Jövőre óriási volumenekkel szeretné segíteni a termelői hálózatukat, és minél több háztartásba és partnerünkhöz szeretné eljuttatni a jó minőségű hazai élelmiszereket a Közért+.
„Sokat tanultunk az elmúlt időszakban és meggyőződtünk róla, hogy jelentős igény mutatkozik a magyar háztartásokban a magyar termékek iránt. Érdekelt minket az emberek véleménye, ezért minden építő kritikát beépítettünk a rendszerbe, hogy minél magasabb színvonalon tudjuk kielégíteni a vásárlóink igényeit” – fogalmazott Czermann János, a Közért+ vezérigazgatója.
Az Üzletem CÉGES LEGEK sorozatának 2. cikkében a Közért+ legjeiről számolunk be.
Az előző év legnagyobb tanulsága: Működésünket 2020-ban kezdtük meg. Néhány hónap előkészítés után megkezdődött a teszt üzem, amelybe bevontuk a vásárlóinkat is, hiszen az ő visszajelzéseik alapján fejlesztettük folyamatainkat és weblapunkat is a szeptemberi éles indulásra. A legnagyobb tanulság az, hogy a magyar lakosság keresi a hazai élelmiszereket és nyitottak egy új, fenntartható módon működő online élelmiszer szupermarketre.
Az idei év legnehezebb feladata: Idén egyik legnagyobb feladatunk a márkaismertségünk növelése. A márciusi sikeres tesztüzem után, a második negyedévtől indulóan a kommunikációs eszközök széles tárházát mozgósítjuk annak érdekében, hogy minél több emberhez elérjen az üzenet: megérkezett a Közért+ online szupermarket, ahol a kínálatban 95 százalékban hazai terméket találnak, ezáltal biztosított, hogy a termékek keveset utaznak, ún. rövid ellátási láncon keresztül jutnak el a termékek végfelhasználóhoz.
A jövő év legfontosabb célkitűzése: Reményeink szerint 2022-ben meghatározó piaci szereplőkké válunk mind a kiskereskedelmi, mind a nagykereskedelmi csatornákban, óriási volumenekkel szeretnénk segíteni a termelői hálózatunkat, és minél több háztartásba és partnerünkhöz szeretnénk eljuttatni a jó minőségű hazai élelmiszereket.
A vállalkozás eddigi legnagyobb dobása: Úgy gondoljuk, nagy dobásnak számít, hogy a pandémia alatt több száz olyan magyar termelőt, illetve előállítót tudtunk bevonni az online értékesítés világába, akik korábban termelői piacokon árultak, de a pandémia miatt nem tudták értékesíteni javaikat. A Közért+ segíti logisztikával, digitalizációval és marketinggel is ezeket a hazai előállítókat, amelyre egyre nagyobb a kereslet mind a fogyasztói, mind az előállítói oldalon.
A vállalkozás életében a legdrasztikusabb váltás/változtatás: Idén ősszel megkezdtük termékkínálatunk kiterjesztését: a termelői és kézműves termékek mellett az ikonikus magyar márkák termékei is megtalálhatóak lesznek portfóliónkban. Nemrégiben kerültek be például a Piszke papíráruk, a Bravos kávék a webshop kínálatába, de egyebek között a Pick, a Gallio vagy a Biopont termékei is hamarosan feltűnnek majd az oldalunkon.
Az eddigi legdrágább beruházásuk: Az online élelmiszer kiskereskedelemben magas a piacra lépés küszöbértéke, hiszen szükség van olyan fizikai infrastruktúrára, mint például a raktárak vagy a kisteherautók. Ezen felül a technológiai fejlesztések is költségesek, mind a saját fejlesztésű webshopunk vagy éppen a saját fejlesztésű készletgazdálkodási rendszerünk.
Erre kellene a jövőben a legtöbb pénzt fordítani: Online kiskereskedelmi szereplők révén főként az online marketing eszközökre szeretnénk koncentrálni, így erre a szegmensre nagy hangsúlyt fektetünk a költségvetésünk tervezésekor. Logisztikai rendszereink működését is folyamatosan fejlesztjük lépést tartva a modern technológiai trendekkel.
A legnagyobb konkurenst ezzel lehet legyőzni: Nagy előnyünk a többi piaci szereplővel szemben, hogy a Közért+-nál az online kiskereskedelem mellett a vállalatok, a HORECA, és a közétkeztetés számára is biztosítjuk szolgáltatásainkhoz való hozzáférést. Mindemellett a missziónkban is rejlik az egyik legnagyobb erősségünk: előtérbe helyezzük a magyar kézműves és termelői termékeket, illetve az ikonikus magyar márkákat, ezáltal rövid ellátási lánccal dolgozunk.
Ezzel a legnehezebb ma megbirkózni az üzleti életben: Látványos és folyamatos növekedést mutat az online kereskedelem az elmúlt időszakban, tehát nagy potenciál rejlik még ebben a piacban. Látni kell azonban, hogy rendkívül tőkeerős, nemzetközi hátterű vállalatok vannak már most is jelen, és meglátásunk szerint újabb piaci belépők várhatóak.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.