Csereklyei Bálint: Legjobban a személyes márka építésében hiszek

2020. 06. 02., 10:00

25 éves éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít – mondta az Üzletemnek Csereklyei Bálint, a fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic ügyvezetője.

Csereklyei Bálint szerencsésnek tartja magát, mert a tudásért nem kellett messzire mennie: édesapja szintén fiatal kora óta vállalkozó, volt mit tanulnia tőle. Bálint szeretné, ha a cége minél előbb Közép-Európa egyik legnagyobb fulfillment szolgáltatójává válna. S hogy mi minden szerepel még a tervei között, az kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 177. interjújából.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nagyon fiatalon, 15 évesen indítottam el a karrieremet. Akkor még főleg fesztiválokon dolgozva csak annyit tudtam biztosan, hogy amint lehetőségem adódik, vállalkozni szeretnék majd és addig minden keresetemet igyekszem félretenni, hogy majd a vállalkozásomra tudjam fordítani. Az első rendezvényszervezői munkák után betekintést nyertem a pénzügyi közvetítői szektorba, majd a turisztika iparágába is. 21 évesen megalapítottam az első saját vállalkozásomat, majd 22 évesen csatlakoztam az akkor még gyerekcipőben járó ilogistic.hu csapatához elsősorban az értékesítés és a termékfejlesztés vonalán. 2018 májusától ügyvezetőként dolgozom és dolgozunk együtt a munkatársainkkal a cég sikerén. Karrierem eddigi csúcsának azt tartom, hogy az ügyvezetői pozíció mellett a tulajdonostársak kivásárlását követően 25 éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít.

– Milyen távra tervez?

– Az ilogistic.hu az e-kereskedelmi piacra specializálódott, webshopoknak kiszervezett logisztikai megoldást nyújtó vállalat. A célpiacunk és az ügyfélkörünk forgalma is évről évre folyamatosan növekszik és a következő 3-5 évre még bátran prognosztizálható az eddigihez hasonló további növekedés. Óriási lehetőséget látunk a piacban és a szolgáltatásunk iránti folyamatosan növekvő keresletben, így egyértelműen hosszú távra tervezek az ilogistic.hu-val és szeretném, ha mihamarabb Közép-Európa egyik legnagyobb fulfillment szolgáltatójává válnánk.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A szakmai bakancslistámon régóta egyetlen tétel szerepel, amiről tudom, hogy ha meg azt meg tudom valósítani, akkor számomra az jelenti a teljes önmegvalósítást. Ez pedig a következő: egy 100 százalékig piaci alapú nemzetközileg is elismert multinacionális vállalatot tulajdonolni, ami olyan terméket gyárt vagy olyan szolgáltatást nyújt, amely innovatív jellegéből adódóan egyedülálló a piacon.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek tartom magam, ugyanis a tudásért nem kellett nagyon messzire mennem. Édesapám szintén fiatal kora óta vállalkozóként kereste a kenyerét és ma is több saját vállalkozást vezet különböző iparágakban. Bár szemléletmódja sajátos és sokszor egészen meglepő, egyértelműen tőle tanultam a legtöbbet, amely tudás nagy részét a gyakorlatban is alkalmazom nap, mint nap. Ezért nagyon hálás vagyok neki.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A leges legfontosabbnak azt tartom, hogy a cégnek legyenek kitűzve a legfontosabb céljai és a célok elérését megalapozó mutatószámai. Ezután a második legfontosabb lépés, hogy a cég minden egyes, a mutatószámokat befolyásolni képes dolgozója kerüljön képbe ezekkel a célokkal és mutatószámokkal. Harmadik lépésként pedig a cég minden egyes, a mutatószámokat befolyásolni képes dolgozóját anyagilag motiválttá kell tenni a mutatók elvárt alakulásához kapcsoltan. A kollégákat igyekszem mindig ezek a szempontok alapján motiválni. Nálam a motiváció mindig anyagi jellegű.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Részben az önmegvalósításhoz és bakancslistához kapcsolódóan olyan szakmában próbálnám ki magam nagyon szívesen, ami az innovációs lehetőségek felkutatásával és fejlesztésével foglalkozik. Így szívesen ismerkednék meg egy inkubátor cég működésével és ügyfeleivel, de az élen járó technológiai cégek egyikének a termékfejlesztési osztályán is szívesen eltöltenék pár évet.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Legjobban a személyes márka építésében hiszek. A cél az, hogy amikor csinálok valamit, akkor azt a valamit egy az egyben kössék össze a nevemmel. Így tud legjobban hiteles lenni a lelkesedés és a szakmaiság is. Az üzleti kapcsolatokat elsősorban a minőségi szolgáltatásra építem, ugyanis a piac visszaigazolása elengedhetetlen a hiteles üzleti kapcsolatépítéshez. Üzleti kapcsolataimat stratégiai partneri együttműködésekkel és üzleti reggeliken keresztül építem.

– Mire sajnálja az idejét?

– Röviden és tömören: a legjobban a bürokráciára. Valamint a sorban állásra és az egyes üzletekhez előírt dokumentációk begyűjtésére és előkészítésére is sajnálom az időmet. Ezzel szemben az ügyfelek azok, akikre soha nem sajnálom az időmet. Az ügyfelekre és érdeklődőkre soha nem sajnáltam és nem is fogom sajnálni az időmet, még akkor sem, ha akár egy-egy érdeklődő esetében egyáltalán nem látszik reálisnak az üzleti együttműködés és csak szakmai tanácsokkal tudom támogatni.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Legjobban a problémaorientált hozzáállással és a mellébeszéléssel lehet felbosszantani.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ha önkéntes munkáról van szó, szívesen foglalkoznék beteg vagy árva gyermekek gondozásával vagy kertészeti munkákkal, például a termény betakarításával.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A cégen belül három dologra nem sajnálom soha a pénzt:

  1. A megtérülő marketing lehetőségekre.
  2. A fejlesztésekkel kapcsolatos kiadásokra.
  3. A dolgozók jól összerakott motivációs bérezésére.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó kis hétvégi horgászat a barátokkal a természet lágy ölén.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS