Egymillió új szelektív kukát oszt ki a MOHU 2025 végéig

2024. 11. 27., 07:45

A szelektív hulladékgyűjtést ösztönző programja keretében országszerte több mint egymillió kukát oszt ki a MOHU 2025 végéig lakossági ügyfelek számára olyan területeken, ahol a papír-műanyag-fém hulladékok gyűjtése eddig zsákokban történt, illetve ott, ahol bevezetik a konyhai élelmiszer-hulladékok gyűjtését.

Az eszközöket ingyen biztosítják, azokat a területi szolgáltatók juttatják el a háztartásokhoz. Az edények fele az élelmiszer-hulladékok, a másik félmillió pedig a papír-, műanyag- és fémhulladék szelektív gyűjtésére szolgál majd.

A MOHU és a Mol-csoport vállalta, hogy a következő években több százmilliárd forint értékben fog beruházni a hazai hulladékgazdálkodás fejlesztése érdekében. A beruházási sorozat egyik fontos lépéseként osztják ki a több mint egymillió új gyűjtőedényt – hangsúlyozza a MOHU közleménye.

A vállalat igényfelmérése alapján eddig nyolc regionális hulladékgazdálkodási szolgáltató kapott összesen 202 ezer, papír-, műanyag- és fémhulladék szelektív gyűjtésére szolgáló kukát, ezeket 230 településen osztják ki. A kiosztás folyamatos, mostanáig mintegy 100 ezer gyűjtőedény jutott el a háztartásokhoz, ez az év végére 150 ezerre emelkedik.

A korábban használt szelektív szemeteszsákok könnyen elszakadnak, kevesebb hulladékot képesek befogadni, illetve felesleges hulladékot generálnak, míg az új, merevfalú kukák időtállók, segítségükkel a hulladék jobban tömöríthető, a gyűjtés pedig ezzel hatékonyabb – magyarázta a MOHU.

A vállalat az élelmiszer-hulladékok gyűjtésében is jelentős fejlesztéseket hajt végre a körforgásos gazdaság erősítése jegyében. A közlemény szerint a leghatékonyabb megoldást az élelmiszer-hulladék házhoz menő gyűjtése jelenti. Ezért 2024-ben tesztjelleggel, elsősorban 14 településen, azok társasházas övezeteiben biztosítanak 14 ezer 120 literes, gumitömítéssel és patentzárakkal ellátott kukát, illetve a társasházakban található lakásoknak 188 ezer, szag-és kifolyásmentes 5 literes edényt. A házhoz menő gyűjtés már folyamatban van.

A MOHU vállalta, hogy a települési hulladékoknál 2035-ig eléri az Európai Unió által meghatározott 65 százalékos újrahasznosítási arányt. Ez a mutató Magyarországon jelenleg 32 százalék.

Az újrahasznosítási arány növelésének egyik eszköze az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere, amelyben már 5–6 millióra nőtt a naponta visszaváltott palackok, üvegek és dobozok száma. A papír-műanyag-fém hulladékok gyűjtésére kiosztott kukák révén a szelektív gyűjtés mutatói is számottevően emelkedtek: az érintett területeken akár 20–40 százalékkal is nőtt a szelektíven gyűjtött hulladékok mennyisége.

A MOHU folyamatosan szerez be új kukákat: a papír-, műanyag- és fémhulladék gyűjtésére további 293 ezer szelektív kukát szerez be és oszt ki 334 településen, míg az élelmiszer-hulladékok gyűjtéséhez további 16 ezer 120 literes, illetve 384 ezer 5 literes edény beszerzése van folyamatban, kiterjesztve a rendszert újabb településekre is. Így 2025 végére országszerte több mint egymillió új kuka kerül majd a lakossághoz – ígéri a MOHU. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS