A mobilok szerepe a legkritikusabb az e-kereskedelem növekedésében

A mobilok szerepe a legkritikusabb az e-kereskedelem növekedésében
2022. 10. 04., 14:17

Az e-kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak – állítják iparági vezetők.

Iparági vitát rendezett az e-kereskedelem jövőjéről a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, Sásdi Helga által társvezetett, a cseh, magyar és lengyel szakértői központokat egyesítő, 600 fős regionális Publicis Le Pont lengyelországi központja Varsóban.

A vitán Konrad Dorabialski (társvezető, Publicis Le Pont), Andrew Pearl (VP Marketing, Insights, Profitero), Ali Amarsy (SVP, Global Product Strategy Lead, Publicis Commerce), Oliver Bradley (Digital Commerce Experience Design & Content Director, Unilever), Barbara Grabiwoda (Chief Strategy Officer, Publicis Le Pont) és Guy Keeling (VP, Global Digital Commerce, Barilla Group) vett részt.

Sásdi Helga, a Publicis Le Pont társvezetője szerint „az e-kereskedelem tagoltsága egyre jobban megszűnik. A nagy márkáknak le kell bontaniuk a megszokott falaikat, egyre több képességet és tehetséget kell bevonniuk, és a piacra jutás gyorsaságára és hatékonyságára kell összpontosítaniuk, ha a csúcson akarnak maradni.”

(Sásdi Helga is válaszolt az Üzletem 12 kérdésére, a sorozat 387. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Virtuális vásárlás a járványok után – és a várható visszaesés

A Covid-járvány az egész ágazatban nagy, példátlan csúcsot eredményezett, de a vírushelyzet normalizálódásával néhány nagy e-kereskedelmi szereplő (például Shopify, Amazon) az online eladások csökkenéséről számolt be. Konrad Dorabialski szerint ez teljesen kiszámítható következmény. „Miután a teljes forgalmat az online felé terelték, a piaci szereplőknek növelniük kellett az erőforrásokat, de most, hogy egyre inkább visszatér az offline jelenlét, nyilvánvaló volt egy kis visszaesés” – tette hozzá.

Az online és offline közötti határok összemosódása

Minden résztvevő egyetértett abban, hogy az offline élmény továbbra is velünk marad, de a fizikai értékesítés szerepét újra kell definiálni - például a kiállítótereknek sokkal erőteljesebb funkciót kell betölteniük, és az offline jelentlétnek is segítenie kell az online forgalom generálásában. „Küzdelmes lesz, ha az offline-t és az online-t versenytársakként pozícionáljuk, ennek a szemléletnek meg kell szűnnie” – jegyezte meg Barbara Grabiwoda.

Guy Keeling elmondta: „Megtanultuk, hogy az e-kereskedelemben óriási lehetőségek rejlenek, de az offline örökséget sem lehet figyelmen kívül hagyni – tavaly a Barillánál az eladások 5 százaléka volt csak online. Kis aránynak tekinthető, de az online értékesítésünk a vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense”.

„Az adatoknak és a technológiának köszönhetően minden márkaélmény kereskedelmi élménnyé válhat, és minden interakcióban benne van a lehetőség, hogy vásárláshoz vezessen. Ebben hiszünk mi is, hozzátéve, hogy az online és offline kereskedelem közötti korlátokat is csökkenteni kell” – mondta Konrad Dorabialski.

A technológia azért van, hogy segítsen

Az adatoknak és a technológiának köszönhetően minden marketingélményhez általában kereskedelmi élmény is társul. „Az online jelenlét és aktivitás már nem olcsó mulatság, de a legkifinomultabb eszközök állnak rendelkezésre az értékesítés fellendítéséhez. Ilyen például a prediktív analitika, amely segít a vállalatoknak abban, hogy minél részletesebben megértsék ügyfeleiket. Mivel csupán a vállalatok 14 százaléka használja ezt a technológiát, még hatalmas fejlődés előtt álálunk. És ha már a kereskedelem jövőjéről beszélünk, nagy potenciált látunk a mesterséges intelligenciában is: személyes vásárlási tanácsadók létrehozásával például azonnali ajánlatok készíthetők a vásárlónak. Ez újabb példa arra, hogy szükség van az online és az offline egyre tudatosabb összekapcsolására” – mondta Andrew Pearl.

Egyetlen esély a figyelem felkeltésére

Az e-kereskedelem fellendülése kényszerítette ki azt a változást, ami alapján a márkák számára az elsőszámú élményt a mobil jelenti, így a képernyőkre való tervezés is másfajta gondolkodást igényel. „Meg kell értenünk, hogy a vásárlók előbb tapasztalják meg a márkákat a képernyőn, mint a fizikai polcon” – mondta Oliver Bradley, hozzátéve, hogy „az e-kereskedelem növekedése miatt a mobilok töltik be a legkritikusabb szerepet, ezért a tartalmak tervezésekor fontos megérteni, hogy az emberek gyorsan görgetnek és kevésbé türelmesek a mobiljukat böngészve. A figyelmi idő egyre csak csökken, ezért egyetlen esélyünk van csak arra, hogy felfigyeljen ránk, ezáltal pedig kihagyhatatlanok legyünk”.

A megfelelő platformválasztás

Közhely, hogy 2022-ben mindenki és minden a közösségi média körül forog: az emberek korcsoporttól függetlenül körülbelül négy különböző közösségi hálózatot használnak egyenként. Minden egyes platform egy adott igényt elégít ki, és egy adott szokást nevel ki. „A közösségi kereskedelemre való tervezés a relevanciára való tervezés. A jelenlegi megfigyeléseink alapján úgy gondoljuk, hogy minél magával ragadóbb a kínálat, annál jobban elmerülünk benne” – mondta Ali Amarsy.

Előrejelzések 2023-ra

Konrad Dorabialski szerint a globális klíma az e-kereskedelem teljesítményét is meghatározza majd. A Publicis Le Pont társvezetője folyamatos növekedést jósol: „Az online vásárlás további terjedésére számítok, de a márkáknak reagálniuk kell a világ egyre igényesebb viselkedésére. Csak azok a szereplők maradnak a csúcson, akik a piacra jutás gyorsaságára és hatékonyságára összpontosítanak, elég gyorsan reagálnak és adatalapú megközelítést alkalmaznak”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.
2022-12-02 19:18:00
Újabb termékkör, a 8 tojásos levesbetét száraztészták gyártói és forgalmazói számára nyílt meg a lehetőség, hogy elnyerjék a KMÉ védjegy arany fokozatát. A Nébih által koordinált Termékmustra alapján 13 termék esetében igényelhetik a legjobbaknak járó elismerést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS