Járvány után is tarolhat az e-kereskedelem

2020. 08. 24., 15:15

A koronavírus elleni védekezés érdekében elrendelt karantén-intézkedések meglehetősen jót tettek az online kereskedelemnek.

Míg az élelmiszerboltok esetében a vásárlási szokásokon alig változtatott ez az időszak, addig az elektronikai boltok és a szépségápolási üzletek körül elkezdett fogyni a levegő – írja a Computerworld.

Egy New York-i adatelemző cég, az Earnest vezetője, Michael Maloof szerint a kereskedelem minden területén megnőtt az online boltok forgalma az utóbbi időkben. Minderre azonban nem valamiféle ideiglenes vészmegoldásként kell tekinteni, mely után minden visszaáll a vírushelyzet előtti állapotokba.

Ezt támasztja alá az Amerikai Népszámlálási hivatal statisztikája is, amely szerint az internetes vásárlások 16 százalékát tették ki az ország vásárlásainak a második pénzügyi negyedévben, míg az elsőben ez még 12 százalék volt.

Ez nem jó hír a boltok számára; több mint két tucat kereskedelmi cég nyújtott be csődmegelőzési kérelmet az Egyesült Államok kormányának, mivel a vásárlók szinte teljesen elkerülték az üzleteiket.

Szakértők úgy gondolják, hogy az átalakult vásárlási szokások azt eredményezik majd, hogy jó pár üzletnek kell bezárnia, míg az online áruházak sokkal dinamikusabban kezdhetnek fejlődni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS