A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára

2021. 06. 01., 13:45

Az EU júliusban életbe lépő e-kereskedelmi intézkedéscsomagja miatt a keleti piacterek veszíteni fognak népszerűségükből az uniós piacokon, ami új lehetőségeket teremt az európai országokban működő online vállalatok számára. A Zen.com digitális fizetési platform elemzése szerint az új szabályozásnak köszönhetően az uniós vállalkozások előtt nyitva áll a lehetőség, hogy átvegyék az kínai webáruházak szerepét és növeljék versenyképességüket.

2021. július 1-jétől az Európai Unió tagállamaiban megváltoznak a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásokra vonatkozó áfa-szabályok. Az új rendelet eltörli azt a jelenlegi előírást, miszerint az EU-n kívülről érkező áruk 22 euróig vám- és áfa-mentesek, míg a 22 és 150 euró közötti árucikkek vámmentesek, de áfa-kötelesek.

A nemrégiben indult Zen.com európai fizetési platform szerint az új szabályozás új lehetőségeket nemzetközi értékesítést végző magyar internetes vállalkozások elsősorban speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tölthetik be az ázsiai piacterek után maradó űrt és tehetik vonzóbbá magukat a hazai és más EU-tagállamok fogyasztói számára.
 
Kína kiemelkedő szerepe a magyar e-kereskedelemben
 
A határokon átnyúló globális e-kereskedelem tavaly minden korábbi várakozást felülmúlva 82 százalékkal nőtt: 45,9 millió német, 26,2 millió spanyol, 18 millió lengyel és összesen 220 millió európai vásárolt külföldi webáruházakban. Ezzel párhuzamosan az online vásárlások és a vásárlók száma Magyarországon is évről-évre növekszik: a felnőtt lakosság 3,3 millió tagja vásárol rendszeresen online, valamint több mint 2 millióra tehető azoknak fogyasztóknak a száma, akik külföldről is szoktak rendelni. A nemzetközi vásárlások célországainak tekintetében a magyar piacon Kína kiemelkedő szerepet játszik: az online megrendelt áruforgalom 61 százaléka távol-keleti országokból származik, míg például a Németországból megrendelt termékek a teljes mennyiségnek csak 8 százalékát, az Egyesült Királyságból származó megrendelések pedig csak 5 százalékát teszik ki. Kínából 2019-ben 8,5 milliárd dollár értékű import áru érkezett Magyarországra – az internetezők jellemzően mobiltelefonokat, kiegészítőket, valamint olcsó apróságokat vásároltak.
 
Hogyan vehetik át a magyar webáruházak a kínai piacterek szerepét?
 
A távol-keleti piacterek várható háttérbeszorulásával a magyar vállalkozások számára is nyitva áll a lehetőség, hogy átvegyék szerepüket és növeljék versenyképességüket mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon, ehhez azonban fontos látni, hogy a potenciális vásárlók ma már a piacon található ajánlatokat nem csak az árak és a teljes költségek alapján, hanem a webáruház által kínált szolgáltatáscsomag összértéke szempontjából hasonlítják összes.

Ennek megfelelően – a Zen.com márciusban megjelent „Kényelmes hódítók" című jelentése szerint – a következő években az olyan magas hozzáadott értékű különszolgáltatások, mint a hűségprogramok és a visszatérítési kedvezmények válhatnak az e-kereskedelem legfontosabb ösztönzőjévé. Az új típusú e-fogyasztók számára a sebesség és a kényelem minden eddiginél fontosabbá válik. Mindez a magyar fogyasztók vásárlási döntéseiben is megmutatkozik, mivel bizonyos hátrányok elfogadhatóak számukra (pl. a hosszú szállítási határidők Kínából), ha egyéb előnyök a teljes tranzakciót megfelelő értékűvé teszik számunkra.
 
„Az európai fogyasztók fele számára a szállítási idő az egyik legfontosabb tényező, 3-5 nap a maximum, amelyet még elfogadhatónak tartanak. A nemzetközi vásárlók számára azonban rendkívül fontos, hogy további kényelmi szolgáltatásokat kínáljanak a webáruházban, például, hogy a vásárlási tranzakció teljes végösszegét, vagy az esetleges további költségeket helyi pénznemben tüntessék fel. A megbízható fizetési mód elérhetősége szintén alapvető jelentőségű: az európai fogyasztók negyede azért vásárol online, mert aggodalmai vannak a fizetési tranzakciók biztonsága kapcsán” – magyarázza Dawid Rożek, a Zen.com európai fizetési kaput kínáló fintech vezérigazgatója.
 
A Zen.com jelentése szerint a Magyarországon működő nemzetközi internetes értékesítést végző vállalatok (a becslések szerint jelenleg 10-15 ezer magyar e-üzlet működik) a speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tehetik magukat vonzóbbá és szerezhetnek új ügyfeleket akár belföldön, akár az EU más piacain.

A hűségprogramok és kedvezmények mellett a gyári garancia webáruház által történő meghosszabbítása is támogathatja az ügyfélhűség kialakítását, aminek különösen az olyan érzékeny elektronikus eszközök esetében van jelentősége, mint a számítógépek, táblagépek, okostelefonok, amelyek közül Európában minden negyedik fogyasztó vásárol háromhavonta egyet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.
2022-09-23 19:23:00
A Központi Nyomozó Főügyészség a külföldi hivatalos személy vonatkozásában üzletszerűen elkövetett befolyással üzérkedés bűntette és más bűncselekmények miatt folyamatban lévő nyomozása során őrizetbe vett gyanúsított letartóztatását indítványozta.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS