A koronavírus elleni védekezés érdekében elrendelt karantén-intézkedések meglehetősen jót tettek az online kereskedelemnek.
Míg az élelmiszerboltok esetében a vásárlási szokásokon alig változtatott ez az időszak, addig az elektronikai boltok és a szépségápolási üzletek körül elkezdett fogyni a levegő – írja a Computerworld.
Egy New York-i adatelemző cég, az Earnest vezetője, Michael Maloof szerint a kereskedelem minden területén megnőtt az online boltok forgalma az utóbbi időkben. Minderre azonban nem valamiféle ideiglenes vészmegoldásként kell tekinteni, mely után minden visszaáll a vírushelyzet előtti állapotokba.
Ezt támasztja alá az Amerikai Népszámlálási hivatal statisztikája is, amely szerint az internetes vásárlások 16 százalékát tették ki az ország vásárlásainak a második pénzügyi negyedévben, míg az elsőben ez még 12 százalék volt.
Ez nem jó hír a boltok számára; több mint két tucat kereskedelmi cég nyújtott be csődmegelőzési kérelmet az Egyesült Államok kormányának, mivel a vásárlók szinte teljesen elkerülték az üzleteiket.
Szakértők úgy gondolják, hogy az átalakult vásárlási szokások azt eredményezik majd, hogy jó pár üzletnek kell bezárnia, míg az online áruházak sokkal dinamikusabban kezdhetnek fejlődni.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.