A Publicis Groupe cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontjait egyesítő Le Pont beindulásával Budapest felkerült a nemzetközi reklámtérképre, ami rengeteg új lehetőséget jelent számunkra –mondta az Üzletemnek Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Le Pont társvezetője.
Sásdi Helga digitális szakértő, szakmájának egyik legelismertebb vezetője, aki több mint 20 éves vállalati és ügynökségi tapasztalattal rendelkezik számos iparágban, beleértve az FMCG, a fogyasztói egészségügy vagy épp a telekommunikációs szektort. Regionális és globális vezetőként olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a GSK, a Novartis, a Nokia, a Deutsche Telekom, a Bacardi és a P&G. Tanulmányainak és munkáinak köszönhetően Helga kiterjedt nemzetközi tapasztalatokkal rendelkezik az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Finnországban, Hollandiában és Magyarországon.
Az elmúlt öt évben fő célja az ügynökségek és ügyfeleik hagyományos munkamódszereinek megváltoztatása volt, annak érdekében, hogy olyan agilis és hibrid csapatok alakulhassanak ki, ahol a startup kultúra és módszertan elemeit használva a két oldalról érkező szaktudás egyesül. 2017 novemberében a Saatchi & Saatchi Magyarország Brand Leader pozíciójából csatlakozott a Publicis Groupe-hoz. 2018-as előléptetése óta a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, 2021-tól a cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontokat egyesítő Le Pont társvezetője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 387. interjúja!
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Amire a leginkább büszke vagyok, hogy 2021-ben, a Covid-járvány ellenére 150 új emberrel tudtuk bővíteni a csapatunkat. Folyamatosan növekszünk és fejlődünk, mégis az a legfontosabb, hogy a nálunk dolgozó 270 kollégának stabilitást és új lehetőségeket tudunk biztosítani. Ráadásul a Publicis Groupe cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontjait egyesítő Le Pont beindulásával Budapest felkerült a nemzetközi reklámtérképre is, ami rengeteg új lehetőséget jelent számunkra.
– Milyen távra tervez?
– Két éves etapokban szoktam tervezni, most már ezt tartom előre belátható időszaknak. Régebben mindig öt éves tervekben gondolkodtam, de a Covid azt is megmutatta, hogy a legfontosabb érték és erősség, ha a lehető leggyorsabban tudunk adaptálódni.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Egy mérhető utánpótlásképzés megvalósítása és hogy a projektjeinkkel és munkáinkkal tényleges változásokat tudjunk elérni az adott területeken. Emellett nekem mindig is az volt a fontos, hogy a velem együtt dolgozó embereket támogassam önmaguk megvalósításában és a következő szintre való tovább lépésben.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Egy amerikai mentoromtól, akinek két nagyon egyszerű állítása volt: az első, hogy mindig legyek kíváncsi és kérdezzek, ha valamit nem értek, a második, hogy mindig mondjam el, mit szeretnék és mik a céljaim.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Nekik is azt próbálom átadni, amit én is tanultam, hogy folyamatosan kérdezzenek és nyugodtan álljanak elő új gondolatokkal. Így lehet teret adni az ötleteknek, és így tudjuk megvalósítani az alulról jövő kezdeményezéseket. Szerintem az is motiváló, ahogyan mi Budapesten működünk a Publicis Groupe Hungary-vel. Mintha egy kicsi New York lennénk: miénk a város legmenőbb irodája, ahol a 21 országból érkező 270 kollégával dolgozunk a legnagyobb nemzetközi ügyfelekkel.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Egy kollégám, Dezső inspirációja miatt szívesen lennék asztalos. Nagyon motivál, hogy kétkezi munkával a nulláról meg lehet csinálni a saját bútoromat, egy ténylegesen funkcionáló fizikai tárgyat.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Ez is a kíváncsiságomra vezethető vissza. Aki engem érdekel – és szakmától függetlenül rengeteg érdekes ember van –, azokhoz őszinte kíváncsisággal odamegyek, beszélgetek és tartom velük a kapcsolatot. Sosem önző érdekek vezérelnek, hanem a másban rejlő inspiráció.
– Mire sajnálja az idejét?
– Ha valamire az ember igent mond az idejéből, akkor valamire közben nemet kellett mondania. Ezért nem sajnálom semmire az időmet.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Az egy helyben toporgással. A tovább lépéshez mindig kell egy döntést hozni, hogy ne húzzuk az időt. Ha hibázunk, abba is bele kell állni és kihozni belőle a maximumot.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Már most is aktívan vállalok önkéntes munkát és mentorálok a Nyitottak vagyunk szervezetnél. Szerencsére a Publicis Groupe Hungary-vel olyan társadalmi értékek és ügyek mellett tudunk kiállni, amire sajnos nem minden cégnek van lehetősége, ilyen például a Család az család kampány. Ezen felül szeretnénk minél több lehetőséget megadni azoknak a tehetségeknek, akik a hátrányos helyzetük miatt nem tudnak lehetőséghez jutni.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Semmire nem sajnálom, mert tudatosan én döntöm el, hogy mire költöm el.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Egy jó kirándulás vagy egy – nem szakmai – mély beszélgetés a barátaimmal mindig ki tud kapcsolni.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.