A koronavírus-járvány soha nem látott áttörést hozott az online kereskedelem terén tavaly. 2020 első hat hónapjában a KSH adatai szerint közel 500 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma, miközben minden 3. magyar rendszeresen és szívesen költi pénzét a digitális térben. A szegmens tehát a válság nyertese lett. A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével.
Őrült tempóba kapcsolt tavaly a hazai e-kereskedelem: míg korábban 30-40 százalékos növekedést tapasztalhattunk a szektorban negyedévente, 2020 nyarán már 62 százalékos bővülésről számolt be a KSH statisztikája. A vállalkozásokat kész tények elé állította az online kereskedelem robbanása, akik korábban lemaradtak a fejlesztésben, most rohamtempóban igyekeznek felzárkózni, azonban azok a cégek sem dőlhetnek hátra, melyek már rendelkeznek webshoppal és gördülékenyen működő technológiai háttérrel.
A fokozódó versenyben ugyanis a fogyasztók gyorsaságot, átláthatóságot, valamint biztonságos és megbízható szolgáltatásokat várnak – és még több élményt. Vajon megéri chatbotot integrálni webáruházunkba? Mire figyeljünk, ha a Google AI segítségével ajánlanánk termékeinket? Hogyan használjuk ki az adatelemzés adta lehetőségeket a digitális világban? Mit akar a vásárló, és hogyan tudjuk befolyásolni a döntését?
Walmart, PwC Legal, Talk-A-Bot – nagyágyúk a nappaliban
A legégetőbb kérdések megválaszolásában szeretné segíteni a hazai vállalkozásokat a Stylers Group és a Braining Hub IT oktatási centrum által indított Protechtor E-commerce előadássorozat. A szervezők célja az, hogy a hazai e-kereskedelmi szereplők mind üzleti, mind technológiai oldalról naprakész, gyakorlati tudásra tegyenek szert. Szó lesz többek között az ajánlórendszerek és mesterséges intelligencia kapcsolatáról, az e-kereskedelem kibervédelmi kihívásairól, a kapcsolódó jogi normákról, valamint a chatbot integráció és a fejlesztések visszamérésének lehetőségeiről.
Mindezt ráadásul az e-kereskedelem tapasztalt szakértői osztják meg a hallgatókkal: Nagy Sándor (Ecommerce Hungary), Firniksz Judit (Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal), Kovács Gyula (Neuron Solutions), Geiger Tamás (JabJab), Vajna Balázs (Loupe Digital), Kovács Ádám (Nielsen Brandbank), Bagladi Balázs (Talk-A-Bot), Szöllősi Péter és Luter Tibor (Black Cell Magyarország Kft.).
Az első előadásra január 19-én kerül sor, ráadásul rögtön egy nagyágyúval nyitja meg az évet a Protechtor: Claude Jones, az Egyesült Államok egyik legnagyobb kiskereskedelmi szereplőjének saját technológiai vállalata, a Walmart Labs San Diego-i vezetője osztja meg gondolatait a vásárlási élmény rohamtempójú fejlődéséről. A részvétel a regisztrációt követően ingyenes.
Ma már sokdimenziós a technológia: közös érdek a tudásmegosztás
Az információ-technológiai szolgáltató Stylers Group cégcsoport számára kiemelten fontos a hazai tech-szereplők közötti folyamatos párbeszéd és együttműködés kereteinek megteremtése, a tapasztalatcsere és a jó gyakorlatok megosztása a magyar vállalkozásokkal. 2021-től ezért az általuk alapított Protechtor digitális rendezvénysorozat az üzleti IT és az e-kereskedelem mellett újabb területekkel bővül: a workshopok a jövőben boncolgatni fogják a HR és az IT találkozásának aktuális kérdéseit, a legizgalmasabb amerikai trendeket, emellett külön rendezvényág foglalkozik majd olyan inspiráló karriert befutott nőkkel, akik sikeresen törtek a csúcsra a technológia férfias világában.
„Tavaly kezdtük el szervezni a Protechtor online sorozat eseményeit, és hamar kiderült számunkra, hogy számos olyan, az információs technológiához lazábban kapcsolódó téma van, melyekről keveset beszélünk, mégis rendkívül fontosak. Hogyan lehet felépíteni és hatékonyan vezetni egy csapatot? Milyen szerep jut a nőknek a technológiai iparban az új évtizedben? Milyen friss trendeket érdemes átültetni az USA piacáról a magyar viszonyok közé? Mivel évek óta saját irodával aktívak vagyunk a tengerentúlon, mindig fontosnak tartottuk tapasztalataink megosztását, ugyanakkor látjuk azt is, milyen sokat tudunk tanulni másoktól" - fogalmazott Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.