A szállítás díja, módja és ideje befolyásolja leginkább a vevők választását

A szállítás díja, módja és ideje befolyásolja leginkább a vevők választását
2022. 06. 23., 17:37

Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai. A vásárlók egy része szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhoz szállítás, akkor inkább ezt a megoldást választják. Ami a legfontosabb a vevőnek: minél előbb kézben tartani a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.

Vásárlás előtt tájékozódunk

A koronavírus-járvány alaposan átrendezte a webshopok piacát. A webáruházak gombamód szaporodtak, hiszen sok kereskedőnek ez jelentette a túlélést. A vásárlók is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek az elmúlt több mint egy év alatt.

„Az online vásárlás ma már olyan természetes lett minden területen, amit pár éve még el sem tudtunk volna képzelni. Természetesen ehhez a Covid-járvány nagyon nagy mértékben hozzájárult. A vevők szokásai is átalakultak. Egyre tudatosabban választanak webáruházat, nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékeléseit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

Ami igazán számít: mikor kapjuk meg a terméket

Rendkívül érzékenyek azonban a vevők a szállítás és átvétel módjára, illetve annak idejére.

„Egyértelműen látszik, hogy a vevők az online vásárlások esetében is minél előbb hozzá akarnak jutni a termékekhez. Míg korábban abszolút természetes volt mondjuk, az 5 napos szállítási, átvételi időintervallum, mára ez lerövidült. A válaszadók mintegy háromnegyede csak akkor vásárolja meg a terméket, ha az készleten van, és át tudja venni már aznap személyesen, vagy rövid szállítási határidővel megoldható a kézbesítés. Pontosan tudni szeretné a vevő, mikor lesz nála a termék, nem elég egy egyhetes időintervallumot megadni” – ismerteti a kutatás egyik tanulságát Zabari István.

Csomagpont, futár és személyes átvétel is jöhet

A vásárlók közel 70 százaléka vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a személyes átvételt, a csomagpontokat és a házhoz szállítást. Körülbelül egyenlő arányban vannak azok, akik csak személyes átvétellel, kizárólag házhoz szállítással vagy csomagpontos kézbesítéssel vásárolnak.

„A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat. Mindenképpen mérlegelni kell egy webáruháznak, hogy képes-e a cég önállóan, megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket”mutat rá az ügyvezető.

Az ingyenes szállítás mindig jól jön

A futárcégek közül egyértelműen a nagyobbakat ismerik a legtöbben és szívesebben is választanak házhozszállítást, ha valamelyik ismert futárszolgálat végzi a kézbesítést. Ennek ellenére többségében a kisebb szállítócégekkel is elégedettek a vevőkSarkalatos kérdés a vevők számára, hogy mikor ingyenes a szállítás, ami természetesen a kereskedőnek pénzbe kerül. A középút általában a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhoz szállításnál 20 ezer forintos határ.

A kutatásban megkérdezettek közel 28 százaléka elvárja, hogy 10 ezer forintos vásárlás felett ne kelljen fizetnie csomagpontos kézbesítésért, házhozszállításnál pedig a megkérdezettek legnagyobb része 20 ezer forint felett elvárja az ingyenes szállítást. Mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS