Györke Zoltán: Egyre fontosabb a tudatos stratégia és a marketing az e-kereskedelemben

2023. 10. 27., 13:10

Professzionális stratégiai tervezésre, a tervek következetes végrehajtására bíztatja az e-kereskedőket az Ecommerce Hungary Egyesület, a szakma legnagyobb hazai szervezete.

Az online piacon infláció alatti a forgalombővülés, a belföldi piac mérete stagnál, sőt, enyhén csökken, bár a rendelésszámok növekednek. Mindeközben nő az import, ráadásul a friss kutatásból az is látszik, hogy egyre több kategóriában jelennek meg külföldi webáruházak – derül ki a GKID legutóbbi felméréséből.

Az online kereskedelemben is elengedhetetlen a szisztematikus márkaépítés, a profi marketing, és amiről ma a legtöbb szó esik, a teljes ügyfélélmény fejlesztése. Sajnos ezek tekintetében a hazai cégek pár évvel le vannak maradva a környező országokból érkező versenytársaikhoz képest. A hosszú távon sikeres e-kereskedelemhez nem elegendőek a bárki által megvehető, automatizált megoldások: saját egyedi értékajánlatokra van szükség, ki kell emelkedni a tömegből.

Györke Zoltán, az ECH nagyvállalati tagozatának elnöke szerint egy telített piacon az az üzlet nyer, amelyik a vásárlónak jobb márka- és ügyfélélményt tud adni. Már csak ezért is fontos meghatározni, hogy kik tartoznak a célcsoporthoz, a megcélzott ügyfélkör hogyan érhető el, mi jelent számukra értéket, mivel biztosítható a hűségük.

„Nincs univerzális módszer, amit mindenkinek alkalmaznia kell, hiszen minden a célcsoporttól függ. Lényeges, hogy a közösségi e-kereskedelmet, a közösségi médiát és Google Ads-t is a helyén kezeljük. Bármennyire hatékonyak ezek az eszközök, egy ponton túl nem biztos, hogy a legjobb stratégia kizárólag rájuk építeni. Fontos, hogy az online és offline marketing eszközök széleskörű és kreatív használatával, többféle értékesítési és kommunikációs csatorna kombinálásával építsük a márkánkat és fejlesszük az ügyfélélményt, hiszen csak így lehet visszatérő vásárlókat szerezni.”

Kiemelt szerepet kap a szakmában perszonalizációnak nevezett testre szabás, vagyis a felhasználói élmény, illetve a felhasználói felületek adott ügyfélcsoportokhoz, vagy akár konkrét vásárlókhoz igazodó tervezése és fejlesztése, hiszen egy adott termék vásárlásnál az a webáruház jut a fogyasztó eszébe, ahol megkapja az általa elvárt vásárlói élményt, árat és kiszállítási feltételeket. Ennek eléréséhez olyan háttérrendszerekkel érdemes dolgozni, amelyek nem csupán a szokványos, hanem az egyedi fogyasztói igényekre is optimalizálnak.

„Az egész piacot tekintve lassú visszarendeződést, alacsony növekedést várok 2024-ben. Meg merem kockáztatni, hogy elindul a konszolidáció, hiszen nem biztos, hogy a magyar piac el tud tartani ennyi webáruházat. Az a kérdés, hogy szintet tudnak-e lépni a magyar e-kereskedők a stratégia, a vásárlói élmény, a márkázás és az operatív képességek területén. Hiszen lesz növekedés, de vajon ki fog hasznot húzni belőle? A hazai kereskedők vagy további cseh, lengyel, román és szlovák térhódítás lesz a magyarországi online piacon? Egyesületünk mindent megtesz azért, hogy tagjai világosan lássák a versenyképességi problémákat, tudatosan és felkészülten, stratégiai gondolkodással kezdjenek hozzá rendszereik fejlesztéséhez. Örömmel tapasztaljuk, hogy egyes tagjaink komolyan nekiláttak a munkának, külföldi akciókat terveznek, különböző összekapcsolt csatornákkal, különleges kiszolgálási módokkal kísérleteznek, a nemzetközi piacon is versenyképes hazai szolgáltatókkal szövetkeznek, olyan új technológiákat állítanak hadrendbe, mint a manapság nagy érdeklődést keltő mesterséges intelligencia. Figyeljük, hogy a fejlődő eszköztárból mi válik be, és igyekszünk azokat a rendezvényeinken, konferenciáinkon, szakmai találkozóinkon minél szélesebb körben terjeszteni” – mondja Györke Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Ana Ros, a Hisa Franko étterem séfje megtarthatta három Michelin-csillagját, a David Zefran séf által vezetett Milka étterem megtarthatta két csillagját, az egycsillagos éttermek száma pedig hétről nyolcra emelkedett Szlovéniában.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS