A magyarok többsége nem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre

2022. 09. 27., 13:17

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést. Európa egyik vezető divatkereső platformja kilenc régiós országban készített felmérést az infláció és az energiaárak növekedésének vásárlási szokásokra gyakorolt hatásáról.

A GLAMI Fashion (Re)search kutatássorozat szeptember első hetében készült felmérése szerint a magyar fogyasztók 85 százaléka tapasztalt áremelkedést az adatfelvételt megelőző hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, ami a korábbi áprilisi felmérés eredményeihez képest 10 százalékponttal magasabb érték, valamint a kutatásban résztvevő kilenc ország (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) között a legmagasabb. Az emelkedés mértékét tekintve 42 százalék szerint jelentősen, 43 százalék szerint csak kisebb mértékben nőttek az árak.

A felmérés azt is vizsgálta, hogy az infláció és a növekvő megélhetési költségek miatt a fogyasztók terveznek-e változtatni ruhavásárlási szokásaikon az idei őszi/téli szezonban. A válaszok szerint a következő hónapokban a magyarok 28 százaléka tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb visszafogását, 49 százalék nem tervez számottevő csökkentést, de azért az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit, 23 százalék pedig jelenleg egyáltalán nem tervezi, hogy az eddigieknél kevesebbet költene divatcikkekre.

Az utóbbi kategóriába tartozó fogyasztók között vannak, akik még nem tartják szükségesnek változtatni (12 százalék), vannak, akik még nem tudják pontosan megítélni az infláció anyagi helyzetükre való hatását (5 százalék), illetve vannak, akik bizonytalanok a kérdésben (6 százalék).

A fogyasztók egy része már korábban is csak a legszükségesebbeket vásárolta (34 százalék), sokan úgy nyilatkoztak, hogy a hidegebb idő miatt mindenképpen szükségesnek tartják új ruhákat vásárolni maguknak vagy családtagjaiknak (22 százalék), de számottevő azoknak az aránya is, akik egyszerűen csak nem akarnak lemondani a vásárlás öröméről (19 százalék). Emellett vannak, akik valamilyen alkalom miatt nem tudnak lemondani a vásárlásról, illetve 13 százalék a megtakarításaiból fog felhasználni erre a célra.

A felmérés során azt is megkérdezték a fogyasztóktól, hogy az energia költségek csökkentése érdekében fontolóra veszik-e az otthoni áram- és gázfogyasztás visszafogását, illetve a melegebb öltözködést. A válaszadók 42 százaléka azt nyilatkozta, hogy alacsonyabb hőmérséklettel és plusz ruharéteggel fog védekezni, 26 százalék még kivár és a valós költségek ismeretében fog dönteni, 15 százalék pedig már korábban is így takarított meg energiát, ezért esetükben nincs lehetőség a hőmérséklet további csökkentésére.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS