Online piacterek: így szerepel Magyarország a régióban

2019. 07. 31., 19:30

Három és félezer eladó kínálja közel 1,6 millió termékét Magyarország legnagyobb piacterén, az eMAG Marketplace-en. A kínálat meg is találja keresletét, hiszen a piactéren vásárlók csak tavaly több, mint 730 ezer rendelést adtak le, összesen 8,5 milliárdos forgalmat generálva. A legkeresettebb termékek itt is a kütyük, otthon és barkács, háztartási gépek és játékok, de Marketplace egyéb kategóriákban is várja a kereskedni vágyókat.

Az online piactér üzleti modellje

A piactér ereje a legelső, ókori piacok óta ugyanabban rejlik: közös platformot teremt a vevők és a több ezer eladó között. A látogatók így akár több ezer, sok esetben egymással versenyző eladó termékéből választhatnak – ahol az ár mellett az eladó szolgáltatási szintje is kiemelten fontos szerepet kap –, míg az eladók árucikkeit akár több százezer vevő láthatja. A régió négy meghatározó piacán egyedüli szereplőként van jelen ezzel a modellel az eMAG Marketplace.

A hazai oldal öt évvel ezelőtti indulása óta megtízszereződött az értékesítő partnerek száma, ami jól példázza, hogy egyre több kereskedő ismeri fel az előnyeit. A Marketplace lehetőséget nyújt a hazai kis és közép vállalkozások számára kockázat és induló költségek nélkül elérni közel másfél millió potenciális vásárlót.

Ugyanazon a felületen láthatjuk az eMAG által forgalmazott és a Marketplace eladóinak termékeit, még ha a kosár tartalmának kifizetése után külön is válik a rendelések által bejárt út.

A régió legnagyobb online szereplője

Az eMAG piactere Magyarországon kívül Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában érhető el. Az elérhetőség az eladók esetében határokon átívelő értékesítési lehetőséget, a vevők számára nemzetközi termékkínálatot jelent. Az eMAG online piacterét nézve a romániai piac a legnagyobb: 17 500 eladó több, mint 6,3 millió terméket kínál.

A másik két, jelentősen népesebb piaccal összevetve viszont Magyarország elől jár a kínálat tekintetében: másfélszer annyi áru forog az oldalon, mint Bulgária vagy Lengyelország piacterein. Magyarország más tekintetben is megelőzi régiós társait: itthon 3600 eladó 1,6 millió termékét, Lengyelországban 3400 eladó, 1 millió termékét, míg Bulgáriában 3700 eladó szintén ugyanennyi termékét vásárolhatják meg a vevők.

Népszerű termékkategóriák és sikersztorik

Az online piacterek nem csak a hazai és nemzetközi piacokhoz nyitják meg az utat, de a vásárlói keresési adatokhoz és így a legígéretesebb üzleti lehetőségekhez is hozzáférést nyújtanak. Az eMAG Marketplace-en a legnagyobb érdeklődést a mobiltelefonok, a háztartási gépek, a laptopok és újabban a pelenkák váltják ki, ezekre a kulcsszavakra indítják a felhasználók a legtöbb keresést.

Van olyan magyar marketplace partnerünk, aki egészen kicsiben indult, alacsony termékszámmal, de mára több mint 70 termékkategóriában kínál termékeket a háztartási kisgépektől, a gyerekjátékokon át egészen az ágyneműkig. 2015-ben csatlakoztak a hálózathoz, 2017-ben összesen 60 milliós értékben rendeltek a vásárlók tőlük, majd 2018-ban ennek négyszeresével, 250 millió forint értékű termékeladással zárták az évet – mondta az oldalban rejlő lehetőségekről Dimitris Sideridis és Papp Máté, az eMAG Marketplace magyarországi vezetői.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-27 19:10:00
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS