Itt találod az összes cikket a „kereskedelem” témában!
Míg a termékkategóriák tekintetében nincs jelentős változás az elmúlt évek során, egyre több szolgáltatásfajta esetén választják az online vásárlást a felnőtt magyarok – derült ki a Reacty Digital 2023. áprilisi felméréséből.
Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés, A hazai piacon három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat.
Lazán kezelte a közteherviselést annak az aranyértékesítésre szakosodott bűnszervezetnek a vezetője, amely mintegy hatmilliárd forint áfát nem fizetett meg – olvasható a NAV közleményében. Az illegális forrásból eredő aranyat tömbökbe olvasztva tárolták az adócsalók.
A 18 és 70 év közötti lakosság 76 százalékának jelentősen, 19 százaléknak pedig enyhén nőttek a költései, mindössze 4 százalék gondolja úgy, hogy nem történt változás a kiadásaiban – derült ki az OTP Bank reprezentatív Öngondoskodási index felméréséből.
Mozgalmas időszak kezdődik a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötőben, ugyanis a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. földterületek földhasználati jogának elektronikus árverés útján történő értékesítését tervezi. A kikötő a Nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális logisztikai központja, ami önmagában is jelentős érdeklődést eredményezhet.
A kiskereskedelmi láncok által egy évtizede elkezdett árverseny miatt ma már ezeknek az üzleteknek a polcain felerészben külföldről származó, zömében hamisított méz található, ez a folyamat pedig néhány éven belül akár oda is vezethet, hogy hazai mézet egyre inkább csupán a termelőtől lehet majd beszerezni – írja az Agroinform.hu.
A januári 4,5 és a februári 10,1 százalék után 2023. márciusban – naptárhatástól megtisztítva – 13,1 százalékkal csökkent éves összevetésben a kiskereskedelmi forgalom volumene.
Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait (86 százalék) és az otthoni energiafogyasztását (85 százalék) – mutat rá az EY reprezentatív kutatása.
Nagy Márton a kötelező akciózásról egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium kidolgozta a „kötelező akciózás” részletszabályait.
A megújuló kapacitások bővülése, a gázpiac globalizálódása és az időjárás mind szélsőségesebb jellege miatt a meteorológiai jelentések egyre fontosabb szerepet töltenek be az energiakereskedelemben is. Akárhogyan alakul az időjárás, az energiakereskedőknek le kell tudniuk fordítaniuk arra, hogy milyen hatást gyakorolhat a piacra, ráadásul egyre inkább globálisan is nyomon kell követniük a meteorológiai jelentéseket.
A jelentősebb bevétellel rendelkező kiskereskedelmi üzleteket rendszeres akciók meghirdetésére kötelezi a kormány, amely a hatékony végrehajtása érdekében az elvi döntéseket már meg is hozta.
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása, amely a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
Tavaly jelentek meg Magyarországon az első vedd most, fizess később, vagyis BNPL (buy now, pay later) fizetési szolgáltatók. Az újnak számító fizetési megoldás elterjedéséből hasznot húzhatnak a hazai webshopok: a nemzetközi statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy a késleltetett fizetést választó ügyfelek többet vásárolnak a hagyományos megoldásokat preferáló társaiknál. A Digitális Kereskedelmi Szövetség számai szerint a hazai internetes vásárlók különösen szolgáltatások megrendelése kapcsán nyitottak a BNPL-megoldásokra.
Az időjárás napjainkra az egyik legfontosabb tényezővé vált az energiakereskedelem területén is. Ma már lényegében minden egyes időjárási jelenségnek van valamilyen érdemi hatása a villamosenergia-rendszerre, és olyan időjárási összefüggések is jelentőssé váltak az energiakereskedők számára, amelyekről ez korábban elképzelhetetlen volt.
Soha nem keresett még annyit „az átlag magyar”, mint 2023 elején, de olyan árakat sem látott még, mint februárban. Az utóbbiak hatása erősebb volt.
A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi média felületeken vásárolnak.
A háztartási méretű kiserőművekre bevezetett átmeneti betáplálási korlátozás akár részleges feloldására elsőként a nyár végéig tesz javaslatot az Energiahivatal.
Hatalmas átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem Magyarországon és a világban. A Covid okozta korlátozások miatt egyik napról a másikra megnőtt az igény az online vásárlásra. Erről is szó lesz május 11-én, a Magyar E-kereskedelem Napján.
A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékekkel az online tér felé nyit.
Húsvétra az árstopnak köszönhetően kiszámítható szinten, 90 forint körül alakulhat a tojás fogyasztói átlagára. Hiányra nem számítanak a piac szereplői, de a bevásárlással nem érdemes az utolsó napokig várni – derül ki az Agroinform.hu elemzéséből.
Az MNV Zrt. az ingatlan értékesítéseket 2015. szeptemberétől a transzparenciát és a nyilvánosságot biztosító Elektronikus Aukciós Rendszeren (a továbbiakban: EAR) keresztül bonyolítja le. Az EAR az MNV Zrt. honlapján keresztül bárki számára elérhető, a felületen meghirdetett és licitálás alatt álló ingatlanokról az érdeklődők részletesen tájékozódhatnak részvételtől függetlenül.
Aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.
2023. januárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,9, naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a KSH.
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a Covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Az Olcsóbbat.hu a piaci változásokat mérte fel.
Jól látható a több évtizedes csúcsra gyorsuló infláció, ezen belül a több mint 40 százalékos élelmiszer-drágulás a kártyás költéseken is – derül ki a K&H összefoglalójából. Tavaly decemberben a pénzintézet lakossági bankkártyás ügyfelei összesen 32,3 milliárd forintot költöttek élelmiszerre, szemben az egy évvel korábbi 22,2 milliárd forinttal.
Március végén ér véget a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság mobilkészülék-csere támogatási programja. Így már csak néhány hétig lehet kihasználni azt a 40 ezer forintos kedvezményt, melyet eddig közel százezer mobiltelefon cseréjénél már igénybe vettek.
A közép-kelet-európai piacokon működő ruházati- és divatcikkeket forgalmazó webshopok 70 százaléka nem számít 2023-ban a forgalom visszaesésére.
A CBRE globális ingatlantanácsadó cég közzétette legújabb jelentését, amelyben összefoglalta azokat a generációkon átívelő attitűdöket, amelyek meghatározzák majd a következő időszakban az épített környezet alakulását.
Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – derül ki a Wolt által a fővárosi fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből.
A novemberi 0,6 százalékos emelkedés után 2022 decemberében a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.
A VOSZ álláspontja szerint eljött az idő, hogy megtervezzük az árstopok kivezetését. A bajba kerülő boltok számára támogatást kell nyújtani, hogy a teljes kivezetésig fenntarthassák működésüket.
Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezonban, tavaly decemberben viszont elmaradtak a csúcseredmények.
A házhoz szállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanak. A 18-79 éves magyarok valamivel környezettudatosabbnak érzik az online vásárlást.
A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van. A fogyasztók ennek ellenére igyekeznek megtalálni a módját annak, hogy megbirkózzanak az inflációval és megteremtsék az ünnepi hangulatot.
Az ünnepi vásárlási szezon az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest visszaesést mutat ugyan, de lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára – olvasható az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közleményében.
Idén már 12. alkalommal rendezi meg az Árukereső.hu Az Ország Boltja versenyt, amely az online vásárlási szezon legaktívabb időszakában a fogyasztók szavazatainak segítségével keresi az ország legnépszerűbb webshopjait.
A hazai webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.
2022. októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 0,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben.
Fennállása huszadik évfordulójához érkezett az MVM Partner Zrt., Magyarország legnagyobb villamosenergia-nagykereskedője. Az elmúlt két évtizedben a társaság nagy utat bejárva és jelentős mérföldköveket elérve számos módon járult hozzá a magyar villamosenergia-rendszer ellátásbiztonságához és a rezsicsökkentés biztosításához.
Az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel.
A GLAMI Ventures olyan keresési, illetve mesterséges intelligencia technológiákba és szoftverekbe kíván befektetni, amelyek a teljes e-kereskedelmi ökoszisztéma fejlődését támogatják.
Kistelepülések boltjainak támogatására 8 milliárd forint keretösszeggel pályázat indul néhány héten belül a Magyar falu program keretében.
A csehek és szlovákok legnagyobb online patikája drogérialáncként lép be a magyar piacra.
„Az esemény célja, hogy a figyelem középpontjába állítsa a kereskedelemben dolgozó több mint 500 ezer embert, amivel a szektor a legnagyobb foglalkoztató, emellett pedig a legmagasabb áfa- és adóbefizető is egyben.”
2022. szeptemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 3,0 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a KSH.
Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki egy felmérésből. A válaszadók 85 százaléka aktívan keresi a jó akciókat.
A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával.
A megugró infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is. Szeptemberben az e-kereskedelmi cégek 49 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 33 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 30 százalékot.
Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról.
A gazdasági és megélhetési válság ellenére a lakosság fele tervezi, hogy vásárol valamit a Black Friday alatt.
2022. augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Kétszer is meggondolják az építőiparban az ügyfelek, hogy kivel és mit építtetnek. Az árak emelkedése és a szűkös kivitelezői, illetve áruellátási környezet miatt a körültekintés és a több körös versenyeztetés indokolt – állapítja meg egy építőipari kutatás.
Az e-kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak – állítják iparági vezetők.
Változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt. Tíz fogyasztóból hat tervezi, hogy kevesebb árut helyez online kosarába vagy bevásárlókocsijába, „lefelé” vásárol, azaz jobban figyeli az akciókat.
A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.
Dinamikusan fejlődik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, 2021-ben a forgalom több mint 1200 milliárd forint volt.
A magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében.
Az elmúlt 5 évben az online értékesítés aránya Közép- és Kelet-Európában 9 százalékponttal 15 százalékra nőtt, és a CBRE előrejelzése szerint 4 év múlva eléri a 20 százalékot.
Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez viszonyítva, forintban kifejezve 14,5 százalékos növekedést követően – bruttó 570 milliárd forintos forgalommal zárta 2022 első hat hónapját.
2022. júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,8, naptárhatástól megtisztítva 4,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, politikusi Twitter-posztok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
Áttekintették az energiatakarékosabb működés lehetőségeit az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalkozásai. A szervezet a tagjai körében már alkalmazott és tervezett módszerek bemutatásával segítséget kíván nyújtani a többi kereskedelmi vállalkozásnak.
Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését.
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
2022. júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Kapcsolt értékesítés tekintetében az élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, amelyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel.
Vajon milyen mértékű drágulást hajlandóak még elfogadni a vásárlók? Ez a kérdés már minden szektorban felmerül, napi beszédtéma a bioboltok és patikák értékesítőknél és a beszállítóknál is. Kérdéses továbbá, hogy ősztől mennyire lesz pénze a vásárlóknak, milyen áron fogják még a termékeket megvenni?
Mindenki számára természetes, hogy van áram: eszközeink, irodánk, gyáraink, kórházaink működnek, nem kis részben az energiának köszönhetően. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az árammal éppen úgy kereskednek, mint sok más termékkel. A villamos energia kereskedelme pedig óriási információs bázist igényel, piaci információk, politikai nyilatkozatok, illetve még az időjárás ismeretét is – erről beszélgettünk az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel.
Ökológiai lábnyomának csökkentésére a fogyasztók bevonásával alkalmaz zöld stratégiát a Westend.
Törökbálinton adták át a Közért+ legkorszerűbb technológiával ellátott raktárát. A legalább 90 százalékban magyar élelmiszereket forgalmazó webshop akár már másnapra vállalja a rendelések kiszállítását Budapesten és vonzáskörzetében.
Az üzletek déli 12 órás bezárását javasolja az egyik kereskedelmi szakszervezet a hét utolsó napjára az ágazat munkaerő-hiányának ellensúlyozására. A VOSZ elnökhelyettese szerint erről a piacnak kell döntenie.
2022. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12,0, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal haladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Sietnie kell annak, aki még élelmiszert akar venni SZÉP-kártyára a boltokban. Ha a kormány az utolsó pillanatban nem hosszabbítja meg a határidőt, akkor az pénteken lejár.
Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai.
A magyar vállalatok számára Lengyelország a harmadik legnépszerűbb import gazdasági partner Európában. Azonban a többségük több tízezer euró veszteséget is elérhet, amiért euróban és nem zlotyiban fizet a termékekért.
A hazai piacon úttörőnek számító Buy-Now-Pay-Later fizetési megoldásnak köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítókat a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül kifizetik.
Szakmai képzéssel támogatja a SPAR Magyarország azon beszállítóit, amelyek hazai kisvállalkozásként, családi cégként kerülnek be innovatív, egyedi termékeikkel az üzletlánc polcaira.
A vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben.
Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget.
Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.
2022. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 15,7, naptárhatástól megtisztítva 15,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az elmúlt években Magyarországon is tanúi lehettünk az online kereskedelem mindent elsöprő robbanásának. Vajon mivel hódíthatják meg a legfiatalabb fogyasztókat, melyek a legfrissebb trendek a videómarketing piacon?
Az elmúlt időszakban egyre több kötelező átvételi rendszerben működő piaci szereplő használta ki azt a lehetőséget, hogy az általa megtermelt megújuló energiát a szabadpiacon értékesítse és így a jelenlegi kedvező piaci helyzetből adódóan az állam által fizetett támogatott árnál jóval magasabb áron értékesítse az általa megtermelt áramot. Ez a rugalmasság azonban egy éjszaka alatt megszűnt.
A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat.
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából.
Sok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket árusítja tovább. A nagy disztribútoroknak köszönhetően pedig könnyedén értékesítenek külföldre is. Azonban a folyamatos árfolyamingadozásból adódóan egyre nagyobb a kitettség.
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet.
2022 május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is.
Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik elektronikus csatornákon, addig ez az arány Magyarországon csak 10 százalék körül van.
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre.
A Világbank áprilisi jelentése számottevő élelmiszer-áremelkedést jelez előre erre az évre. A K&H szakértője szerint ennek a fő oka elsősorban az energiaárak emelkedése és a fenntarthatósági célkitűzésekkel járó többletköltségek, nem az ukrajnai konfliktus. Ez utóbbi főként a gabonakészletek kiesése miatt jelent majd gondot, de a hatása jövőre lesz érzékelhető.
Szlovákiában és Csehországban is biztosítani fogja partnerei számára piacvezető fulfillment szolgáltatásait a Webshippy.
Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás.
A februári 9,8 százalék után 2022. márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene 16,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő alkalmazkodás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához.
A GLAMI divatkereső friss kutatása szerint a következő hónapokban az inflációs környezet, az ellátási nehézségek és az ukrajnai háború ellenére sem várható jelentősebb visszaesés a régió divat webáruházainak forgalmában.
A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből.
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem együttműködési megállapodást kötött a COOP üzletlánccal, a hazai élelmiszergazdaság tevékenységének támogatása érdekében.
2021-ben összesen 1296 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a Media Markt üzlethálózatán keresztül, legnagyobb arányban ez alkalommal is hűtőgépeket és háztartási nagygépeket adtak le a magyarok. A leadott berendezések anyagösszetételének 76 százaléka nyersanyagként hasznosult újra.
A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban 2021-ben. Többségük már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – derült ki az Indotek Group felmérésből.
Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban 2022 első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek – derül ki a Growww Digital elemzéséből.
Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain – derül ki az EY 18 ezer fő körében végzett nemzetközi felméréséből. Egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, miközben vágynak a világjárvány alatt kihagyott élményekre.
Erős húsvéti forgalomra számítanak, ugyanakkor az olcsóbb és az akciós termékek iránti élénkülő érdeklődésről számoltak be az MTI-nek nyilatkozó áruházláncok.
A jelenlegi villamosenergia-ellátást meghatározó váltakozó áram nagy mennyiségű tárolására nincsenek még kielégítő megoldások, ezért minden pillanatban ugyanannyit kell belőle megtermelni, mint amennyit elfogyasztunk, különben a rendszer stabilitását és az ellátásbiztonságot nem lehetne fenntartani.
2022. februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene 9,8 százalékkal haladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
A belföldi online kiskereskedelem 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, immár 9. éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.
Akció- és katasztrófafilmekben gyakran felmerülő téma, hogy mi történne, ha egyik pillanatról a másikra megszűnne például az áramellátás. A villamos energia fizikai tulajdonságai, illetve a villamosenergia-hálózat működése miatt folyamatos felügyeletre van szükség, hogy ez ne történjen meg: a piac minden szereplőjének kulcsszerep jut a rendszer stabilitásának biztosításában. Az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedőjének szakértőivel azt tekintettük át, hogy mi kell ahhoz, hogy az áram minden pillanatban rendelkezésre álljon, amikor szükségünk van rá.
A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei.
A Webshippy a magyarországi piacon elsőként és egyedüliként indította el szolgáltatását, amely a partner webshopokban délután négy óráig leadott rendeléseket még aznap házhoz viszi.
„A hazai az igazi” a szlogenje a Magyar Termék Nonprofit Kft. 2022. évi kampánysorozatának. Célja, hogy a hazai eredetű, ellenőrzött, megbízható termékekről szóló üzenetet eljuttassa a fogyasztók mind szélesebb köréhez, ezzel is segítve őket a tudatos vásárlásban.
Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.
2022. januárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,5, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az Ukrajna Donyeck és Luhanszk régiójának nem kormányzati ellenőrzés alatt álló területeiről származó áruk Unióba történő behozatalával kapcsolatban két közleményt is kiadott az Európai Bizottság.
Az Árukereső.hu által szervezett 2021-es verseny több mint 2200 webáruház között dőlt el, és azt az idén – két év után – ismét a Márkabolt.hu nyerte meg.
A virágüzletek készülnek a közelgő nőnapra, forgalmuk ilyenkor jelentősen megnő – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
Az Agrárminisztérium figyelemmel kíséri az orosz-ukrán háborús helyzetet, szükség esetén haladéktalanul megteszi a szükséges lépéseket – írta a tárca pénteken.
A Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben.
Az energiakereskedők számára olykor nem létezik munkaszüneti és ünnepnap, előfordul, hogy szabadidejükben is készenlétben kell állniuk, bizonyos munkakörben pedig minden nap végén mérik a teljesítményüket. Az energiakereskedő tevékenysége rendkívül intenzív, sok felelősséggel és stresszel jár, „cserébe” művelője széles látókörre, tájékozottságra tehet szert.
A magyar felhasználók mindössze ötöde veszi figyelembe a szervizelhetőséget mobilvásárláskor – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatásából.
Február első felében több mint félezer üzletben vizsgálta az élelmiszerárstop betartását a fogyasztóvédelem – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden az MTI-vel.
Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.
Országszerte közel ötven kereskedő mintegy 700 kereskedelmi pontján nyílik lehetőség az elavult 3G-s mobilkészülékek lecserélésére modern, legalább 4G-képes telefonra.
Havi átlagosan 3-4 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre a magyarok 40 százaléka, de közel ugyanennyien vannak, akiknél már több mint 5 ezer forintra rúg a számla – derül ki az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ kutatásából.
2021. decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,7, naptárhatástól megtisztítva 6,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest. 2021 egészében a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 3,5 százalékkal nagyobb volt az előző évinél.
A kormány döntése alapján életbe lépett az árstop egyes alapvető élelmiszerekre, több üzletlánc mennyiségi korlátozást vezetett be a hatósági áras termékekre.
Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma.
Az MVM Partner kereskedői Magyarországon kívül 19 országban, a hét minden napjának minden órájában kereskednek megannyi azonnali és hosszú távú - akár több év múlva leszállítandó - villamosenergia-piaci termékkel. Munkájuk nélkülözhetetlen a termelés és az igények hatékony egyensúlyban tartásához.
A vásárlók egyre inkább visszavágynak az üzletekbe – emeli ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatása.
Akadnak olyanok, akik régóta dédelgetett álmaikat szeretnék megvalósítani és önálló vállalkozásba kezdenének 2022-ben. A trendeket figyelembe véve érdemes azonnal az online térben értékesíteni és saját webshoppal indulni, hiszen a magyarok 2/3-a szokott online vásárolni.
Szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az interneten történő vásárlások során az emberek felelős, adataik megfelelő védelmét is biztosító döntéseket hozzanak - hívják fel a figyelmet az Állami Számvevőszék elemzői.
A használt autók átlagos hirdetési ára tavaly 43 százalékkal, 4 millió forint közelébe emelkedett, az autók átlagéletkora azonban csak fél évvel csökkent; a drágulás idén is jelentős lehet – közölte saját adatai alapján a Használtautó.hu.
Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni?
2021. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 3,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a KSH.
2020 a hangszergyártók- és kereskedők egyik legjobb éve volt, amit az előzetes várakozások szerint 2021 még felül is múlhatott.
Valamennyi munkakörben egységesen 8 százalékkal emeli munkatársai bérét az ALDI Magyarország.
2022. február 1-jétől 2022. május 31-ig mindegyik SZÉP-kártya minden alszámlájáról lehet hideg élelmiszert vásárolni.
A Facebookon terjed az a hamis nyereményjáték, amiben az Auchan nevével visszaélve csalók próbálnak személyes adatokhoz hozzájutni és pénzt kicsalni.
Az elmúlt évben 2020-hoz képest 3 százalékkal nőtt a kereskedelmi forgalom, így meghaladta a 2019-es, vagyis a járvány előtti szintet is – tájékoztatott Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Tavaly 13 százalékkal többet, összesen 5,5 milliárd forintot költöttünk virslire, szilveszterkor jellemzően a hipermarketekben kapható, előrecsomagolt, egykilós kiszerelés volt a legkeresettebb. 2020-ban több mint 4 ezer tonna volt a decemberi forgalom.
Hányszor rendelt a legelszántabb felhasználó a Wolttól? Melyik étel bizonyult a legnépszerűbbnek? Mekkora értékű volt a legnagyobb megrendelés? Hány beszélgetést folytatott a legaktívabb felhasználó az ügyfélszolgálattal?
A legtöbb üzlet nagyon erős karácsony előtti forgalomról számolt be – tájékoztatott Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
A magyarok közel kétharmada még soha nem vitt vissza ajándékba kapott terméket, mert nem tetszett neki vagy nem tudta használni. A csalódottak pedig sokszor inkább keresnek valakit, akinek tovább adhatnák az ajándékot – derült ki a MediaMarkt megbízásából végzett reprezentatív kutatásból.
A 2011-ben indult Shoprenter azzal a céllal jött létre, hogy segítse a kereskedőket a minél hatékonyabb online értékesítésben. A cég jövő januártól a Cápák között műsor kiemelt stratégiai partnere lesz.
A magyarok 68 százaléka novemberben vagy december első hetében tervezte beszerezni az ajándékokat. A GLAMI divatkereső szakértői összehasonlították a 2020-as és 2021-es magyarországi keresési adatokat.
A legnagyobb üzletláncok (Aldi, Auchan, Lidl, Penny Market, Spar Magyarország, Tesco) üzletei, áruházai december 24-én 12 órakor zárnak be – tájékoztatott az Országos Kereskedelmi Szövetség.
A Duna House szakemberei összefoglalták várakozásaikat.
Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.
A kiskereskedelmi forgalom várakozásokat meghaladó októberi növekedése bíztató kezdetet jelez a negyedik negyedévi GDP-növekedés szempontjából, a szolgáltatószektor mellett továbbra is ez az egyedüli terület, amely érdemi pozitív növekedési hozzájárulást hozhat.
„Egy csomag szeretet” szlogennel indul el a Magyar Vöröskereszt és az Auchan Magyarország közös országos karácsonyi adománygyűjtési akciója. Az áruházlánc összes üzletében december első és harmadik hétvégéjén 10-től 18 óráig várják az adományokat, amiket még az ünnepek előtt rászorulóknak oszt szét a karitatív szervezet.
2021. októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 5,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Lassan de biztosan nő a hazai halfogyasztás, ráadásul a hazánkban megtermelt édesvízi halak kiváló beltartalmi értékük révén az egészséges táplálkozás részei.
A magyarok a pandémia második és harmadik hulláma alatt is rendszeresen vásároltak háztartási gépeket, tízből négyen viszont csupán ötven- és kétszázezer forint között adtak ki új termékekre.
Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit.
Minden második magyar ugyanannyit tervez költeni, mint 2020-ban, 26 százalék pedig idén még kevesebbet tud az ünnepekre fordítani. Ők leginkább romló anyagi helyzetük miatt tesznek így – derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb reprezentatív kutatásából.
A bőr védőrétegünk, tükrözi belsőnket, testi és lelki folyamataink megjelennek rajta, mint egy festővásznon. Kamaszkortól kezdve a felnőtté válással, átalakulással járó bőrhibák nemtől függetlenül megkeserítheti a lányokból nőkké, fiúkból férfiakká váló fiatalok mindennapjait, miközben a szociális kapcsolataik meghatározóbbak, mint azelőtt. Te hogyan kezeled a bőröd hibáit, és főképp: mit (t)eszel, hogy szebb legyél?
A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.
Egyre több vállalat kötelezi el magát hosszú távú energia vásárlóként megújuló energia alapú projektek megvalósulása mellett ún. társasági villamosenergia-vásárlási megállapodások (cPPA) formájában.
Pandémiával kapcsolatos félelmek, infláció növekedési várakozások és ellátási lánc problémák: néhány indok, melyek miatt idén korábban kezdődhet a felkészülés az ünnepekre – derül ki a Deloitte 2021. évi felméréséből.
Rekord mennyiségű felajánlás, 348 tonna tartós élelmiszer gyűlt össze a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi adománygyűjtő akciójában, amit a hétvégén bonyolítottak le az ország 160 településén 315 áruházban 6500 önkéntes részvételével.
Bár a pandémia kezdete óta a magyarok többsége árérzékenyebb, tavalyhoz képest idén valamivel többet, átlagosan 59 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor országos, reprezentatív kutatása.
Tízből hatan vásároltak valamilyen háztartási gépet a koronavírus második és harmadik hulláma alatt – derült ki egy friss kutatásából. A legtöbb válaszadó régi vagy elromlott készülékét cserélte le.
A vásárlók Magyarországon is nyitottak a Black Friday amerikai gyakorlatára, itthon sok kereskedő megpróbál visszaélni az akciók nyújtotta lehetőségekkel.
Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.
A globális külkereskedelem intenzitása – az elmúlt évtizedek emelkedő trendjét követően – 2018-ban érte el csúcsát, azóta a globális ipari termelés stagnál, míg a világkereskedelemben csökkenő trend alakult ki.
A Magyarországon üzemelő webáruházak mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta, ez derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból.
Az Európai Kereskedelem Napján Klauzál Gábor Elismerő Oklevéllel tüntették ki Gazsi Attilát, a VOSZ elnökhelyettesét. A szakembert a hazai kereskedelmi folyamatokról és lehetőségekről, valamint a minimálbér-emelés hatásáról kérdeztük.
2021. szeptemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 5,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – jelentette a KSH.
Akár százszorosa is lehet a napi forgalma egy webáruháznak a kereskedelem legintenzívebb napján, a Black Friday-n.
Tizenhetedik alkalommal került megrendezésre az Európai Kereskedelem Napja. A szervező VOSZ a hazai kereskedelmi ágazat helyzetének stratégiai fontosságára kívánta felhívni a figyelmet. Az Európai Kereskedelem Napján átadták a szakma legrangosabb elismeréseit is.
Idén 11. alkalommal rendezte meg Varsóban a EuropaProperty a nemzetközi CEE Investment Awards díjátadót. A kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb presztízsű ingatlanpiaci elismerését idén az Etele Plaza bevásárló- és szórakoztatóközpontnak ítélték meg az Év legjobb kiskereskedelmi projektje kategóriában.
A Vajda-Papír Kft. a magas cellulózárak mellett is tartani tudja tervezett termelését, de a higiéniai papírtermékek ára emelkedni fog – mondta Vajda Attila, a vállalat ügyvezető igazgatója az MTI-nek.
Sokan vásárolnak krizantémot mindenszentek és halottak napjához közeledve. A nagyvirágú fajták iránt a legnagyobb a kereslet, és októberben, november elején talál gazdára a hazai termés döntő többsége – derül ki az Agrárkamara körképéből.
A GLAMI divatböngésző ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni.
A pandémia nem viselte meg az építőanyag-kereskedelmet, de átrendeződéseket okozott, egyfelől a szervezeti struktúrában, másfelől a vásárlói-, és a termék-keresleti igényekben, illetve felhívta a figyelmet az online jelenlét fontosságára.
A Nemzeti Agárgazdasági Kamara felhívására az ALDI állandó kínálatában hamarosan kizárólag magyar friss húst fog árulni.
A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint tavalyhoz képest 6 000 forinttal kevesebbet, 34 000 forintot költünk el Black Friday akciókkal. Fokozott érdeklődésre a barkács és kerti áruk számíthatnak ebben az évben.
Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor.
Sokan élelmiszer, kozmetikum vagy tisztítószer esetén is előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészséges, természetes összetevőkkel rendelkeznek.
A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak: a Használtautó.hu adatai szerint kétszer annyi vásárló keres használt SUV-okat, mint 5 éve.
Az egyszerű és hatékony webáruházkészítés igénye hívta életre a Shoptet szolgáltatását, amely jelenleg az egyik vezető megoldás a szlovák és a cseh piacon.
