Cseh tech cég hódítana a magyar online drogéria piacon

2022. 11. 12., 17:25

A csehek és szlovákok legnagyobb online patikája drogérialáncként lép be a magyar piacra. A Pilulka célja, hogy Magyarország elsőszámú mobilapplikációról is elérhető online drogériája legyen.

A gyógyszer kiskereskedelemre szakosodott cseh tech cég 2013-ban alakult Petr Martin Kasa testvérpár vezetésével. Indulásukkor Csehországban és Szlovákiában kezdték meg működésüket, majd rá öt évre, 2018-ban Romániában is megjelentek.

A Pilulka az első e-kereskedelmi vállalat, amelyet bejegyeztek a prágai értéktőzsdén 2020-ban, ahol idén év elejéig közel megnégyszereződött az árfolyama. Jelenleg minden tizedik cseh háztartás vásárol a Pilulkán, amely idén októberben online drogériaként jelent meg hazánkban, külföldi terjeszkedésének következő állomása pedig Ausztria.

„Magyarország jelentős potenciállal rendelkezik az e-kereskedelem és a gyógyszer kiskereskedelem területén. Itt alkalmazzuk először a hibrid modellünket. Ez azt jelenti, hogy a szlovák leányvállalat infrastruktúrájára, meglévő logisztikájára és raktárkészletére építjük ki a magyarországi működést, Magyarországon pedig külön kereskedelmi, marketing és ügyfélszolgálati részleget alakítunk ki. Ez a megközelítés óriási rugalmasságot és hatékonyságot biztosít számunkra szolgáltatásaink és termékeink fogyasztói igényekhez történő igazításában. Heteken belül Ausztriában is hasonló modellel szeretnénk elindulni” – mondta Petr Kasa, a Pilulka vezérigazgatója.

A Pilulka.hu weboldalon a felhasználók minden olyan terméket megtalálhatnak, amely szükséges az egészséges életvitelhez. Az e-shop mellett a rendeléseket az androidos és iOS alapú eszközökön futó  mobilapplikáción is le lehet adni. Továbbá hamarosan bevezetik az on-demand házhozszállítást is, ami azt jelenti, hogy a megrendelést előre kiválasztott intervallumban kézbesítik.

„Nagy online szereplőkkel és már meglévő drogérialáncokkal fogunk versenyezni a vásárlókért. Nagyon várjuk már ezt a megmérettetést, amelynek igazi haszonélvezője a vásárló lesz. Több mint 6000 termékkel indulunk, és hasonlóan Csehországhoz és Szlovákiához, kínálatunkat folyamatosan bővíteni fogjuk” – mondta Grósz Béla, a magyar piacért felelős vezető.

A Pilulka Csoport kereskedelmi stratégiája a kiválasztott gyártókkal és beszállítókkal való széleskörű, globális együttműködésen alapul. Magyarországon a cég a legnépszerűbb márkákra, valamint az egyedi szolgáltatásokra és ügyfélkezelésre kíván építeni a szigorú magyar jogszabályokat maradéktalanul betartva, miközben magas szolgáltatási színvonalat kínál az egészségügyi szegmensben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 08. 08., 18:05
Jelentősen csökkent a téglalakás panellel szembeni árelőnye a fővárosban 2025 első felében, miután egy év alatt a társasházi lakásoknál és a használt házaknál regisztrált ütemhez képest jóval dinamikusabban, 36 százalékkal emelkedett a házgyári lakások átlagos négyzetméterára az Otthon Centrum adatai szerint.
2025-08-07 14:05:00
Elkezdtek értékesíteni egy olyan megoldást, amely belülről biztosítja a beton megfelelő hidratálását, így azt nem kell például locsolni sem. A módszer évi nyolcmilliárd liter vizet takaríthat meg – csak az Egyesült Arab Emírségekben, ahol először került forgalomba.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár itthon nincs rá egyértelmű jogi keretezés, kijelenthetjük: mivel az arcnak van karaktere, lehet kereskedelmi értéke és igenis létezik a védjegyszerű használata, meg kell oldani, hogy be lehessen jegyeztetni. Az erre vonatkozó magyar precedenst dr. Czirják-Nagy Ágota ügyvédi csapata érte el, az irodavezető arcának bejegyeztetésével. A szakember kérésünkre bemutatta, miért fontos ezt a folyamatot belehajlítani a hazai jogalkotásba, majd alkalmazásba, és elárulta, hogyan használható az arcvédjegy gazdasági haszonszerzésre, illetve a fogyasztói bizalom növelésére. Ami ennél is messzebbre mutat: a művészektől, sportolóktól kezdve a zenészeken, startup-alapítókon és influenszereken át a hétköznapi tartalom-előállítókig egyre fontosabbá válik az engedély nélküli és például deepfake felhasználás elleni védelem, valamint a hitelesség megőrzése.
A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS