A Pelenka.hu webshop 2018-ban indult el azzal a céllal, hogy segítséget nyújtson a kismamáknak és a kisbabás családoknak. Az oldal egyszerű, gyors és mégis kellemes élménnyé teszi a bevásárlást, segít a spórolásban. Kezdetben pár száz termék volt elérhető a webáruházban, azonban a termékportfólió napjainkban már megközelíti a tízezret, jelenleg már több mint ötven embernek adnak munkát, az idei várható árbevételük pedig közelíti a 4 milliárd forintot. A cég vezetője, Csereklei Zoltán e-kereskedelem kategóriában megnyerte a Digital Hungary Példakép díját, amit Krisán László, a KAVOSZ vezérigazgatója adott át az Internet Hungary konferencián.
A Pelenka.hu nagyon jó példa arra, hogy bebizonyítsa, egy olyan szektorban is az élvonalba, sőt piacvezető pozícióba lehet kerülni, amelyben a nagy nemzetközi cégekkel kell felvenni a versenyt.
„A webáruház létrehozásával az első pillanattól az volt a célunk, hogy a kismamákat és a kisgyermekes családokat támogassuk, mindennapi rutinjukat segítsük, hiszen ők azok, akik általában a legkevesebb szabadidővel rendelkeznek, mégis számtalan, addig számukra ismeretlen terméket kell megismerniük és rendszeresen beszerezniük a várandós időszak előtt és után” – mondta Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója.
(Csereklei Zoltán is válaszolt az Üzletem 12 kérdésére. A sorozat 266.interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)
„Kezdetben csak szorosan a témához kapcsolódó márkákat és termékeket értékesítettünk, azonban ez az idők során kibővült minden olyan termékkel, ami a kisgyermekes családok háztartásában mindennapi fogyasztási cikk lehet. Többek között háztartási vegyiáru, például mosószerek, mosogatószerek, öblítőszerek, tisztítószerek, fertőtlenítőszerek, papíráru, illetve tisztálkodószerek és kozmetikai termékek. Utóbbi esetében a gyermekek mellett az édesanyák igényeire is nagy figyelmet fordítunk” – emelte ki a cég vezetője.
A Pelenka.hu oldala idén októberben teljesen megújult éppen azért, hogy még egyszerűbbé és gyorsabbá tegyék a megfelelő termékek megtalálását és beszerzését. Csereklei Zoltán hozzátette, hogy „évente többszázezer családot segítünk és a megújult webáruházzal is az a célunk, hogy minél egyszerűbb és gördülékenyebb legyen a vásárlási folyamat. Ha éppen altatás közben, fél kézzel van ideje az anyukának elintéznie a havi babás bevásárlást, az se okozhasson nehézséget.”
A magyar piacról elmondható, hogy nemzetközi összehasonlításban is nagyon árérzékeny, ugyanakkor a pelenka és baba-mama termékek azok a használati cikkek, amiket akár kedvezőtlen gazdasági körülmények között is be kell szerezniük a háztartásoknak.
„Ezek nem luxuscikkek, hanem olyan dolgok, amelyeket minden hónapban szükséges megvásárolniuk a kisgyermekes családoknak. Így a visszaesés ebben a szegmensben gazdasági válság idején kevésbé érzékelhető. Jellemzően a nagyobb kiszereléseket preferálják a vevők a vásárlás során, amelyek ára így sokkal kedvezőbb, de megjelent az utóbbi hónapokban egy trend, amiben az látszódik, hogy egyre nagyobb számban vásárolnak tűzoltásként egy-egy kisebb tételt a vásárlók, mert vélhetően anyagilag nem tehetik meg a nagyobb kiszerelés választását” – mutatott rá Csereklei Zoltán.
A cég mindent megtesz, hogy a vásárlókat segíteni tudja a legjobb ár/érték arányú termékek megtalálásában, jelenleg „Árcsökkentés” név alatt indított promóciót a lehető legjobb árú termékek promotálására. Mivel a cég szoros stratégiai együttműködésben dolgozik a legnagyobb gyártó márkákkal, ennek eredményeként a vevők számára nagyon előnyös, egyedi árakat tudnak biztosítani.
„Igyekszünk segíteni abban, hogy a vásárlóink megtalálják a pénztárcájuk számára legmegfelelőbb alternatívákat, azonban tudni kell, hogy a pelenka és a törlőkendő esetében nagyon magas a bizalmi faktor, a márkahűség ebben a szegmensben” – hangsúlyozta a szakértő.
Jelenleg több mint száz településen már elérhető a természetbarát csomagolásmentes kiszállítás, ami azt jelenti, hogy a termékeket extra csomagolás és térkitöltő anyagok használata nélkül, eredeti formájukban, zárható műanyag ládákban juttatják el a vásárlókhoz. Ezek göngyölegként visszakerülnek a raktárba, így nem termelnek felesleges hulladékot.
„Ez nagyon fontos fenntarthatósági szempontból, hiszen így sokkal kevesebb szemetet termelünk a kiszállítás során, ráadásul a vásárlóknak sem kell otthon kerülgetniük a felhalmozott csomagolóanyagokat. Ezért az a célunk, hogy 6 hónapon belül az egész országban elérhetővé tegyük ezt a kedvelt szolgáltatást” – tette hozzá Csereklei Zoltán.
(A fotón Csereklei Zoltán és Krisán László)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.