Ez az eddig legsikeresebb exit a Hiventures-nél

2021. 01. 28., 12:00

Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27 százalékos kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben, az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásában úttörő startupban. A Hiventures egyedüli finanszírozóként a kész termék korai fázisától az egymilliárd forintos bevétel eléréséig kísérte el a Webshippy-t.

A Webshippy technológiai startupként az elmúlt években olyan szoftvert alkotott, mellyel jelenleg a legmodernebb kiszervezett e-logisztikai szolgáltatást nyújtja a magyar piacon. Teljesítési központjából több mint ezer online értékesítő webáruház rendeléseit szolgálja ki, beleértve az értékesített termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását és sokszor a számlázást is.

Digitális nagykereskedelmi piacterén az értékesítő áruházak egyben többszáz beszállító termékéből válogathatnak, ezzel megkönnyítve az árubeszerzési folyamatot. A Webshippy szolgáltatásait a legtöbb olyan induló vagy már működő webáruház élvezheti, amely elsősorban normál méretű termékekkel kereskedik és nem rendelkeznek viszonteladói vagy saját bolthálózattal. Logisztikai szoftverének a segítségével azok a vállalatok is boldogulnak az e-logisztika kihívásaival, akiknél a kiszervezés nem járható út, de a legmodernebb online rendelésteljesítést szeretnék megvalósítani saját telephelyükön.

A tranzakció után a cég egy erős szakmai befektetővel a háta mögött egyedülálló szolgáltatásainak továbbfejlesztésére fókuszál, amelyeknek köszönhetően az internetes kereskedők még gyorsabban, pontosabban és kedvezőbb áron tudják kiszolgálni majd fogyasztóikat.

A Trans-Sped 30 éves nagyvállalati logisztikai tapasztalata olyan szakmai tudásmegosztást és forrásbevonást biztosít a magyar startupnak, amely további fejlődési lehetőséget biztosít akár újabb fulfillment centerek nyitásához, akár régiós terjeszkedéshez. Az együttműködés részeként a következő hónapokban a Webshippy raktárait robotizált rendszerrel szerelik fel, ezzel is elősegítve a forgalmi csúcsok kezelését.

A startup innovatív szoftverét és know-how-ját, valamint piac egyik leghatékonyabb folyamatait a Trans-Sped az első és legnagyobb licensz-partnerként fogja felhasználni nagyvállalati ügyfelei e-kereskedelmi logisztikájának kiszolgálására. Ezzel olyan professzionális logisztikai szolgáltató jelenik meg a piacon, amely egyaránt rendelkezik a megfelelő mennyiségű és felkészültségű munkaerővel, eszközökkel, ingatlanokkal a növekvő kereslet kiszolgálásához, illetve informatikai megoldásai és automatizáltsága révén hatékonyságbeli előnyöket is képes biztosítani a felhasználói megrendelés feladásától akár a visszáru kezeléséig.

„A Trans-Sped komplex, raktárlogisztikát, szárazföldi, légi és tengeri szállítmányozást, vámszolgáltatás és termelési logisztikát is lefedő tevékenységet végez, melyekből csak a raktárlogisztikát több mint 350 fővel és 200.000 nm-en valósítja meg. A Webshippy által fejlesztett technológiával pedig már minden, az online kereskedelemhez kapcsolódó háttértámogatási igényt is ki tudjuk elégíteni. A Trans-Sped országos és nemzetközi logisztikai rendszere a Webshippy szoftverével kiegészülve olyan nagy kereskedő és gyártó cégek magas szintű kiszolgálására is képessé vált, akik eddig ódzkodtak a digitális értékesítéstől a háttérlogisztika bonyolultsága miatt” – mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője.

A kockázati tőkealap-kezelő, aki a Webshippy-hez kapcsolódó 2017-es Magvető, majd 2019-es Növekedési befektetései kapcsán elvárt megtérülési rátáját túlszárnyalta, teljes 27 százalékos üzletrészét értékesítette a Trans-Sped-nek annak érdekében, hogy a startup egy szakmai befektetőtől kapjon iparági segítséget a további dinamikus fejlődéséhez.

„A Hiventures küldetésének része a startup ökoszisztéma katalizálása, és az egyetlen szervezet, aki valamennyi vállalkozói életszakaszban, így már ötletfázistól egészen a nemzetközi terjeszkedésig biztosít egymásra épülő tőkefinanszírozási programokat, 15 millió forinttól akár 1 milliárd forint befektetésig. Büszkék vagyunk rá, hogy a Webshippy-t végig tudtuk kísérni ezen az úton, ahogyan az is öröm, hogy korábbi tulajdonrészünk magyar kézben maradt. Intézményi tőkefinanszírozóként természetesen minden befektetés esetében a nyereséges kiszállás a végső cél. A napokban négyéves tőke-alapkezelőnél az új források kihelyezése mellett az idei év és 2022 is várhatóan a hasonlóan sikeres exitekről fog szólni. Bár Magyarországon a befektetők exit periódusa jellemzően 5-7 év, illetve ahogyan a járványhelyzet lassítja a gazdaságot, úgy kitolhatja ezt az időszakot is, mi számítunk arra, hogy az innováció és a startup világ bizonyítani fogja, hogy ilyenkor is kelendő” – mondta Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója.

Perényi András, a Webshippy alapító ügyvezetője hozzátette: „Az, hogy az egyik vezető tőkealap-kezelő hozamelvárásait túlszárnyaltuk, és szakmai befektetőt tudtunk bevonni a Webshippy továbbfejlesztésébe, azt mutatja, hogy nem csak mi hiszünk az e-logisztikai piac innováció-éhségében és töretlen fejlődésében, hanem a szakma és az intézményi befektetői piac hazai szereplői is. A csapatunknak érdemes volt és érdemes lesz nap mint nap bejönni dolgozni, csomagról csomagra értéket teremteni. Hiszem, hogy mi leszünk Kelet-Európa legnagyobb e-logisztikai szolgáltatója, és akár Európán túl is hatékony megoldásokat tudunk biztosítani az e-kereskedelem szereplői számára.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS