A vásárlások tizede már online történik

2022. 01. 13., 17:26

Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni? A válasz látszólag egyszerű: könnyű és kényelmes néhány kattintással kiválasztani és megvenni bármit, ráadásul a közösségi platformokon megjelenő hirdetések szinte észrevétlenül az online áruházakba terelnek minket. Emögött azonban rendkívül okos technológia rejlik: olyan egységes, mesterséges intelligencián alapuló rendszer, amely a hirdetéstől a vásárláson át az ügyfélszolgálatig a vásárlói döntés minden lépését érti, feldolgozza és kezelni tudja – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

Az elmúlt évben 3 százalékkal nőtt a teljes kereskedelmi forgalom Magyarországon az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai alapján. Az online vásárlások értéke viszont eközben 25 százalékkal növekedett, és mára a teljes forgalom 10-12 százalékát teszi ki. Ebben hatalmas szerepe van a közösségi médiának.

A Facebook és az Instagram szerepe az online vásárlásban megkérdőjelezhetetlen, ugyanis a személyre szabott hirdetésekkel a vásárlási lehetőségek beleolvadnak a mindennapi hírfolyamba. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon érhető el: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi felületet elsődleges inspirációs forrásként.

„Ha közösségi médiát használunk, akkor tulajdonképpen online áruházak tömkelegében fordulunk meg. Az a cég, aki nem kapcsol időben és lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is” – magyarázta Gombár György, a OneCloud ügyfélkommunikációs felhőszolgáltatást üzemeltető Avaya Magyarország ügyvezetője.

Hogyan lesz a görgetésből vásárlás?

Messze nem elég megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek. Ha ugyanis egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor többet akar: információt, lehetőséget a vásárlásra vagy akár az ügyfélszolgálattal kommunikálni. Mindezt úgy, ahogy a tartalmakat is fogyasztja: azonnal.

„A vásárlás szakaszai közötti határok térben és időben teljes mértékben összemosódnak. Ezért olyan ügyfélkommunikációs rendszerre van szükség, amely egyszerre tudja kezelni a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat. Sőt, ez még mindig nem elég. Az az alapvető elvárás ugyanis, hogy az online vásárlás egyszerű és személyre szabott legyen, kizárólag mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszerrel érhető el. Ez képes ugyanis valós időben rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, az érdeklődésünkre és eddigi rendeléseinkre vonatkozó információkat, a felmerülő vásárlói kérdéseket, igényeket és az aktuális készletinformációkat” – hangsúlyozta Gombár György.

„Sőt, ha vásárlás közben mégis személyes ügyintézőhöz fordulnánk, számára is minden információ elérhető lesz, így pontosan tudja majd, hol akadtunk el, miben van szükségünk segítségre” – fűzte hozzá.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS