Szabados János: Segítünk az anyukáknak visszatérni a munka világába

Szabados János: Segítünk az anyukáknak visszatérni a munka világába
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 01. 05., 14:09

Világunk rohamosan hasít az online-ban, de úgy gondolom, hogy a személyes találkozók, üzleti beszélgetések a leghatékonyabbak a kapcsolatépítésben – mondta az Üzletemnek Szabados János, a Prefibox értékesítési vezetője, a Mommy Works Hungary portál tulajdonosa.

Szabados János programozóként, szoftverfejlesztőként kezdte karrierjét, majd több, mint 10 év IT-s munka után szoftver értékesítésre váltott. Értékesítési vezetőként dolgozik a Prefixboxnál, a magyar mellett a lengyel és a román piac elindítása a feladata. Két évvel ezelőtt megvásárolta a Mommy Works Hungary portált, mint mondja: „ma már az értékesítési vezetői sapkám mellé ügyvezetői sapkát is szereztem.” Olyan platformot üzemeltetnek, amely segít az édesanyáknak visszatérni a munka világába. Büszke rá, hogy a Corvinus Egyetemen okleveles pálinkamester diplomát szerzett, így a magyar pálinka is a szívügye. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 452. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Karrierem csúcsát még nem értem el, de büszke vegyok arra, hogy értékesítési és IT tapasztalatommal számos hazai vállalkozásnak segítettem az üzletfejlesztésben. A Prefixboxhoz a kezdetekkor csatlakoztam értékesítőként. A 2015-ben még csak pár fős startup ma már több, mint 40 munkavállalóval az e-commerce piac meghatározó szereplője a webáruházak keresési funkcióját szolgáltatva.

Milyen távra tervez?

– Mindig arra törekszem, hogy az aktuális piaci kihívásokra rugalmasan tudjunk reagálni. Alapvetően hosszú távra tervezek, amolyan „never give up” mentalitás az enyém. Nem ijedek meg a kihívásoktól, megoldásokat keresünk és rugalmasan változunk a nehéz gazdaság körülmények ellenére is.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Úgy gondolom, hogy a legnagyobb értékem a több, mint 10 éves értékesítési tapasztalatom. Részese voltam annak, hogy egy pár fős startup-ból hogyan lehet skálázható vállalatot építeni, hogyan kell értékesítő csapatot építeni. A bakancslistámon az szerepel, hogy a megszerzett tudásomat megosszam a feltörekvő értékesítő nemzedékkel, tanítani és segíteni akarok az értékesítés iránt nyitott és alázatos kollégáimnak.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az utóbbi 10 évben a jelenlegi cégvezetőnktől, Simon István ügyvezetőtől tanultam a legtöbbet. Azt, hogy hogyan kell mindig „résen lenni”, miként kell a piaci kihívásokra a leghatékonyabban a legjobb válaszokat adni. Nagyon hálás vagyok Istvánnak és a kollégáimnak. Nálunk a folyamatos tanulás nem csak lózung, hanem a mindennapi munkánk része.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Kollégaimat a siker motiválja. Arra törekszünk, hogy az ügyfeleinket minél magasabb színvonalon és jó minőségben szolgáljuk ki. Azt gondoljuk, hogy számunkra az elégedett ügyfelek a legfontosabbak.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Bármilyen furcsán hangzik, legszívesebben a hentes szakmát próbálnám ki. A gyermekkori disznóvágások hangulata hozhatja ezt a vágyakozást. A piacokon a hentespultnál vásárolva, a hentesekkel beszélgetve nekem ez nagyon vonzó világ, ráadásul igazi férfimunka!

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Számomra a legértékesebb, ha konferenciákra, üzleti reggelikre jutok el. Ezeken a rendezvényeken igazán lázba jövök és szeretek beszélgetni, meghallgatni üzleti döntéshozókat a napi kihívásokról – szeretek új embereket megismerni. Világunk rohamosan hasít az online-ba, de még ma is úgy gondolom, hogy a személyes találkozók, üzleti beszélgetések a leghatékonyabbak a kapcsolatépítésben.

Mire sajnálja az idejét?

– Sokszor veszem észre, ha „csak úgy” beszélgetek valakivel, hogy eltöltjük az időt, de semmire sem jutunk.  Amikor a találkozó kezdetekor kiderül, hogy nem a megfelelő emberrel beszélek, próbálok minél hamarabb szabadulni és hasznosan eltölteni az időmet.

Mivel lehet felbosszantani?

– A hazai és nemzetközi üzleti tapasztalatom az, ha akár csak szóban megállapodunk, akkor ahhoz tartsuk magunkat. Az felbosszant, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy abban korábban megállapodtunk. Akkor úgy érzem, hogy nem vagyunk partnerek, és elszáll a bizalom. Természetesen vannak helyzetek, amikor újra kell tervezni a korábbi megállapodásainkat, de ezt megfelelő kommunikációval mindig orvosolni lehet.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ezen még nem gondolkodtam, de a nyitottság megvan bennem az önkénteskedésre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Szeretem a magas minőségű, márkás termékeket, a jó borokat és természetesen a pálinkákat is.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A pecázás és a gombaszedés. Egyik kedvenc ételem a gomba. Számomra a magam szedte erdei gomba megtalálása, az erdőjárás az egyik legjobb kikapcsolódás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS