Sásdi Helga: Mintha egy kicsi New York lennénk Budapesten

Sásdi Helga: Mintha egy kicsi New York lennénk Budapesten
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 02. 28., 09:41

A Publicis Groupe cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontjait egyesítő Le Pont beindulásával Budapest felkerült a nemzetközi reklámtérképre, ami rengeteg új lehetőséget jelent számunkra –mondta az Üzletemnek Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Le Pont társvezetője.

Sásdi Helga digitális szakértő, szakmájának egyik legelismertebb vezetője, aki több mint 20 éves vállalati és ügynökségi tapasztalattal rendelkezik számos iparágban, beleértve az FMCG, a fogyasztói egészségügy vagy épp a telekommunikációs szektort. Regionális és globális vezetőként olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a GSK, a Novartis, a Nokia, a Deutsche Telekom, a Bacardi és a P&G. Tanulmányainak és munkáinak köszönhetően Helga kiterjedt nemzetközi tapasztalatokkal rendelkezik az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Finnországban, Hollandiában és Magyarországon.

Az elmúlt öt évben fő célja az ügynökségek és ügyfeleik hagyományos munkamódszereinek megváltoztatása volt, annak érdekében, hogy olyan agilis és hibrid csapatok alakulhassanak ki, ahol a startup kultúra és módszertan elemeit használva a két oldalról érkező szaktudás egyesül. 2017 novemberében a Saatchi & Saatchi Magyarország Brand Leader pozíciójából csatlakozott a Publicis Groupe-hoz. 2018-as előléptetése óta a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, 2021-tól a cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontokat egyesítő Le Pont társvezetője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 387. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Amire a leginkább büszke vagyok, hogy 2021-ben, a Covid-járvány ellenére 150 új emberrel tudtuk bővíteni a csapatunkat. Folyamatosan növekszünk és fejlődünk, mégis az a legfontosabb, hogy a nálunk dolgozó 270 kollégának stabilitást és új lehetőségeket tudunk biztosítani. Ráadásul a Publicis Groupe cseh, lengyel és magyar kompetenciaközpontjait egyesítő Le Pont beindulásával Budapest felkerült a nemzetközi reklámtérképre is, ami rengeteg új lehetőséget jelent számunkra.

Milyen távra tervez?

– Két éves etapokban szoktam tervezni, most már ezt tartom előre belátható időszaknak. Régebben mindig öt éves tervekben gondolkodtam, de a Covid azt is megmutatta, hogy a legfontosabb érték és erősség, ha a lehető leggyorsabban tudunk adaptálódni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egy mérhető utánpótlásképzés megvalósítása és hogy a projektjeinkkel és munkáinkkal tényleges változásokat tudjunk elérni az adott területeken. Emellett nekem mindig is az volt a fontos, hogy a velem együtt dolgozó embereket támogassam önmaguk megvalósításában és a következő szintre való tovább lépésben.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egy amerikai mentoromtól, akinek két nagyon egyszerű állítása volt: az első, hogy mindig legyek kíváncsi és kérdezzek, ha valamit nem értek, a második, hogy mindig mondjam el, mit szeretnék és mik a céljaim.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Nekik is azt próbálom átadni, amit én is tanultam, hogy folyamatosan kérdezzenek és nyugodtan álljanak elő új gondolatokkal. Így lehet teret adni az ötleteknek, és így tudjuk megvalósítani az alulról jövő kezdeményezéseket. Szerintem az is motiváló, ahogyan mi Budapesten működünk a Publicis Groupe Hungary-vel. Mintha egy kicsi New York lennénk: miénk a város legmenőbb irodája, ahol a 21 országból érkező 270 kollégával dolgozunk a legnagyobb nemzetközi ügyfelekkel.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Egy kollégám, Dezső inspirációja miatt szívesen lennék asztalos. Nagyon motivál, hogy kétkezi munkával a nulláról meg lehet csinálni a saját bútoromat, egy ténylegesen funkcionáló fizikai tárgyat.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ez is a kíváncsiságomra vezethető vissza. Aki engem érdekel – és szakmától függetlenül rengeteg érdekes ember van –, azokhoz őszinte kíváncsisággal odamegyek, beszélgetek és tartom velük a kapcsolatot. Sosem önző érdekek vezérelnek, hanem a másban rejlő inspiráció.

Mire sajnálja az idejét?

– Ha valamire az ember igent mond az idejéből, akkor valamire közben nemet kellett mondania. Ezért nem sajnálom semmire az időmet.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az egy helyben toporgással. A tovább lépéshez mindig kell egy döntést hozni, hogy ne húzzuk az időt. Ha hibázunk, abba is bele kell állni és kihozni belőle a maximumot.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Már most is aktívan vállalok önkéntes munkát és mentorálok a Nyitottak vagyunk szervezetnél. Szerencsére a Publicis Groupe Hungary-vel olyan társadalmi értékek és ügyek mellett tudunk kiállni, amire sajnos nem minden cégnek van lehetősége, ilyen például a Család az család kampány. Ezen felül szeretnénk minél több lehetőséget megadni azoknak a tehetségeknek, akik a hátrányos helyzetük miatt nem tudnak lehetőséghez jutni.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Semmire nem sajnálom, mert tudatosan én döntöm el, hogy mire költöm el.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó kirándulás vagy egy – nem szakmai – mély beszélgetés a barátaimmal mindig ki tud kapcsolni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.