Feladatokat és jogköröket ad át a NAV.
Öt megyével bővül a jövő évtől a Reál Hungária Élelmiszer Kft. ellátási területe: a hatodik legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc átveszi két régiós központjától a Reál franchise üzletek, illetve az egyéb kereskedő partnerek kiszolgálását.
2021. augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,6, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Tíz éve megkezdett terjeszkedési stratégiájának részeként idén a belga, a holland és a görög villamosenergia-piacokra is belépett az MVM Partner Zrt. A társaság nemzetközi jelenléte így már 20 európai országára terjed ki, éves kereskedési forgalmának közel 40 százaléka Magyarországon kívüli piacokról származik. (x)
A kisvállalkozások üzletmenetét támogatja az a stratégiai partnerszerződés, amely a CIB Bank és a METRO Kereskedelmi Kft. között jött létre.
A JYSK a teherfuvarozás csökkentésével – évi 4,5 millió kilométerrel kevesebbet fog fuvarozni – évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot spórol meg.
2021. január 1-je óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.
A magyar fejlesztésű ajánlórendszer bemutatta az új technológiát, ami mesterséges intelligenciával akár 10-12 százalék bevételnövekedést is hozhat a webáruházak számára.
Az agrárkormányzat, illetve a termelők, a gyártók és a kereskedők közös feladata, hogy minél több embert lássunk el minőségi magyar élelmiszerekkel határainkon belül és kívül – jelentette ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.
Nem tudnak egész nap otthon lenni, amúgy is járnak arrafelé, ahol át tudják venni, nincs idejük a futárra várni – ezek a leggyakrabban említett okai annak, amiért az online vásárlók áttérnek az egyelőre még népszerűbb házhoz szállításról.
A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy inkább a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást.
2021-ben nagy előre lépések történtek az elektronikus fizetés fejlődésében. A változások tudatosságot is igényelnek – erre hívja fel a figyelmet a Visa és az OTP Mobil közös kutatásában.
Szeptemberben 17-én, délelőtt 10 órakor nyitja meg kapuit az Etele Plaza. A több mint 300 millió euró (100 milliárd forint) beruházási értékű környezetbarát épület egyben Magyarország első okosplázája .
Újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés, élelmiszer-pazarlás csökkentése – ezeket a témaköröket is felöleli a Nestlé Hungária és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. általános iskolásoknak szóló interaktív edukációs csomagja.
A pénzügyi döntések előtt nem árt alaposan körbejárni a különböző lehetőségeket, hiszen a finanszírozás módja meghatározó a vállalkozások növekedése szempontjából.
Hiába csökkent a villamos energia felhasználása Európában, a felhasznált áram fenntartható származását igazoló garanciák piaca korábban nem látott rekord szintre ért tavaly. A kontinens cégei 2020-ban közel tizedével több ilyen, a felhasznált áram fenntarthatóságát tanúsító okiratot vásároltak, mint a megelőző évben. (x)
Sorra adják át az új termelői és kereskedői piacokat szerte az országban, ennek egyik jeles példája a 300 millió forintos pályázati támogatásból felújított sárospataki piac is, ahol három járásból összesen 32 település állította fel bemutatóstandját.
A Közért+ online webshopja szeptember 6-tól megújult felületen várja a vásárlókat, akik a korábbinál jóval szélesebb termékkínálatból válogathatnak.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara példamutatónak tartja a német REWE cégcsoport bejelentését, miszerint németországi üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát.
Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben.
Több olyan kiskereskedelmi ágazat is van, ahol a társaságok átlagban mind árbevételük, mind eredményük tekintetében jelentős visszaesést szenvedtek el a járványhelyzet következményeként, a „szokásos” adóterhek mellett mégis különadó-fizetési kötelezettség is terheli őket – derül ki a Moore Hungary és az Opten közös felméréséből.
Az e-commerce jövőjét már most a „digitális bennszülöttek” írják, erre pedig készülni kell – hívja fel a figyelmet a Stylers Group.
A magyarok több mint harmada halasztott már el vásárlást, hogy később kuponnal olcsóbban szerezhessen be egy terméket.
A Tesco Global Zrt. és a Shell Hungary Zrt. 2021. szeptember 2-án hivatalosan is elindította közös üzletkoncepcióját, 23 Shell-Tesco Minishop nyílt a Shell töltőállomásokon Magyarországon.
A júniusi 5,9 százalék után júliusban 3,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet a kiskereskedelmi forgalom volumene az Európai Unióban – tájékoztatott az Eurostat.
Két sikeres fordulót követően már harmadik alkalommal hirdeti meg a termékversenyét az áruházlánc. Ezúttal is olyan magyarországi árukat keresnek, amik vagy új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek is, kiskereskedelmi láncokban még nem kaphatók.
2021. júliusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 2,5, naptárhatástól megtisztítva 3,0 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az ELO (az Auchan Csoport Holdingja) és az Indotek Group stratégiai tárgyalásokat kezdett.
2021 II. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 21 százalékkal nőtt, míg importja 3,4 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest.
Első nagy területű, 900 négyzetméteres belvárosi áruházát nyitotta meg a JYSK üzletlánc Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton. A dán cég a koronavírus-járvány ellenére is terjeszkedik.
A járványos időszak Magyarországon is visszavetette a boltos foglalkoztatást, mind 2020-ban, mind 2021-ben, döntő részben a különféle korlátozások, kényszerű boltbezárások miatt. A legfrissebb statisztika szerint a boltos világ még mindig a járvány előtt szint alatt mozog a foglalkoztatásban, 10 ezerrel kisebb a létszám.
Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak – mutat rá a Marketing Commando reprezentatív kutatása.
A villamosenergia-nagykereskedelem nemcsak kapcsot jelent az MVM Csoporton belüli, illetve azon kívüli energiatermelők és a fogyasztóknak értékesítő szolgáltatók között, de az ellátásbiztonság, illetve az egyik legnagyobb hazai vállalatcsoport nemzetközi terjeszkedésében is kulcsszerepet játszik. A témáról Czinege Kornélt, az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük. (x)
A világ megváltozott, már nem lehet többé csak a könyvekre és a füzetekre támaszkodni, a diákoknak digitális eszközökre is szükségük van.
Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
„SPAR HAZAI.SZERETEM” névvel kiváló minőségű, hagyományos magyar ízvilágú élelmiszerek kerülnek még a nyáron az áruházlánc polcaira. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével a fenntartható gazdálkodáshoz is hozzájárul.
A magyarországi használtautó-piacon idén 464 700 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig. Ez az érték 3,6 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét.
A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket.
Érdemes megismerkedni azokkal a pénzügyi megoldásokkal, amelyek segítségével nem csak megkímélhetjük magunkat a felesleges kiadásoktól, de az anyagi kockázatokat is jelentősen csökkenthetjük.
Ötödik alkalommal küzdenek meg a magyarországi webáruházak Az Év Webshopja címért. A verseny résztvevőit kizárólag szakmai szempontok alapján értékeli a zsűri.
Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása.
2021. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 6,2, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ adatai szerint idén a friss piaci termékeknél, így a paprikánál és a paradicsomnál 28,3 ezer tonnára szerződtek a termelők, ami jelentős, 28 százalékos növekedést jelent a tavalyi 22,14 ezer tonnához képest.
A minőségi termékek iránti igény egyre inkább jellemző a kávégéppiacra is, az éves szinten értékben mintegy 70 milliárd forintos kávépiac változásait követik az eszközvásárlási tendenciák is Costa Coffee és az eMAG tapasztalatai szerint.
Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmi volumene ugyan tartotta magát, de a nem élelmiszer-kiskereskedelem, illetve különösen a gépjármű- és járműalkatrész üzletek eladásai drasztikusan csökkentek.
A JóAutók.hu várakozása szerint reális az esély, hogy éves szinten megdől a használtautó-piac forgalmának 2019-ben elért 808 ezres csúcsa is.
Az intelligens személyre szabási megoldások használata egyre inkább szükségszerűvé válik a divat e-kereskedelemben, mivel segítségükkel nem csak a vásárló számára válik könnyebbé a releváns tartalmak megtalálása, de kedvező hatással vannak a webáruház értékesítési mutatóira is
A magyar kormány külpiaci növekedési támogatási programot indít.
Mi kerül a grillrácsra? A húsok vagy a zöldségek hódítanak jobban, esetleg a gyümölcsök és a halak? Egy országos felmérés most az ország kedvenc grillételeit keresi.
Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon.
2021. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – tájékoztatott a KSH.
Újabb fontos szakmai díjakkal ismerték el a SPAR Magyarország hazai kereskedelemben végzett munkáját.
A globális trendeknek megfelelően a magyarok is egyre környezettudatosabbak, de egyelőre nem ez határozza meg a vásárlási szokásaikat – derült ki a Nestlé Hungária és az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. közös, reprezentatív kutatásából.
Július 1-jétől egyszerűsödnek az e-kereskedelemmel kapcsolatos áfaszabályok az EU-ban. Szakértők szerint a könnyítés az e-kereskedelem további élénkülését és a hazai export bővülését eredményezheti.
Az OPPO okoseszköz világmárka bejelentette, hogy az európai terjeszkedés újabb lépéseként megkezdi hivatalos működését Magyarországon, valamint ezzel egyidőben a szlovák és a cseh piacon.
Ősszel hazánkban is elindul a Wolt Market, a Wolt saját „delivery-only-stores"-ja, azaz a csak házhozszállítással működő üzlete. A tervek szerint először Budapesten, majd több vidéki városban is működni fog a szolgáltatás.
A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18 százalékkal fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége.
Az áruházlánc húsüzemének Regnum márkája a története során első ízben kapta meg elismerést, míg a SPAR brandet 13., az INTERSPAR-t 6. alkalommal tartotta érdemesnek a rangos kereskedelmi díjra a tapasztalt szakemberekből álló zsűri.
A sörrajongók kérései alapján összerakott receptből született meg.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.