A Kalocsát Pakssal összekötő, a két város közötti menetidőt 15 percre rövidítő Tomori Pál híd nyerte el 2025-ben a Magyar Acélszerkezeti Szövetség „Év acélszerkezete” nívódíját.
„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról. A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosed-nak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni ‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség elnöke.
Az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet. Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben. A Tomori Pál híd tervezését a CÉH zRt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkáját dicséri. A kivitelező a Duna Aszfalt Zrt. volt.
A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.
A tagállamok atomenergiával kapcsolatos terveinek megvalósításához jelentős, 2050-ig mintegy 241 milliárd euró összegű beruházásra lesz szükség, amiből részben a meglévő reaktorok élettartamát hosszabbíthatják meg, részben pedig új nagyméretű reaktorokat építhetnek – állapította meg az Európai Bizottság.