Levegő a kkv-k számára, pénzügyi stabilitás a beszállítóknak

2022. 06. 22., 17:27

Az új digitális platform, a Supreva olyan online piactér, amely lehetővé teszi a kisvállalkozások tulajdonosainak és a független márkáknak, hogy gyártói áron egy helyen adjanak el és vásároljanak. A hazai piacon úttörőnek számító „Buy-Now-Pay-Later” fizetési megoldásnak (BNPL) köszönhetően a vásárlók akár 60 napos fizetési határidőt is élvezhetnek, míg a szállítók a megrendelés leszállítását követő 7 napon belül megkapják a fizetést, jelentősen javítva ezzel az ügyletben résztvevők pénzügyi stabilitását.

A Supreva.com – Market For Business annak ellenére, hogy csak 2021 eleje óta működik, már több mint 6600 vállalkozásból álló online közösséget, valamint több mint 100 ezer termékből álló portfóliót tart fenn Romániában és Bulgáriában. Az egyedülálló nagykereskedelmi online piactér számos lehetőséget biztosít az eladói és a vásárlói oldalnak egyaránt, amelyek közül a regionális láthatóság, a csökkentett marketing- és promóciós költségek, az előnyös pénzügyi lehetőségek (pl. a késleltetett fizetési megoldás) és az ingyenes szállítás csak néhány példa.

60 napos fizetési határidő, extra költség nélkül

Általános esetben egy kiskereskedő vagy egy HoReCa szektorban működő vállalkozás nagyjából 5-6 kulcsfontosságú beszállítóval dolgozik, akik közül talán egy vagy kettő enged maximum 30 napos fizetési határidőt. A Supreva esetében alapvetően más a helyzet, hiszen itt az összes beszállító esetében biztosított a 60 napos fizetési határidő, ráadásul extra költség nélkül. Ezáltal a vásárló vállalkozás számára olyan szintű pénzügyi mozgástér áll rendelkezésére, amely korábban csak korlátozottan volt elérhető.

Ugyanakkor ez a beszállító számára is előny, hiszen a Supreva által biztosított rugalmas fizetési feltételeknek köszönhetően a termékeivel vonzóbbá válhat az online piactéren kívül értékesítő vállalatokhoz képest. Mindezt ráadásul plusz kockázatok vállalása nélkül éri el, hiszen a pénzt a szállítás követő 7 napon belül garantáltan megkapja a Suprevától.

„A Covid az elmúlt két évben radikális változásokat hozott az üzleti környezetben, amelyek a hagyományos kiskereskedőktől, a HoReCa-tól, a helyi termelőktől az importőrökig, a forgalmazókig, sőt általában a kkv-kig mindenkinek az életére hatással voltak. Felgyorsította a digitális kereskedelem visszafordíthatatlan folyamatát, ösztönözte a fintech és a beágyazott pénzügyi területek fejlődését, valamint a helyi és regionális kínálat előnyben részesítését a távol-keleti kínálattal szemben. A Supreva megalkotásával szeretnénk hozzájárulni a kkv-szegmens támogatásához és a magyar üzleti környezet fenntartható fejlődéséhez egy olyan ökoszisztéma létrehozásával, amelyben a vállalatok könnyen, kockázatmentesen működhetnek, teljes körű támogatási rendszer előnyeit élvezve. Magát, a késleltetett fizetési megoldást technológiai partnerünk, a Péntech Kft. segítségével valósítjuk meg Magyarországon” – mondja Kocsis Edmund a Supreva Magyarország ügyvezetője.

A Buy-Now-Pay-Later (BNPL) világszerte forradalmasította az online vásárlást.

„A PastPay bevezetésével a késleltetett fizetési mód a magyar vállalkozások számára is elérhetővé válik. A vállalkozások mostantól néhány kattintással és további költségek nélkül vásárolhatnak árut online, amit elég 60 nap múlva kifizetniük. Ez valódi változást jelent a vállalkozások számára a pénzforgalmuk menedzselésében, ezen felül az e-kereskedelem eredményeit is fokozza a magasabb kosárérték, alacsonyabb lemorzsolódási arány és jelentősen megnövekedett kereskedői bevételek elérésével”– teszi hozzá Berényi Benjamin, a Péntech ügyvezető igazgatója és társalapítója.

(Berényi Benjamin is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 271. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A nemzetközi piacon történő értékesítés/vásárlás sosem volt ilyen egyszerű

A Supreva az év elején erős nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, a bolgár piacra lépést követően júniusban Magyarországon is megkezdte működését. Az egységes platformon az eladók és a vevők egyszerre férhetnek hozzá a magyar, a bolgár és a román piachoz, ami új lehetőségeket biztosít a növekedéshez és fejlődéshez.

A hazai vállalkozásoknak sosem volt még ilyen kényelmes és biztonságos a külföldi piacra lépés, hiszen a felületnek köszönhetően úgy kezdhetnek értékesítésbe a román és a bolgár piacon, hogy semmilyen extra költséget vagy kockázatot nem vállalnak. A vásárlók számára szintén előny, hogy magyar nyelven, forintban vásárolhatják meg a román vagy bolgár gyártók termékeit nagykereskedelmi áron.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS