Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy magyar megoldással

2020. 12. 16., 13:15

Az eladások terén várhatóan nem zárnak jó évet a magyar borászatok, becslések szerint a hazai bortermelők forgalma akár 60-80 százalékkal is visszaeshetett a járványügyi korlátozások miatt. Az online borvásárlás viszont az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban. Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek. Wineshop.hu néven pedig elindult hazánk egyetlen olyan gyűjtőoldala, ahol közvetlenül a termelőtől, pinceáron vásárolhatóak meg akár olyan tételek is, amelyek eddig kereskedelmi forgalomban nem voltak elérhetőek. Az online piactéren év végére már 30 borászat kínálatából válogathatunk.

A turizmust, vendéglátást és rendezvényszektort érintő járványügyi korlátozások jelentősen megtépázták a hazai borkereskedelmet és a borfogyasztást. A Borászati Vállalkozások Európai Bizottságának becslése szerint az unió borfogyasztása körülbelül harminc százalékkal esett vissza. Míg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint a minőségi borokat előállító, vendéglátásba szállító hazai borászatok eladásai akár 60-80 százalékkal is visszaeshettek a koronavírus-járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt.

Az idei év várhatóan ezzel együtt trendfordulót hoz mind hazai, mind nemzetközi szinten, hiszen a koronavírus járvány miatt az online kereskedelmi forgalom egésze és ezen belül a webes borvásárlás volumene is növekszik, ez a tendencia pedig az ünnepi időszakban várhatóan még inkább erősödni fog.

Induló költség nélkül az online borpiacra

Az igényekre reagálva nemcsak magyar, hanem nemzetközi szinten is forradalmi online borkereskedelmi megoldást fejlesztett és indított el a közelmúltban a Futurion nevű magyar informatikai cég. A Wineshop.hu közvetlenül kapcsolja össze a borfogyasztókat a termelőkkel, akik pofonegyszerűen, jelenleg induló költség nélkül hozhatják létre saját, testreszabható, online borboltjukat. Ezeket a borboltokat gyűjti egybe a Wineshop.hu online piactérként. A megoldás elsősorban azokat a kis- és közepes borászatokat célozza, melyek még nem rendelkeznek saját webshoppal vagy profi online értékesítési háttérrel, infrastruktúrával.

„Hiszünk benne, hogy a borvásárlás terén is az online megoldásoké a jövő, sőt egyre inkább a jelen. Ez látszik a trendekből, hiszen részben a koronavírus-járvány hatására jelentős elmozdulás figyelhető meg a netes borvásárlás irányába. Ebben a szegmensben kínálunk egyedi fair trade elvű megoldást, hiszen mi közvetlenül kapcsoljuk össze a magyar termelőket a borkedvelőkkel. A Wineshop használatával a vásárlók akár olyan borokhoz is hozzájuthatnak, amelyekhez eddig hagyományos kereskedelmi forgalomban nem tudtak. Közel 100 borcsomaggal indítunk, amelyek közül a gyűjtőoldalon keresztül, a borászatok webshopjába érkezve válogathatnak az érdeklődők, a kiválasztott borokat pedig akár 24 órán belül kézhez kaphatják.”hívta fel a figyelmet Pintér Zsolt, a Wineshopot üzemeltető WineGroup kereskedelmi és marketing vezetője. 

Magyar bort az ünnepi asztalra közvetlenül a termelőtől

A Wineshop.hu az egyetlen olyan gyűjtőoldal, ami közvetlen kapcsolatot teremt a termelők webáruháza és a borkedvelők, vásárlók között. A Wineshop.hu magyar és nemzetközi szinten is egyedülálló kereskedelmi csatorna, hiszen lehetővé teszik a közvetlen vásárlást a termelőktől, kiiktatva a köztes szereplőket: ezzel a vásárlónak kiváló árakat, a borászoknak pedig fenntartható értékesítési megoldást biztosítva. A magyar borfogyasztást széles borkínálattal és különleges borcsomagokkal igyekeznek népszerűsíteni az ünnepi időszakban is.

„A WineGroup a közelgő karácsony alkalmából a magyar borfogyasztás elősegítése, és a magyar bortermelői szektor támogatása érdekében a közösségi médiában kezdeményezést indított #magyarbortiszom névvel, hiszen véleményünk szerint az ünnepi asztal csak akkor lesz teljes, ha azon kiváló minőségű magyar borok is megtalálhatók”mondta Pintér Zsolt.

„A WineGroup megoldást kínál a miénkhez hasonló kis és közepes volumennel értékesítő borászatok olyan kapacitásból adódó nehézségeire, mint az online értékesítés szakértelemmel történő működtetése, az ügyfelekkel és a szállítókkal való folyamatos kapcsolattartás, a számlázó és fizetési rendszer naprakész működtetése. Segítségükkel az online értékesítés akadályai egyszeriben elhárulnak, az automatizált folyamatok révén a tevékenység pofonegyszerűvé válik. Nekünk, borászoknak, csupán annyi a dolgunk, hogy a megrendelt csomagot a futárnak átadjuk, ami gyorsan és biztonságosan célba ér az fogyasztók legnagyobb elégedettségére”fűzte hozzá Sümegi Gábor, a Skrabski Pince ügyvezetője.

Az év végéig várhatóan 30 borászat kínálatához juthatnak hozzá a Wineshop vásárlói, míg 2021 végére a tervek szerint legalább 100 termelői borboltot érhetnek majd el a borkedvelők a gyűjtőoldalon keresztül.

A WineGroup célja, hogy néhány éven belül a magyar webes borkereskedelem meghatározó szereplőjévé váljon, illetve tervei között szerepel a nemzetközi piacon való terjeszkedés is.

(A fotón: Fellegi István, a Futurion ügyvezetője, Liszai László, a Futurion alapító-tulajdonosa és Pintér Zsolt, WineGroup kereskedelmi és marketing vezetője.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS