Online piacterek: így szerepel Magyarország a régióban

2019. 07. 31., 19:30

Három és félezer eladó kínálja közel 1,6 millió termékét Magyarország legnagyobb piacterén, az eMAG Marketplace-en. A kínálat meg is találja keresletét, hiszen a piactéren vásárlók csak tavaly több, mint 730 ezer rendelést adtak le, összesen 8,5 milliárdos forgalmat generálva. A legkeresettebb termékek itt is a kütyük, otthon és barkács, háztartási gépek és játékok, de Marketplace egyéb kategóriákban is várja a kereskedni vágyókat.

Az online piactér üzleti modellje

A piactér ereje a legelső, ókori piacok óta ugyanabban rejlik: közös platformot teremt a vevők és a több ezer eladó között. A látogatók így akár több ezer, sok esetben egymással versenyző eladó termékéből választhatnak – ahol az ár mellett az eladó szolgáltatási szintje is kiemelten fontos szerepet kap –, míg az eladók árucikkeit akár több százezer vevő láthatja. A régió négy meghatározó piacán egyedüli szereplőként van jelen ezzel a modellel az eMAG Marketplace.

A hazai oldal öt évvel ezelőtti indulása óta megtízszereződött az értékesítő partnerek száma, ami jól példázza, hogy egyre több kereskedő ismeri fel az előnyeit. A Marketplace lehetőséget nyújt a hazai kis és közép vállalkozások számára kockázat és induló költségek nélkül elérni közel másfél millió potenciális vásárlót.

Ugyanazon a felületen láthatjuk az eMAG által forgalmazott és a Marketplace eladóinak termékeit, még ha a kosár tartalmának kifizetése után külön is válik a rendelések által bejárt út.

A régió legnagyobb online szereplője

Az eMAG piactere Magyarországon kívül Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában érhető el. Az elérhetőség az eladók esetében határokon átívelő értékesítési lehetőséget, a vevők számára nemzetközi termékkínálatot jelent. Az eMAG online piacterét nézve a romániai piac a legnagyobb: 17 500 eladó több, mint 6,3 millió terméket kínál.

A másik két, jelentősen népesebb piaccal összevetve viszont Magyarország elől jár a kínálat tekintetében: másfélszer annyi áru forog az oldalon, mint Bulgária vagy Lengyelország piacterein. Magyarország más tekintetben is megelőzi régiós társait: itthon 3600 eladó 1,6 millió termékét, Lengyelországban 3400 eladó, 1 millió termékét, míg Bulgáriában 3700 eladó szintén ugyanennyi termékét vásárolhatják meg a vevők.

Népszerű termékkategóriák és sikersztorik

Az online piacterek nem csak a hazai és nemzetközi piacokhoz nyitják meg az utat, de a vásárlói keresési adatokhoz és így a legígéretesebb üzleti lehetőségekhez is hozzáférést nyújtanak. Az eMAG Marketplace-en a legnagyobb érdeklődést a mobiltelefonok, a háztartási gépek, a laptopok és újabban a pelenkák váltják ki, ezekre a kulcsszavakra indítják a felhasználók a legtöbb keresést.

Van olyan magyar marketplace partnerünk, aki egészen kicsiben indult, alacsony termékszámmal, de mára több mint 70 termékkategóriában kínál termékeket a háztartási kisgépektől, a gyerekjátékokon át egészen az ágyneműkig. 2015-ben csatlakoztak a hálózathoz, 2017-ben összesen 60 milliós értékben rendeltek a vásárlók tőlük, majd 2018-ban ennek négyszeresével, 250 millió forint értékű termékeladással zárták az évet – mondta az oldalban rejlő lehetőségekről Dimitris Sideridis és Papp Máté, az eMAG Marketplace magyarországi vezetői.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS