Ön elégedett a csomagszállítók és a webáruházak munkájával?

2021. 05. 05., 19:45

Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest – közölte a cég az MTI-vel.

A 800 ember megkérdezésével 2021 tavaszán az NRC-vel közösen végzett felmérésben 2019 után újra azt vizsgálták, milyen kommunikációs csatornákon intézik ügyeiket a magyarok, hogyan használják azokat, és mi a véleményük a cégek, szervezetek
ügyintézési gyakorlatáról. A legrosszabb ügyintézési élményeket 2021-ben a válaszok alapján a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók nyújtották, a pénzügyi szektor stabilan tartotta második helyét.

A közlemény idézi Horváth Gergelyt, a Comnica üzletfejlesztési igazgatóját, aki szerint a a távközlési szolgáltatókkal szembeni elégedetlenség a koronavírus-járvány miatti lezárásokkal függ össze: a home office, az online oktatás, a több otthon töltött idő érzékenyebbé tehette a felhasználókat, a szolgáltatók pedig nem mindig tudták megfelelően kezelni a szokatlanul nagy számban érkező megkereséseket.

Összességében ennek ellenére is javult az ügyfélszolgálatok megítélése: majdnem minden második ügyfél szerint a járvány szerény, de érezhető fejlesztésekre ösztönözte az ügyfélszolgálatokat, további 8 százalék pedig kiemelkedőnek ítélte  a színvonalnövekedést.

A negatív élményekre ugyanakkor az ügyfelek egy része igen érzékenyen reagál: minden negyedik válaszadóval előfordult már, hogy egy vagy több rossz élmény hatására felbontotta a szerződését szolgáltatójával, egyötödüknek pedig ehhez egyetlen baki is elég volt.

Az elmúlt két évben minden korcsoportban nőtt a digitális ügyfélcsatornák használata, a legnagyobb fejlődést a 60 év felettiek körében tapasztalták a felmérés készítői: míg 2019-ben csak 43 százalékuk, addig idén már 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy igénybe vette már az ügyintézésnek ezt a módját. Megjegyzik, hogy ebben jelentős szerepe lehetett a járványnak, amely inkább az időseket zárta el a világtól, így rákényszerítve őket arra, hogy amit lehet, megtanuljanak online elintézni.

Ahogy két évvel ezelőtt, a kutatásban az idén is megkérdezték, hogy úgy általában mennyire fájdalmas ma Magyarországon ügyet intézni, és bár az index a tavalyi értékhez képest némileg javult, a válaszok alapján tízből három magyar számára az ügyintézés még mindig a hétköznapi nyűgök egyik minősített fajtája – derül ki a közleményből. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS