A Távol-Keleten már a Szingli nap a menő a karácsony előtti vásárlásban, maga mögé utasítva a Black Fridayt és a Cyber Mondayt.
A Single’s Day nem hivatalos ünnep Kínában, november 11-én emlékeznek meg róla, s ezen a napon a szingli kínaiak eszeveszetten vásárolnak. A szinglinap ötlete a kilencvenes években merült fel az egyik egyetemen – írja a Forbes.hu.
Az Alibaba tavaly 25 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le. Idén ezt az összeget már délután 3 előtt elérték, majd a nap végére 30 milliárd dollárnál állt meg a számláló.
Az összeg több, mint a Black Friday és a szintén novemberre eső Cyber Monday forgalma. Az egyedülállók főleg szépségápolással és egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékeket vásároltak.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.