Online piacterek: így szerepel Magyarország a régióban

2019. 07. 31., 19:30

Három és félezer eladó kínálja közel 1,6 millió termékét Magyarország legnagyobb piacterén, az eMAG Marketplace-en. A kínálat meg is találja keresletét, hiszen a piactéren vásárlók csak tavaly több, mint 730 ezer rendelést adtak le, összesen 8,5 milliárdos forgalmat generálva. A legkeresettebb termékek itt is a kütyük, otthon és barkács, háztartási gépek és játékok, de Marketplace egyéb kategóriákban is várja a kereskedni vágyókat.

Az online piactér üzleti modellje

A piactér ereje a legelső, ókori piacok óta ugyanabban rejlik: közös platformot teremt a vevők és a több ezer eladó között. A látogatók így akár több ezer, sok esetben egymással versenyző eladó termékéből választhatnak – ahol az ár mellett az eladó szolgáltatási szintje is kiemelten fontos szerepet kap –, míg az eladók árucikkeit akár több százezer vevő láthatja. A régió négy meghatározó piacán egyedüli szereplőként van jelen ezzel a modellel az eMAG Marketplace.

A hazai oldal öt évvel ezelőtti indulása óta megtízszereződött az értékesítő partnerek száma, ami jól példázza, hogy egyre több kereskedő ismeri fel az előnyeit. A Marketplace lehetőséget nyújt a hazai kis és közép vállalkozások számára kockázat és induló költségek nélkül elérni közel másfél millió potenciális vásárlót.

Ugyanazon a felületen láthatjuk az eMAG által forgalmazott és a Marketplace eladóinak termékeit, még ha a kosár tartalmának kifizetése után külön is válik a rendelések által bejárt út.

A régió legnagyobb online szereplője

Az eMAG piactere Magyarországon kívül Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában érhető el. Az elérhetőség az eladók esetében határokon átívelő értékesítési lehetőséget, a vevők számára nemzetközi termékkínálatot jelent. Az eMAG online piacterét nézve a romániai piac a legnagyobb: 17 500 eladó több, mint 6,3 millió terméket kínál.

A másik két, jelentősen népesebb piaccal összevetve viszont Magyarország elől jár a kínálat tekintetében: másfélszer annyi áru forog az oldalon, mint Bulgária vagy Lengyelország piacterein. Magyarország más tekintetben is megelőzi régiós társait: itthon 3600 eladó 1,6 millió termékét, Lengyelországban 3400 eladó, 1 millió termékét, míg Bulgáriában 3700 eladó szintén ugyanennyi termékét vásárolhatják meg a vevők.

Népszerű termékkategóriák és sikersztorik

Az online piacterek nem csak a hazai és nemzetközi piacokhoz nyitják meg az utat, de a vásárlói keresési adatokhoz és így a legígéretesebb üzleti lehetőségekhez is hozzáférést nyújtanak. Az eMAG Marketplace-en a legnagyobb érdeklődést a mobiltelefonok, a háztartási gépek, a laptopok és újabban a pelenkák váltják ki, ezekre a kulcsszavakra indítják a felhasználók a legtöbb keresést.

Van olyan magyar marketplace partnerünk, aki egészen kicsiben indult, alacsony termékszámmal, de mára több mint 70 termékkategóriában kínál termékeket a háztartási kisgépektől, a gyerekjátékokon át egészen az ágyneműkig. 2015-ben csatlakoztak a hálózathoz, 2017-ben összesen 60 milliós értékben rendeltek a vásárlók tőlük, majd 2018-ban ennek négyszeresével, 250 millió forint értékű termékeladással zárták az évet – mondta az oldalban rejlő lehetőségekről Dimitris Sideridis és Papp Máté, az eMAG Marketplace magyarországi vezetői.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-11 11:11:00
Sulyok Tamás köztársasági elnök Orbán Viktor miniszterelnök javaslatára szeptember 15-i hatállyal államtitkárrá nevezte ki Szabados Richárdot, aki a nemzetgazdasági miniszter irányításával a hazai kis és középvállalkozások fejlesztése mellett a technológiáért fog felelni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS