Idén is tarolt az Alibaba a szinglik napján

2021. 11. 12., 12:15

Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon – számolt be az Alibaba pénteken.

A jelentős leárazásokkal járó, az utóbbi években 11 naposra nyúlt kereskedelmi akció során az Alibaba Tmall nevű, e-kereskedelmi platformjának teljes forgalma 540,3 milliárd jüant (84,54 milliárd dollár) ért el, több mint 40 milliárd jüannal (6,2 milliárd dollár) többet, mint a múlt év azonos időszakában. A forgalom növekedése ugyanakkor az elmúlt tíz év legalacsonyabb ütemére lassult.

A vállalat mindazonáltal pénteki közleményében hangsúlyozta: a forgalom már nem az egyetlen mutatója a sikernek. Míg a korábbi években az esemény egyik fénypontja a nagyszabású, külföldi sztárokat is felvonultató gála volt, az Alibaba idén a fenntarthatóságot helyezte a kereskedelmi akció középpontjába.

Jang Guang, az Alibaba alelnöke a vállalat közleményében rámutatott: a szinglik napjának népszerűségét kihasználva igyekeztek eleget tenni társadalmi kötelezettségüknek, az idei vásár így egy fontos mérföldkő volt az Alibaba a fenntartható jövő építését célzó kötelezettségvállalásának útján.

A Tmall platform 100 millió jüan (1,6 millió dollár) értékben bocsát ki zöld kuponokat, amelyekkel a környezetbarát vásárlói magatartást kívánják elősegíteni. Az Alibaba Cainiao nevű logisztikai ágazata pedig novemberben húsz városban található, mintegy tízezer elosztóállomásán nyitott gyűjtőpontokat a csomagolóanyagok újrahasznosítására.

Az Alibaba idei, visszafogottabb kereskedelmi akciójának hátterében ott áll, hogy a vállalat az elmúlt év során többször került a kínai hatóságok látókörébe. Áprilisban a vállalatot rekordösszegű – 18,2 milliárd jüanos (2,8 milliárd dollár) – büntetéssel sújtotta a kínai piacfelügyelet, amiért a versenyszabályokat megsértve visszaélt monopolhelyzetével. Tavaly év végén pedig az Alibaba pénzügyi ágának, az Ant Groupnak a sanghaji tőzsdén tervezett, 37 milliárd dolláros első tőzsdei kibocsátását akadályozták meg a kínai hatóságok az utolsó pillanatban.

A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com, amely 2017 óta szintén bekapcsolódott a szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akcióba, idén 349,1 milliárd jüanos (54,58 milliárd dollár) forgalmat generált. Ez 28,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, ami a forgalom bővülési ütemének mérséklődésére utal a múlt évhez képest.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. A dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, 2018 óta rendre meghaladva az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett „fekete péntek” és az azt követő „kiber hétfő” bevásárló napjain elért együttes árbevételt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 10., 17:10
2025. júniusban nemcsak az elektromos és hibrid hajtásláncú használt autók iránt nőtt dinamikusan az érdeklődés, de a korábban csak stagnáló hagyományos (benzin, dízel) hajtású autók is újra szárnyra kaptak – derül ki a Használtautó.hu adataiból.
2025. 07. 09., 11:40
„A mesterséges intelligenciát elsősorban az emberi munkaerő tehermentesítésére használják a HR területén is, az pedig hasonlóan dolgozik az előszűrésnél, mint általában egy szakember: kulcssavakat keres, és a megadott kritériumoknak való megfelelést figyeli.”
2025-07-10 18:25:00
Az előző hónaphoz képest 0,3 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbit azonban így is meghaladta 1,1 százalékkal a szolgáltatások volumene az Európai Unióban 2025 áprilisában – tájékoztatott az Eurostat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS