Györke Zoltán: Egyre fontosabb a tudatos stratégia és a marketing az e-kereskedelemben

2023. 10. 27., 13:10

Professzionális stratégiai tervezésre, a tervek következetes végrehajtására bíztatja az e-kereskedőket az Ecommerce Hungary Egyesület, a szakma legnagyobb hazai szervezete.

Az online piacon infláció alatti a forgalombővülés, a belföldi piac mérete stagnál, sőt, enyhén csökken, bár a rendelésszámok növekednek. Mindeközben nő az import, ráadásul a friss kutatásból az is látszik, hogy egyre több kategóriában jelennek meg külföldi webáruházak – derül ki a GKID legutóbbi felméréséből.

Az online kereskedelemben is elengedhetetlen a szisztematikus márkaépítés, a profi marketing, és amiről ma a legtöbb szó esik, a teljes ügyfélélmény fejlesztése. Sajnos ezek tekintetében a hazai cégek pár évvel le vannak maradva a környező országokból érkező versenytársaikhoz képest. A hosszú távon sikeres e-kereskedelemhez nem elegendőek a bárki által megvehető, automatizált megoldások: saját egyedi értékajánlatokra van szükség, ki kell emelkedni a tömegből.

Györke Zoltán, az ECH nagyvállalati tagozatának elnöke szerint egy telített piacon az az üzlet nyer, amelyik a vásárlónak jobb márka- és ügyfélélményt tud adni. Már csak ezért is fontos meghatározni, hogy kik tartoznak a célcsoporthoz, a megcélzott ügyfélkör hogyan érhető el, mi jelent számukra értéket, mivel biztosítható a hűségük.

„Nincs univerzális módszer, amit mindenkinek alkalmaznia kell, hiszen minden a célcsoporttól függ. Lényeges, hogy a közösségi e-kereskedelmet, a közösségi médiát és Google Ads-t is a helyén kezeljük. Bármennyire hatékonyak ezek az eszközök, egy ponton túl nem biztos, hogy a legjobb stratégia kizárólag rájuk építeni. Fontos, hogy az online és offline marketing eszközök széleskörű és kreatív használatával, többféle értékesítési és kommunikációs csatorna kombinálásával építsük a márkánkat és fejlesszük az ügyfélélményt, hiszen csak így lehet visszatérő vásárlókat szerezni.”

Kiemelt szerepet kap a szakmában perszonalizációnak nevezett testre szabás, vagyis a felhasználói élmény, illetve a felhasználói felületek adott ügyfélcsoportokhoz, vagy akár konkrét vásárlókhoz igazodó tervezése és fejlesztése, hiszen egy adott termék vásárlásnál az a webáruház jut a fogyasztó eszébe, ahol megkapja az általa elvárt vásárlói élményt, árat és kiszállítási feltételeket. Ennek eléréséhez olyan háttérrendszerekkel érdemes dolgozni, amelyek nem csupán a szokványos, hanem az egyedi fogyasztói igényekre is optimalizálnak.

„Az egész piacot tekintve lassú visszarendeződést, alacsony növekedést várok 2024-ben. Meg merem kockáztatni, hogy elindul a konszolidáció, hiszen nem biztos, hogy a magyar piac el tud tartani ennyi webáruházat. Az a kérdés, hogy szintet tudnak-e lépni a magyar e-kereskedők a stratégia, a vásárlói élmény, a márkázás és az operatív képességek területén. Hiszen lesz növekedés, de vajon ki fog hasznot húzni belőle? A hazai kereskedők vagy további cseh, lengyel, román és szlovák térhódítás lesz a magyarországi online piacon? Egyesületünk mindent megtesz azért, hogy tagjai világosan lássák a versenyképességi problémákat, tudatosan és felkészülten, stratégiai gondolkodással kezdjenek hozzá rendszereik fejlesztéséhez. Örömmel tapasztaljuk, hogy egyes tagjaink komolyan nekiláttak a munkának, külföldi akciókat terveznek, különböző összekapcsolt csatornákkal, különleges kiszolgálási módokkal kísérleteznek, a nemzetközi piacon is versenyképes hazai szolgáltatókkal szövetkeznek, olyan új technológiákat állítanak hadrendbe, mint a manapság nagy érdeklődést keltő mesterséges intelligencia. Figyeljük, hogy a fejlődő eszköztárból mi válik be, és igyekszünk azokat a rendezvényeinken, konferenciáinkon, szakmai találkozóinkon minél szélesebb körben terjeszteni” – mondja Györke Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS