Jobban bíznak a webshopokban a magyar vásárlók

2022. 01. 31., 16:02

Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma. Az iskolakezdésre is szívesen készültek online a magyarok – számolt be az ország egyik legnagyobb fulfillment webshop logisztikával foglalkozó cége, az iLogistic.hu, amely partnerei aktuális eladási adatait vette górcső alá.

2021-ben rövid távon kevésbé volt hatással a COVID a webshopos megrendelések alakulására. Hosszabb távú tendenciákat indított el, de mivel nem voltak váratlan drasztikus korlátozások, kiegyensúlyozott volt a piac. A rendelések számát tekintve áprilisban volt némi visszaesés, a korlátozások feloldását követően a személyes vásárlás igénye megnőtt, de hamar újra növekedő tendenciát mutatott az online kereskedelem.

Az élelmiszer házhozszállításnál észlelhető volt egy visszaesés az év eleji magas számokhoz képest, azonban novemberben-decemberben ismét szívesen menedzselték online a bevásárlást a magyarok, amely a vírus újabb tetőzésének is lehet az eredménye.

Tudatosabbak a magyar vásárlók

Folyamatosan növekszik a webshopok forgalma és száma. A 2020-as és 2021-es év rendeléseit vizsgálva megkétszereződött az igény az online vásárlásra. Az iLogistic.hu kifejezetten webshopoknak szolgáltató logisztikai vállalat ügyfeleinek a száma az elmúlt 1,5 évben a négyszeresére nőtt, így megnégyszerezték a munkavállalóik számát is, hogy minőségben ki tudják szolgálni partnereiket. A cég bevétele 2019 óta közel megháromszorozódott, már 1 milliárd feletti az árbevétele, a hatalmas növekedés is mutatja, hogy milyen mértékben ugrott meg a netes kereskedelem iránti igény.

Évről évre folyamatosan csökken az utánvétes küldemények aránya és lassan a nyugat európai trendekhez kezdünk felzárkózni, ahol az utánvétes csomagok aránya sok országban már 10 százalék alatti- derült ki az iLogistic.hu statisztikai adatai alapján. A járvány előtti időszakhoz képest több mint 10 százalékkal nőtt az előrefizetési hajlandóság a magyarokban. Ez annak is lehet köszönhető, hogy tudatosabbá váltak a magyar vásárlók és igyekeznek megbízható felületekről rendelni.

A COVID-19 hazai megjelenésével drasztikusan nőtt az utánvétes fizetéseknél a bankkártyás fizetés, közel ötszörösére ugrott, a készpénzes fizetési mód pedig egyre inkább a háttérbe szorul.

Online készültek a magyarok az iskolakezdésre

Nyár végén, ősszel megugrott a papírírószerek iránti e-kereslet és sokan online készültek az iskolakezdésre. Tapintható volt a bizonytalanság, hogy a gyerekek vajon az iskolapadot vagy az otthoni asztalt fogják koptatni és a szülők felkészültek az esetleges újabb digitális oktatásra: augusztusban, szeptemberben megnőtt az elektronikai eszközök eladása.

A legkiemelkedőbb időszak az év vége volt, a november és a december adta az éves csomagkiszállítás több mint 25 százalékát. Idén a Black Friday az eladásokat tekintve inkább fekete november volt, a megemelkedett vásárlás nem egy kiemelt napon, hanem egész hónapra elosztva volt jellemző. Idén a kozmetikumok és a táplálékkiegészítők fogytak a leginkább.

Chili kalendárium volt az advent egyik nagy slágere

2021-es abszolút listavezető terméke a zsírégető kapszula termék volt, a dobogó második helyét a kollagén kapszula és italpor foglalta el. 2020-ban a vásárlók megrohamozták az üzleteket a maszkokért és a fertőtlenítőkért, azóta normalizálódott a helyzet, megszűnt a pánikvásárlás, de még mindig dobogósok között maradtak.

Szezonalitást tekintve tavaszi időszakban a horgász cikkek, valamint a barkács és kerti termékek voltak a legkeresettebbek. Nyáron a fürdőruha, a szabadidős sporteszközök, a barkács és kerti szerszámok, eszközök voltak előtérben, ősszel pedig a táplálékkiegészítők és a kozmetikumok kerültek a virtuális kosárba.

Az adventi időszak egyik nagy slágere a chili kalendárium volt.  A karácsonyfa alatt tavaly főleg játékok és műszaki cikkek várták a családokat.  A játékok iránti kereslet óriási kiugrást mutatott az év vége felé, közel ötszöröse volt az eladása a korábbi hónapok átlagához képest. A műszaki cikkek piaca szintén decemberben hozta a legmagasabb forgalmat, mintegy kétszeresét a korábbi hónapok átlagának.

Hódít az online szépségápolási piac

2021 a szépségápolási cikkekkel (kozmetikumokkal és táplálékkiegészítőkkel) foglalkozó cégeknek kedvezett leginkább.

„Tavaly 126 webshopot üzemeltető cég csatlakozott hozzánk, közülük 30 szépségápolással foglalkozó partner, akik igénybe vették a fulfillment logisztikai szolgáltatásunkat, amelynek köszönhetően már az értékesített termékek raktározásától, csomagolásától, a kiszállításon át, a számlázásig tudunk folyamatos segítséget nyújtani. Jelenleg messze a szépségiparban tevékenykedő webshopok aránya a legmagasabb nálunk, így már külön részlegünk is van, amely kifejezetten a kozmetikumokkal és szépségápolási termékekkel, valamint táplálékkiegészítőkkel foglalkozik” – mondta Csereklyei Bálint, az iLogistic.hu ügyvezetője.

A szépségápolás után a háztartási eszközöket és kiegészítőket forgalmazó, valamint a kisállat eledelekkel és kiegészítőkkel foglalkozó cégek száma nőtt jelentősen. Ezt követik sorrendben az FMCG termékeket, valamint a játékokat, könyveket és ajándékokat forgalmazó cégek. Ugyanakkor a ruházati termékeket és elektronikus szórakoztató iparcikkeket forgalmazó ügyfelekből kifejezetten kevés új partnerük érkezett az elmúlt másfél évben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS