Az azonnali utalással jöhet a kártyás részletfizetés?

2020. 03. 09., 13:45

A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint. A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően. Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi szereplője hamarosan új pénzügyi szolgáltatásokat tesz elérhetővé, például az azonnali kártyás részletfizetés és az azonnali pénzvisszafizetés elindítása is szerepel 2020-as terveik közt.

A 2018-ban tapasztalt, 20 százalékos arányt jócskán meghaladva, a rendelések közel egyharmadát egyenlítették ki online, bankkártyás fizetéssel 2019-ben az eMAG.hu kimutatásai alapján. A kártyás vásárlások száma a legutóbbi Black Fridayen tetőzött, amikor a rendelések majdnem 35 százalékát fizették ki bankkártyával a vásárlás időpontjában.

Bár az MNB legfrissebb adatai szerint a magyar háztartások többségében továbbra is kerülik az online fizetési megoldásokat, az interneten bonyolított kártyás vásárlások száma folyamatosan emelkedik: 2019 harmadik negyedévében 35 százalékkal volt magasabb az ilyen tranzakciók száma az előző év hasonló időszakához képest.

Első a bizalom

Az online fizetések népszerűsítésében az e-kereskedelmi szereplők egyik legfontosabb feladata, hogy kialakítsák a bizalmat a vásárlókban, hiszen sokszor ennek hiánya miatt nem mernek előre, bankkártyával fizetni a rendelésért. Az eMAG.hu bevált gyakorlata, hogy folyamatosan transzparens és részletes tájékoztatást biztosít a különböző fizetési módokról, hogy a felhasználók folyamatosan biztonságban érezzék magukat.

A webáruház a Mastercarddal együttműködve hívott életre hűségprogramot az online kártyás fizetés népszerűsítéséért, emellett sok esetben ingyenes szállítási lehetőséget biztosítanak a bizalom tovább erősítése érdekében. Az eMAG célja, hogy 2020-ban elérhetővé tegye felületén a kártyás részletfizetést is.

A szolgáltatás aktiválásáról a felhasználók a kártyakibocsátó bankjuknál tájékozódhatnak a vásárlást megelőzően. Ezzel a lehetőséggel a fizetés végén kiválaszthatják, hány hónap alatt szeretnék visszafizetni vásárlásuk végösszegét.

„Arra törekszünk, hogy megkönnyítsük vásárlóink életét, így egy könnyen elérhető, gyors felületet biztosítunk az online fizetési opcióknak. A vásárlás egyszerűsítése érdekében a felhasználók biztonsággal megadhatják bankkártyaadataikat, és el is menthetik őket az online felületen. Webáruházunk zárt adatforgalma garantálja, hogy az általuk megadott információk mások számára rejtve maradnak” – ismertette Sain Adrienn, az eMAG pénzügyi szolgáltatásokért felelős képviselője.

Gyorsabb pénzvisszatérítés

A webáruház még idén tervezi az azonnali pénzvisszafizetés bevezetését is. Így a biztonságos vásárlással, az új fejlesztésekkel együtt a bizalom megteremtésén és az ügyfélélmény javításán lesz a fő fókuszuk. Azon vásárlóknak, akik korábban elmentették kártyaadataikat, a visszaküldött termék beérkezésétől és feldolgozásától számított 30 percen belül az eMAG visszatéríti a termékek árát.

Ezzel jelentősen csökken a pénzvisszafizetés ideje, a jelenlegi szabályozás szerint erre 14 napjuk van a vállalatoknak. Az azonnali pénzvisszatérítés bevezetésére várhatóan 2020 második felében kerül sor az eMAG.hu felületén.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS