A GLAMI felvásárolta a legnagyobb olasz divatkereső gyűjtőoldalt

A GLAMI felvásárolta a legnagyobb olasz divatkereső gyűjtőoldalt
2022. 06. 14., 20:07

Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget. A több ezer webáruház 15 millió termékét katalogizáló platform weboldalai jelenleg 14 európai országban működnek, havonta 40 millió látogatójuk van. A felvásárlás után a Stileo továbbra is saját márkaneve alatt folytatja tevékenységét az olasz piacon, technológiai platformját júliusban integrálja a GLAMI-val.

Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget. A több ezer webáruház 15 millió termékét katalogizáló platform weboldalai jelenleg 14 európai országban működnek, havonta 40 millió látogatójuk van. A felvásárlás után a Stileo továbbra is saját márkaneve alatt folytatja tevékenységét az olasz piacon, technológiai platformját júliusban integrálja a GLAMI-val.

A GLAMI online divatkatalógust 2013-ban alapították Csehországban. Az egyik első olyan keresőplatform volt, amely mesterséges intelligenciát is alkalmazott, hogy a felhasználók számára könnyebbé tegye a divatcikkek megtalálását a webáruházak ezreinek óriási kínálatában.

A termékek intelligens kategorizálásának és a személyre szabott ajánlatoknak köszönhetően a GLAMI jelenleg 3200 webáruházban, 25 ezer márka kínálatát teszi kereshetővé a felhasználók számára egyetlen felületen.

„Néhány cseh vállalat jelenleg inkább befektetőt keres, mintsem befektetést, ezért büszkék vagyunk rá, hogy a GLAMI az akvizíció által a növekedés irányába halad. A lépéssel a két vállalat erősségeit egy több mint 130 alkalmazottat foglalkoztató cégben egyesítjük, amely fontos szerepet fog játszani az európai e-kereskedelem divatágazatában. A lépéssel nagyobb méretgazdaságosságot, magasabb szintű tudásmegosztást érhetünk el, valamint sokkal erősebb lesz a tárgyalási pozíciónk a hirdetőkkel és a partnerekkel szemben” – mondta Tomáš Hodboď, a GLAMI társalapítója és vezérigazgatója a bejelentés kapcsán.

Az Olaszországban működő Stileo gyűjtőoldalt ugyancsak az ajánlatok összegyűjtésére és rendszerezésére hozták létre 2014-ben. Az indulás óta a vállalat havi 7 millió látogatóval és több mint 220 partner webáruházzal Olaszország egyik legnagyobb forgalmú divat e-kereskedelmi webhelyévé nőtte ki magát. Legfontosabb partnerei az Amazon, a Farfetch, az Escarpe, a Luisaviaroma, a Mec Shopping és a Maxi Sport.

„Nagyon örülünk, hogy csatlakozhatunk a GLAMI fejlett technológiai platformjához. Az elmúlt néhány évben a GLAMI sokat fektetett a gépi tanulási technológiák bevezetésébe, és nagyszerű eredményeket ért el a személyre szabott termékajánlatok, a hasonlósági és méretezhetőségi modellek, valamint a tartalomkezelés területén. Vállalkozásaink összefogásával ezen technológiákból hamarosan mind az olasz felhasználók, mind a partner webáruházak profitálhatnak. Küldetésünk továbbra is változatlan, azt szeretnénk, hogy az olasz fogyasztóknak az első számú választás legyünk, ha divatcikkeket keresnek az interneten” – mondta Igor Smolny, a Stileo vezérigazgatója.

Amíg a GLAMI az alapítása óta folyamatosan indította el szolgáltatásait a környező közép- és kelet-európai országokban (Csehország, Szlovákia, Olaszország, Görögország, Románia, Magyarország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Litvánia, Lettország, Észtország, Törökország, Spanyolország), a Stileo-nak sikerült megállnia a helyét a rendkívül kompetitív olasz piacon, ahol ma már 35,6 millióan vásárolnak online, valamint az e-kereskedelem bevételeinek 26 százaléka divatcikkek vásárlásából származik.

„Az akvizíciónak köszönhetően egy az olasz piacot jól ismerő, tapasztalt csapat csatlakozik hozzánk, valamint partner webáruházaink számára elérhetővé válik az olasz e-kereskedelmi piac. A következő hónapokra az a tervünk, hogy a Stileót áthelyezzük technológiai platformunkra, és tovább gyorsítjuk a növekedést a piacon. Izgatottan várjuk ezt a lépést, amely összhangban áll hosszú távú stratégiánkkal – Európa legjobb és legelismertebb online divatfelfedezési platformjának felépítésével" – nyilatkozta Ján Kešelák, a GLAMI bevételi vezérigazgatója.

(A fotón Ján Kešelák, a GLAMI bevételi vezérigazgatója, Tomáš Hodboď, a GLAMI társalapító-vezérigazgatója és Igor Smolny, a Stileo vezérigazgatója)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Összesen 2,8 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrásra pályázhat október 15-étől országszerte 2800 vidéki, egész évben nyitva tartó büfé. Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is. Pályázni november 30-ig lehet – hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS