tőzsdén, így már a magyar HUPX-en is lehet adni-venni.
2023. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 7,8, naptárhatástól megtisztítva 8,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.
Az e-kereskedelmi piacok növekedése meghaladja az európai átlagot, míg a fejlett piacok ismét a világjárvány előtti trendeknek megfelelően viselkednek – derül ki a CBRE globális ingatlantanácsadó legfrissebb kutatásából.
2023 első felében stagnált a magyarországi e-kereskedelem, az inflációs adatok fényében azonban a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi – mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.
Augusztus 1-jétől 15 százalékra nő a kötelező élelmiszerár-akciózás mértéke és bővül az akciózásra kijelölt élelmiszerek köre is.
Elenyésző azoknak a középkorúaknak a száma, akik nem tapasztaltak jelentős drágulást az élelmiszereknél – derül ki a K&H második negyedéves biztos jövő felméréséből.
Az energiakrízis ellenére tovább fejlődött a zöld villamos energia származási garanciák (Guarantee of Origin, GO) európai piaca az elmúlt időszakban. A fogyasztóknak az energiapiaci turbulencia és az ebből adódó költségnövekedés sem szegte kedvét, így a vételi és az eladási oldalon növekvő számú aktív szereplő van jelen. A kereslet fokozódásával a GO-árak és a felajánlott, illetve kereskedett mennyiségek jelentősen emelkedtek 2022-ben, a várakozások pedig tartósan magas árszintet vetítenek előre.
A NAV Kiemelt Adó- és Vámigazgatóságának ellenőrei utánajártak egy Szlovéniában üzemeltetett webshop feltűnően alacsony árak mögötti „üzletfilozófiájának”.
Közel 200 jelentkező közül választotta a legjobbnak a KoncertBooking.com oldalát az Ecommerce Hungary elektronikus kereskedelmet támogató szövetsége. A platform megálmodói fejlesztéseikkel szeretnék tovább formálni a hazai koncertpiac különböző szegmenseit.
Az árfigyelő rendszernek alig két hét alatt 510 ezer látogatója volt, és összesen több mint 35 millió letöltés történt az oldalon.
Az autókülönlegességekre július 24-től 4 napon át lehet licitálni a NAV árverési felületén.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 500 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Prvo Plinarsko Drustvo horvát energiakereskedőt piaci manipuláció miatt.
2023. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12,7, naptárhatástól megtisztítva 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.
Ahhoz, hogy pozitív trendekről tudjunk beszámolni, a fogyasztói bizalom erősödésére és az ellátási láncok helyreállására is szükség van – mondta el Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója a Trade magazinnak adott interjúban.
Július 1-jén lép életbe az EPR rendszer, a legtöbb gyártó és forgalmazó azonban továbbra is csak találgat, hogy mit is kell tennie. Az is nehezíti a vitaminok és étrend-kiegészítők piacán a kereskedők helyzetét, hogy a vásárlók elsőként az egészségmegőrzésről mondanak le,
Az utolsó pillanatban jelent meg az a jogszabály, ami lehetővé teszi, hogy júliustól külön nyilatkozat nélkül havi 40 ezer forintot ingyen fel lehessen venni bankkártyával a boltok kasszáinál. Ezzel jogi akadály nem maradt, már csak az áruházaktól függ, hogy lehetővé teszik-e ezt a vevőiknek.
A kártyaelfogadási költség 250 millió forintot meghaladó negyedéves forgalom esetén a forgalomnak „mindössze” 0,5 százaléka, de 1 millió forint alatt ennek több mint ötszöröse.
Egyetlen QR-kóddal nemcsak nyugtát kaphatunk, de kérhetünk számlát, bemutathatjuk a hűségkártyánkat és beválthatjuk kuponjainkat is. Ez csak néhány hozadéka a tervezett új rendszernek, amit a NAV főosztályvezetője vázolt.
A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a ChatGPT-t munkája során, hogy időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével.
„A fő magyarázó tényező változatlan: a magas infláció »beleharap« a háztartások rendelkezésre álló jövedelmébe, s a jelentősnek számító bérkiáramlás egy részét is »elviszi« a 20 százalék feletti éves drágulás.”
A VOSZ közzétette, hogy a kormány döntése után az élelmiszer-infláció csökkentése érdekében milyen intézkedéseket kell tenni a kiskereskedelemben.
Míg a termékkategóriák tekintetében nincs jelentős változás az elmúlt évek során, egyre több szolgáltatásfajta esetén választják az online vásárlást a felnőtt magyarok – derült ki a Reacty Digital 2023. áprilisi felméréséből.
Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés, A hazai piacon három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat.
Lazán kezelte a közteherviselést annak az aranyértékesítésre szakosodott bűnszervezetnek a vezetője, amely mintegy hatmilliárd forint áfát nem fizetett meg – olvasható a NAV közleményében. Az illegális forrásból eredő aranyat tömbökbe olvasztva tárolták az adócsalók.
A 18 és 70 év közötti lakosság 76 százalékának jelentősen, 19 százaléknak pedig enyhén nőttek a költései, mindössze 4 százalék gondolja úgy, hogy nem történt változás a kiadásaiban – derült ki az OTP Bank reprezentatív Öngondoskodási index felméréséből.
Mozgalmas időszak kezdődik a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötőben, ugyanis a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. földterületek földhasználati jogának elektronikus árverés útján történő értékesítését tervezi. A kikötő a Nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális logisztikai központja, ami önmagában is jelentős érdeklődést eredményezhet.
A kiskereskedelmi láncok által egy évtizede elkezdett árverseny miatt ma már ezeknek az üzleteknek a polcain felerészben külföldről származó, zömében hamisított méz található, ez a folyamat pedig néhány éven belül akár oda is vezethet, hogy hazai mézet egyre inkább csupán a termelőtől lehet majd beszerezni – írja az Agroinform.hu.
A januári 4,5 és a februári 10,1 százalék után 2023. márciusban – naptárhatástól megtisztítva – 13,1 százalékkal csökkent éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom volumene.
Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait (86 százalék) és az otthoni energiafogyasztását (85 százalék) – mutat rá az EY reprezentatív kutatása.
Nagy Márton a kötelező akciózásról egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium kidolgozta a „kötelező akciózás” részletszabályait.
A megújuló kapacitások bővülése, a gázpiac globalizálódása és az időjárás mind szélsőségesebb jellege miatt a meteorológiai jelentések egyre fontosabb szerepet töltenek be az energiakereskedelemben is. Akárhogyan alakul az időjárás, az energiakereskedőknek le kell tudniuk fordítaniuk arra, hogy milyen hatást gyakorolhat a piacra, ráadásul egyre inkább globálisan is nyomon kell követniük a meteorológiai jelentéseket.
A jelentősebb bevétellel rendelkező kiskereskedelmi üzleteket rendszeres akciók meghirdetésére kötelezi a kormány, amely a hatékony végrehajtása érdekében az elvi döntéseket már meg is hozta.
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása, amely a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
Tavaly jelentek meg Magyarországon az első vedd most, fizess később, vagyis BNPL (buy now, pay later) fizetési szolgáltatók. Az újnak számító fizetési megoldás elterjedéséből hasznot húzhatnak a hazai webshopok: a nemzetközi statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy a késleltetett fizetést választó ügyfelek többet vásárolnak a hagyományos megoldásokat preferáló társaiknál. A Digitális Kereskedelmi Szövetség számai szerint a hazai internetes vásárlók különösen szolgáltatások megrendelése kapcsán nyitottak a BNPL-megoldásokra.
Az időjárás napjainkra az egyik legfontosabb tényezővé vált az energiakereskedelem területén is. Ma már lényegében minden egyes időjárási jelenségnek van valamilyen érdemi hatása a villamosenergia-rendszerre, és olyan időjárási összefüggések is jelentőssé váltak az energiakereskedők számára, amelyekről ez korábban elképzelhetetlen volt.
Soha nem keresett még annyit „az átlag magyar”, mint 2023 elején, de olyan árakat sem látott még, mint februárban. Az utóbbiak hatása erősebb volt.
A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi média felületeken vásárolnak.
A háztartási méretű kiserőművekre bevezetett átmeneti betáplálási korlátozás akár részleges feloldására elsőként a nyár végéig tesz javaslatot az Energiahivatal.
Hatalmas átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem Magyarországon és a világban. A Covid okozta korlátozások miatt egyik napról a másikra megnőtt az igény az online vásárlásra. Erről is szó lesz május 11-én, a Magyar E-kereskedelem Napján.
A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékekkel az online tér felé nyit.
Húsvétra az árstopnak köszönhetően kiszámítható szinten, 90 forint körül alakulhat a tojás fogyasztói átlagára. Hiányra nem számítanak a piac szereplői, de a bevásárlással nem érdemes az utolsó napokig várni – derül ki az Agroinform.hu elemzéséből.
Az MNV Zrt. az ingatlan értékesítéseket 2015. szeptemberétől a transzparenciát és a nyilvánosságot biztosító Elektronikus Aukciós Rendszeren (a továbbiakban: EAR) keresztül bonyolítja le. Az EAR az MNV Zrt. honlapján keresztül bárki számára elérhető, a felületen meghirdetett és licitálás alatt álló ingatlanokról az érdeklődők részletesen tájékozódhatnak részvételtől függetlenül.
Aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.
2023. januárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,9, naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a Covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Az Olcsóbbat.hu a piaci változásokat mérte fel.
Jól látható a több évtizedes csúcsra gyorsuló infláció, ezen belül a több mint 40 százalékos élelmiszer-drágulás a kártyás költéseken is – derül ki a K&H összefoglalójából. Tavaly decemberben a pénzintézet lakossági bankkártyás ügyfelei összesen 32,3 milliárd forintot költöttek élelmiszerre, szemben az egy évvel korábbi 22,2 milliárd forinttal.
Március végén ér véget a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság mobilkészülék-csere támogatási programja. Így már csak néhány hétig lehet kihasználni azt a 40 ezer forintos kedvezményt, melyet eddig közel százezer mobiltelefon cseréjénél már igénybe vettek.
A közép-kelet-európai piacokon működő ruházati- és divatcikkeket forgalmazó webshopok 70 százaléka nem számít 2023-ban a forgalom visszaesésére.
A CBRE globális ingatlantanácsadó cég közzétette legújabb jelentését, amelyben összefoglalta azokat a generációkon átívelő attitűdöket, amelyek meghatározzák majd a következő időszakban az épített környezet alakulását.
Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.
A novemberi 0,6 százalékos emelkedés után 2022 decemberében a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.
A VOSZ álláspontja szerint eljött az idő, hogy megtervezzük az árstopok kivezetését. A bajba kerülő boltok számára támogatást kell nyújtani, hogy a teljes kivezetésig fenntarthassák működésüket.
Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezonban, tavaly decemberben viszont elmaradtak a csúcseredmények.
A házhoz szállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanak. A 18-79 éves magyarok valamivel környezettudatosabbnak érzik az online vásárlást.
A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van. A fogyasztók ennek ellenére igyekeznek megtalálni a módját annak, hogy megbirkózzanak az inflációval és megteremtsék az ünnepi hangulatot.
Az ünnepi vásárlási szezon az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest visszaesést mutat ugyan, de lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára – olvasható az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közleményében.
Idén már 12. alkalommal rendezi meg az Árukereső.hu Az Ország Boltja versenyt, amely az online vásárlási szezon legaktívabb időszakában a fogyasztók szavazatainak segítségével keresi az ország legnépszerűbb webshopjait.
A hazai webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.
2022. októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 0,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben.
Fennállása huszadik évfordulójához érkezett az MVM Partner Zrt., Magyarország legnagyobb villamosenergia-nagykereskedője. Az elmúlt két évtizedben a társaság nagy utat bejárva és jelentős mérföldköveket elérve számos módon járult hozzá a magyar villamosenergia-rendszer ellátásbiztonságához és a rezsicsökkentés biztosításához.
Az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel.
A GLAMI Ventures olyan keresési, illetve mesterséges intelligencia technológiákba és szoftverekbe kíván befektetni, amelyek a teljes e-kereskedelmi ökoszisztéma fejlődését támogatják.
Kistelepülések boltjainak támogatására 8 milliárd forint keretösszeggel pályázat indul néhány héten belül a Magyar falu program keretében.
A csehek és szlovákok legnagyobb online patikája drogérialáncként lép be a magyar piacra.
„Az esemény célja, hogy a figyelem középpontjába állítsa a kereskedelemben dolgozó több mint 500 ezer embert, amivel a szektor a legnagyobb foglalkoztató, emellett pedig a legmagasabb áfa- és adóbefizető is egyben.”
2022. szeptemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 3,0 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a KSH.
Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki egy felmérésből. A válaszadók 85 százaléka aktívan keresi a jó akciókat.
A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával.
A megugró infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is. Szeptemberben az e-kereskedelmi cégek 49 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 33 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 30 százalékot.
Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról.
A gazdasági és megélhetési válság ellenére a lakosság fele tervezi, hogy vásárol valamit a Black Friday alatt.
2022. augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Kétszer is meggondolják az építőiparban az ügyfelek, hogy kivel és mit építtetnek. Az árak emelkedése és a szűkös kivitelezői, illetve áruellátási környezet miatt a körültekintés és a több körös versenyeztetés indokolt – állapítja meg egy építőipari kutatás.
Az e-kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak – állítják iparági vezetők.
Változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt. Tíz fogyasztóból hat tervezi, hogy kevesebb árut helyez online kosarába vagy bevásárlókocsijába, „lefelé” vásárol, azaz jobban figyeli az akciókat.
A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.
Dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt.
A magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében.
Az elmúlt 5 évben az online értékesítés aránya Közép- és Kelet-Európában 9 százalékponttal 15 százalékra nőtt, és a CBRE előrejelzése szerint 4 év múlva eléri a 20 százalékot.
Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez viszonyítva, forintban kifejezve 14,5 százalékos növekedést követően – bruttó 570 milliárd forintos forgalommal zárta 2022 első hat hónapját.
2022. júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,8, naptárhatástól megtisztítva 4,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, politikusi Twitter-posztok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
Áttekintették az energiatakarékosabb működés lehetőségeit az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalkozásai. A szervezet a tagjai körében már alkalmazott és tervezett módszerek bemutatásával segítséget kíván nyújtani a többi kereskedelmi vállalkozásnak.
Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését.
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
2022. júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, amelyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel.
Vajon milyen mértékű drágulást hajlandóak még elfogadni a vásárlók? Ez a kérdés már minden szektorban felmerül, napi beszédtéma a bioboltok és patikák értékesítőknél és a beszállítóknál is. Kérdéses továbbá, hogy ősztől mennyire lesz pénze a vásárlóknak, milyen áron fogják még a termékeket megvenni?
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend.
Törökbálinton adták át a Közért+ legkorszerűbb technológiával ellátott raktárát. A legalább 90 százalékban magyar élelmiszereket forgalmazó webshop akár már másnapra vállalja a rendelések kiszállítását Budapesten és vonzáskörzetében.
Az üzletek déli 12 órás bezárását javasolja az egyik kereskedelmi szakszervezet a hét utolsó napjára az ágazat munkaerő-hiányának ellensúlyozására. A VOSZ elnökhelyettese szerint erről a piacnak kell döntenie.
2022. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12,0, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal haladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Sietnie kell annak, aki még élelmiszert akar venni SZÉP-kártyára a boltokban. Ha a kormány az utolsó pillanatban nem hosszabbítja meg a határidőt, akkor az pénteken lejár.
Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai.
A magyar vállalatok számára Lengyelország a harmadik legnépszerűbb import gazdasági partner Európában. Azonban a többségük több tízezer euró veszteséget is elérhet, amiért euróban és nem zlotyiban fizet a termékekért.
A hazai piacon úttörőnek számító Buy-Now-Pay-Later fizetési megoldásnak köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítókat a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül kifizetik.
Szakmai képzéssel támogatja a SPAR Magyarország azon beszállítóit, amelyek hazai kisvállalkozásként, családi cégként kerülnek be innovatív, egyedi termékeikkel az üzletlánc polcaira.
A vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben.
Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget.
Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.
2022. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 15,7, naptárhatástól megtisztítva 15,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az elmúlt években Magyarországon is tanúi lehettünk az online kereskedelem mindent elsöprő robbanásának. Vajon mivel hódíthatják meg a legfiatalabb fogyasztókat, melyek a legfrissebb trendek a videómarketing piacon?
Az elmúlt időszakban egyre több kötelező átvételi rendszerben működő piaci szereplő használta ki azt a lehetőséget, hogy az általa megtermelt megújuló energiát a szabadpiacon értékesítse és így a jelenlegi kedvező piaci helyzetből adódóan az állam által fizetett támogatott árnál jóval magasabb áron értékesítse az általa megtermelt áramot. Ez a rugalmasság azonban egy éjszaka alatt megszűnt.
A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat.
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából.
Sok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket árusítja tovább. A nagy disztribútoroknak köszönhetően pedig könnyedén értékesítenek külföldre is. Azonban a folyamatos árfolyamingadozásból adódóan egyre nagyobb a kitettség.
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet.
2022 május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is.
Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, addig ez az arány Magyarországon csak 10 százalék körül van.
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre.
A Világbank áprilisi jelentése számottevő élelmiszer-áremelkedést jelez előre erre az évre. A K&H szakértője szerint ennek a fő oka elsősorban az energiaárak emelkedése és a fenntarthatósági célkitűzésekkel járó többletköltségek, nem az ukrajnai konfliktus. Ez utóbbi főként a gabonakészletek kiesése miatt jelent majd gondot, de a hatása jövőre lesz érzékelhető.
Szlovákiában és Csehországban is biztosítani fogja partnerei számára piacvezető fulfillment szolgáltatásait a Webshippy.
Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás.
A küllemében is a Balatont idéző sütemény helyi alapanyagokból készült, hangsúlyosan jelenik meg benne az otelló szőlő, szeder, málna.
Folytatódik a munkagödör kialakítása az 5. blokk területén – jelentette be Szijjártó Péter.