Sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak

Sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
2023. 01. 29., 12:16

Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,7 millió termékét katalogizáló GLAMI.hu divatkereső platform legfrissebb felmérése szerint a globális divatipar 2021-ben és 2022-ben is gyorsan növekvő tendenciát mutatatott, de a további folyamatos növekedésre vonatkozó várakozásokat a jövőben számos kockázati tényező befolyásolhatja.

2022 a kontrasztok éve volt a divatkereskedelemben

A 2022-es év januárjában két év világjárvány és korlátozások után a divatipar kezdett visszatérni a normális kerékvágásba, és a fogyasztók érdeklődése is a szokásos „szezonális” kereslet irányába fordult. Az első hónapokra jellemző pozitív hangulatot azonban az ukrajnai háború által kiváltott események sorozata követte, és az Európa szerte eszkalálódó energiaválság, valamint a decemberben már 24,5 százalékot is elérő infláció miatt a magyar fogyasztók is egyre konzervatívabb döntéseket hoztak a kiadások tekintetében.

Bár a negatív tényezők miatt az ágazat képviselői bizonytalanok voltak abban, hogy mire számíthatnak ünnepi időszakban, a vásárlóerő csökkenése végső soron nemhogy nem érintette az online divatüzleteket, de a Black Friday során rekordok dőltek meg. A platform adati szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a partner webáruházakban 19 százalékkal nőtt a platform által generált forgalom, valamint 10 százalékkal nőtt a leadott rendelések száma. Ugyancsak nőtt a termékek átlagos rendelési értéke, amely 8,5 százalékkal emelkedett 2021-hez képest.

A webáruházak több mint fele pozitívan értékelte 2022-öt

A divatcikk kereskedelemmel foglalkozó magyar webáruházak 64 százaléka a nehézségek ellenére összességében pozitívan értékelte a 2022-es évet és várakozásaik szerint az infláció csak 2023-ban fogja befolyásolni a vásárlói magatartást. A kiskereskedelmi forgalom tekintetében 37 százalék nagymértékű bevételnövekedésről, 27 százalék kisebb mértékű bevételnövekedésről, 9 százalék a 2021-es évvel azonos árbevételről, valamint további 9 százalék a bevételek csökkenéséről számolt be.

Tovább hódít a Smartorial

A divattrendek tekintetében a pandémia során tapasztalható visszaesés után a formális ruházat kategória 2022-ben tovább nőtt, ugyanakkor a fogyasztók továbbra is olyan univerzálisan hordható ruhákat keresnek, amelyeket több különböző alkalomra is viselhetnek. A pólókkal, sportos nadrágokkal és alkalmi cipőkkel párosítva újra megjelentek a blézerek és várhatóan a gazdasági helyzet tovább erősítheti a laza, de elegáns öltözködési tendenciát.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS