1400 kilométeres hatótáv – Akár ennyit is tudni fog ez az új kínai hibrid autó

1400 kilométeres hatótáv – Akár ennyit is tudni fog ez az új kínai hibrid autó
Gábor János  |  2025. 05. 12., 12:05

A hatótávpara lassan tényleg a múlté: egyre több olyan EV vagy hibrid érkezik, ami több szempontból túlszárnyalja a belsőégésű motoros társait. Az új bajnok a Li Auto modellje lehet.

A Li Auto bemutatta a 2025-ös évre frissített L-sorozatú EREV crossover modelljeit. Az új generáció minden modellje komoly fejlesztéseket kapott, többek között új LiDAR érzékelőt, továbbfejlesztett felfüggesztést, módosított belső és külső kialakítást, valamint jobb akkumulátort. A bemutató célja, hogy a Li Auto megőrizze versenyképességét Kína telített elektromos autó piacán – mutat rá az Interesting Engineering.

A cég négy modellből álló L-sorozata, az L6, L7, L8 és L9, a márka központi eleme lett. Bár a Li Auto neve jól ismert Kínában, az eladások lendülete csökkent, hiszen sok versenytárs dobott piacra hasonló modelleket ugyanabban a szegmensben. A cég a frissített 2025-ös L-sorozatú crossoverekkel kívánja fenntartani piaci részesedését és növelni eladásait.

Miben tud többet ez a hibrid autó, mint a többi?

A frissítések egyik fontos eleme, hogy a Li Auto továbbfejlesztette az intelligens vezetési rendszereket az L-sorozat minden modelljénél. Az L6, L7, L8 és L9 Pro kivitelei mostantól tetőre szerelt LiDAR (lézer alapú távérzékelő) szenzorral készülnek, amely az előző modelleknél még nem szerepelt. Az új érzékelő a Hesai ATL LiDAR, amely az ATX platformon alapul, és akár 300 méteres felismerési távolságot biztosít.

Az ADAS (Fejlett Vezetéstámogató Rendszer) másik újdonsága, hogy a korábbi Horizon Journey 5 helyett az új modellekben már a Horizon Journey 6M rendszerchip dolgozik.

A 2025-ös L-sorozat Max és Ultra változatai a kisebb, hatékonyabb Hesai ATL LiDAR-t kapták meg, amely az eddig használt AT128 modellt váltotta. Az új LiDAR 60 százalékkal kisebb, 55 százalékkal energiahatékonyabb és 130 százalékkal érzékenyebb. Emellett ezek a modellek az Nvidia Drive Thor-U feldolgozót használják, amely 700 TOPS teljesítményt nyújt – míg korábban a 508 TOPS teljesítményű dupla Orin-X chipeket használták.

A Li L6 egy ötüléses, nagy méretű SUV, amely 4925 milliméter hosszú, 1960 milliméter széles és 1735 milliméter magas, tengelytávja pedig 2920 milliméter. A 36,8 kilowattórás LFP akkumulátort, amely két elektromos motort lát el energiával, egy 1,5 literes turbófeltöltős generátor tölti. A két motor együttes csúcsteljesítménye 300 kilowatt.

Az L7 és L8 crossoverek Pro változatai kettős kamrás légrugózást kaptak, amely az előző modellek alap légrugózását váltotta. Az új rugózás feszesebb menetkomfortot biztosít, és lehetővé teszi, hogy az L8 sikeresen teljesítse a hirtelen akadályok feltűnését szimuláló „rénszarvas-tesztet”, 80 kilométer per órás sebességgel.

Az L7 és L8 Max frissített változatai 52,3 kilowattórás NMC akkumulátort kaptak, amely a CLTC szabvány szerint több mint 280 kilométeres elektromos hatótávot kínál, a teljes vegyes hatótáv pedig meghaladja az 1400 kilométert. Ez az akkumulátor váltja a korábbi, 42,8 kilowattórás típust, amelyet a 2024-es modellekbe szereltek.

Az L9 kapta a legtöbb fejlesztést. Ez az új modell intelligens vezetési fejlesztéseket és továbbfejlesztett kettős kamrás, dupla körös légrugózást kapott. Utóbbi 24 százalékkal csökkenti a jármű maximális oldalra dőlési amplitúdóját, és lehetővé teszi, hogy a rénszarvas-tesztet 80 kilométer per órás sebességgel teljesítse.

Címlapkép: Li Auto

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 07., 20:10
A 130 milliárd forint keretösszegű Demján Sándor 1+1 Programban már több mint 1300 vállalkozás kapott pozitív támogatói döntést, összesen 104,3 milliárd forint értékben; a támogatások zöme a legkevésbé fejlett térségekbe kerül, a beruházások többsége az ipari, építőipari és logisztikai szektorokat érinti – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2025-07-07 16:20:00
Az Otthon Start programhoz köthetően fokozódhat a kereslet a kisebb lakások iránt, és a több adásvétel emelkedő pályán tarthatja a lakásárakat, de mivel a kamattámogatott hitelek nehezebben épülnek be a lakásárakba, és a befektetők is óvatosabbakká válhatnak, ezért drasztikus drágulás középtávon nem várható – olvasható az ingatlan.com elemzésében.
2025-07-04 18:05:00
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közlése szerint idén január–júniusban 12,2 százalékkal több elektromos járművet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban, a szakmai szervezet értékelése szerint a bővülés hátterében elsősorban vállalati e-autó program áll – mutatnak rá az Energetikai Minisztérium szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS