Csereklyei Bálint: Legjobban a személyes márka építésében hiszek

2020. 06. 02., 10:00

25 éves éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít – mondta az Üzletemnek Csereklyei Bálint, a fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic ügyvezetője.

Csereklyei Bálint szerencsésnek tartja magát, mert a tudásért nem kellett messzire mennie: édesapja szintén fiatal kora óta vállalkozó, volt mit tanulnia tőle. Bálint szeretné, ha a cége minél előbb Közép-Európa egyik legnagyobb fulfillment szolgáltatójává válna. S hogy mi minden szerepel még a tervei között, az kiderül az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 177. interjújából.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nagyon fiatalon, 15 évesen indítottam el a karrieremet. Akkor még főleg fesztiválokon dolgozva csak annyit tudtam biztosan, hogy amint lehetőségem adódik, vállalkozni szeretnék majd és addig minden keresetemet igyekszem félretenni, hogy majd a vállalkozásomra tudjam fordítani. Az első rendezvényszervezői munkák után betekintést nyertem a pénzügyi közvetítői szektorba, majd a turisztika iparágába is. 21 évesen megalapítottam az első saját vállalkozásomat, majd 22 évesen csatlakoztam az akkor még gyerekcipőben járó ilogistic.hu csapatához elsősorban az értékesítés és a termékfejlesztés vonalán. 2018 májusától ügyvezetőként dolgozom és dolgozunk együtt a munkatársainkkal a cég sikerén. Karrierem eddigi csúcsának azt tartom, hogy az ügyvezetői pozíció mellett a tulajdonostársak kivásárlását követően 25 éves koromra a cég egyedüli tulajdonosává váltam, ami természetesen nagy felelősséget jelent, de ugyanakkor óriási lehetőséget is biztosít.

– Milyen távra tervez?

– Az ilogistic.hu az e-kereskedelmi piacra specializálódott, webshopoknak kiszervezett logisztikai megoldást nyújtó vállalat. A célpiacunk és az ügyfélkörünk forgalma is évről évre folyamatosan növekszik és a következő 3-5 évre még bátran prognosztizálható az eddigihez hasonló további növekedés. Óriási lehetőséget látunk a piacban és a szolgáltatásunk iránti folyamatosan növekvő keresletben, így egyértelműen hosszú távra tervezek az ilogistic.hu-val és szeretném, ha mihamarabb Közép-Európa egyik legnagyobb fulfillment szolgáltatójává válnánk.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A szakmai bakancslistámon régóta egyetlen tétel szerepel, amiről tudom, hogy ha meg azt meg tudom valósítani, akkor számomra az jelenti a teljes önmegvalósítást. Ez pedig a következő: egy 100 százalékig piaci alapú nemzetközileg is elismert multinacionális vállalatot tulajdonolni, ami olyan terméket gyárt vagy olyan szolgáltatást nyújt, amely innovatív jellegéből adódóan egyedülálló a piacon.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek tartom magam, ugyanis a tudásért nem kellett nagyon messzire mennem. Édesapám szintén fiatal kora óta vállalkozóként kereste a kenyerét és ma is több saját vállalkozást vezet különböző iparágakban. Bár szemléletmódja sajátos és sokszor egészen meglepő, egyértelműen tőle tanultam a legtöbbet, amely tudás nagy részét a gyakorlatban is alkalmazom nap, mint nap. Ezért nagyon hálás vagyok neki.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A leges legfontosabbnak azt tartom, hogy a cégnek legyenek kitűzve a legfontosabb céljai és a célok elérését megalapozó mutatószámai. Ezután a második legfontosabb lépés, hogy a cég minden egyes, a mutatószámokat befolyásolni képes dolgozója kerüljön képbe ezekkel a célokkal és mutatószámokkal. Harmadik lépésként pedig a cég minden egyes, a mutatószámokat befolyásolni képes dolgozóját anyagilag motiválttá kell tenni a mutatók elvárt alakulásához kapcsoltan. A kollégákat igyekszem mindig ezek a szempontok alapján motiválni. Nálam a motiváció mindig anyagi jellegű.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Részben az önmegvalósításhoz és bakancslistához kapcsolódóan olyan szakmában próbálnám ki magam nagyon szívesen, ami az innovációs lehetőségek felkutatásával és fejlesztésével foglalkozik. Így szívesen ismerkednék meg egy inkubátor cég működésével és ügyfeleivel, de az élen járó technológiai cégek egyikének a termékfejlesztési osztályán is szívesen eltöltenék pár évet.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Legjobban a személyes márka építésében hiszek. A cél az, hogy amikor csinálok valamit, akkor azt a valamit egy az egyben kössék össze a nevemmel. Így tud legjobban hiteles lenni a lelkesedés és a szakmaiság is. Az üzleti kapcsolatokat elsősorban a minőségi szolgáltatásra építem, ugyanis a piac visszaigazolása elengedhetetlen a hiteles üzleti kapcsolatépítéshez. Üzleti kapcsolataimat stratégiai partneri együttműködésekkel és üzleti reggeliken keresztül építem.

– Mire sajnálja az idejét?

– Röviden és tömören: a legjobban a bürokráciára. Valamint a sorban állásra és az egyes üzletekhez előírt dokumentációk begyűjtésére és előkészítésére is sajnálom az időmet. Ezzel szemben az ügyfelek azok, akikre soha nem sajnálom az időmet. Az ügyfelekre és érdeklődőkre soha nem sajnáltam és nem is fogom sajnálni az időmet, még akkor sem, ha akár egy-egy érdeklődő esetében egyáltalán nem látszik reálisnak az üzleti együttműködés és csak szakmai tanácsokkal tudom támogatni.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Legjobban a problémaorientált hozzáállással és a mellébeszéléssel lehet felbosszantani.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ha önkéntes munkáról van szó, szívesen foglalkoznék beteg vagy árva gyermekek gondozásával vagy kertészeti munkákkal, például a termény betakarításával.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A cégen belül három dologra nem sajnálom soha a pénzt:

  1. A megtérülő marketing lehetőségekre.
  2. A fejlesztésekkel kapcsolatos kiadásokra.
  3. A dolgozók jól összerakott motivációs bérezésére.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó kis hétvégi horgászat a barátokkal a természet lágy ölén.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS