Cégmenedzser: egyre türelmetlenebb vásárlókra számíthatnak az e-kereskedők

2023. 11. 13., 18:10

Minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet az elmúlt évben. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni – mutat rá egy hazai felmérés.

A közelgő Black Friday és karácsonyi roham előtt végzett felmérésben a Cégmenedzser Szoftver Kft.azt vizsgálta, mi kell ahhoz, hogy mind a vásárló, mind a kereskedő elégedettebb legyen a legnagyobb forgalmat lebonyolító időszak után. Egy több mint 600 online vásárló bevonásával készült felmérés egy kevésbé vizsgált faktorra, az időre is rákérdezett. A válaszokból kiderül, a fogyasztók felének késett már a megrendelt csomagja az elmúlt évben. Az előre meghirdetett szállítási időhöz képest az átlagos késés 23 óra volt.

A türelmi idő egyre fogy

Az időfaktor azért is kritikus, mert a kiszállítási türelmi idő egyre fogy, mind globális, mind hazai trendek szerint. A The Future Shopper Report felmérése szerint világszerte a fogyasztók közel fele (48 százalék) gyorsabb kiszállítást szeretne, ha egy dolgot megváltoztathatna az online vásárlása során. A fogyasztók által elvárt átlagos globális szállítási idő a 2022-es 2,36 napról 2023-ra 2,15 napra csökkent.

Nemzetközi porondon az elvárások termékkategóriánként nagyban eltérnek: az egészségügyi és gyógyszeripari termékek, valamint az alkohol és a pénzügyi termékek esetében is az átlagosnál gyorsabb szállítást várnak el a nemzetközi színtéren vásárlók, a várható szállítási idő ezekben az esetekben 1,59 és 1,73 nap között mozog. A grafikon másik végén a gépjárművek és kiegészítők, valamint a ruházat és divat kategóriák találhatók. A fogyasztók ezekben a kategóriákban nagyobb türelmet mutatnak.

A magyar vásárlók sem a türelmükről híresek

A Cégmenedzser felmérése a magyar piacot vizsgálta. Az eredmények szerint az ételkiszállítást érthető módon szinten azonnal kérjük (93 százalék várja 2 órán belül), de a magyar válaszadók 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszerszállításra is csak 2 órát hajlandó várni, hasonlóan a nemzetközi számhoz, ami 40 százalék. Az egyéb FMCG-termékek, például az egészségügyi és gyógyszeripari termékek vagy az alkohol nálunk is TOP helyezést értek el, itt is ultragyors kiszállítást várunk; a fogyasztók közel fele 24 órán belüli szeretné megkapni ezeket a termékeket.

Minden kereskedelmi területen vannak vásárlók, akik 2 órán belül várják el a szállítást, illetve, a megkérdezettek közel egyharmada a játékok, szépségápolási termékek kiszállítását is egy napon belül várná el.

„Az időfaktorral kapcsolatos szállítási problémák hátterében gyakran a vállalatok belső folyamatainak és erőforrás-kezelésének hiányosságai állnak, amelyek hosszútávon befolyásolják a vásárlói elégedettséget, a hírnevet, de középtávon hatnak a cég árbevételére is–mutatott rá Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Szoftver Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

Kereskedők, ezekre figyeljetek!

A felmérésben arra is rákérdeztek, hogy mitől lennének még elégedettebbek az online vásárlók, azaz milyen területen fejlődhetnének még az online kereskedők. A fogyasztók több mint 60 százaléka ingyenes visszaküldést vár el, de hasonló arányban szeretnének hiteles(ebb) véleményeket olvasni az online piactereken, és az egyszerűbb termékvisszaküldés is kulcsfontosságú faktor már.

A válaszadók közel harmadának (28,3 százalék) fontos, hogy lássa az aktuális készleteket, és gyors információkat kapjon a megrendelés státuszáról (24,7 százalék). A gyorsabb kiszállítás minden 5. embernek kulcskérdés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-12 16:05:00
A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88 százaléka a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60 százalék) és a szakmai tapasztalatot (54 százalék).

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS