A magyarok több mint fele vásárolt már ultragyors divatmárkától

2024. 06. 20., 18:40

Vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt. A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi e-kereskedelmi felmérése alapján Magyarországon az online vásárlók több mint fele rendelt terméket ultragyors divatmárkától, a többség számára az ezekből a webáruházakból történő vásárlás nem jelent az általánosnál nagyobb kockázatot.

A felmérés első fele azt vizsgálta, hogy milyen tényezők játszanak szerepet a fogyasztói bizalom kialakításában abban az esetben, ha a vásárló korábban még nem rendelt az adott webáruházból.

A válaszok alapján általánosságban elmondható, hogy Magyarországon az online vásárlók nagyjából fele (48 százalék) keres információkat azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még nem vásárolt termékeket, míg 31 százalék csak akkor rendel új helyről, ha nagy ismertségű webshopról van szó, vagy kifejezetten ajánlotta számára valaki.

Az információgyűjtés során a leggyakrabban az utánvétes fizetési opció meglétét (70 százalék), a házhozszállítási díjakat és a visszaküldési lehetőségeket (65 százalék), és az ügyfélszolgálati elérhetőségek megfelelő feltüntetését (55 százalék) ellenőrzik, majd csak ezután olvassák el a webáruházról szóló értékeléseket (53 százalék).

A fogyasztókat elsősorban az tarthatja vissza a vásárlástól, ha nem látják garantáltnak, hogy visszaküldés esetén visszatérítik a termék árát (49 százalék), vagy a visszaküldési procedúrát túlzottan körülményesnek ítélik meg (46 százalék).
Az ár ugyancsak fontos tényező, ha két webshop között kell választani. A fogyasztók 59 százaléka 1500 forintos árkülönbözet esetén is inkább az új webáruházat választja, mint azt, ahonnan korábban már problémamentesen rendelt.

A felmérés szerint a magyar vásárlók 50 százalékának volt már negatív tapasztalata divatwebáruházból történő rendelés során. A leggyakoribb panaszok, hogy nem volt megfelelő a termékek minősége (69 százalék), nem lehetett felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (38 százalék), a szállítás tovább tartott a jelzettnél (24 százalék), illetve, hogy a termék nem érkezett meg (24 százalék).

A Glami.hu felmérése szerint az ultragyors divat két legnagyobb szereplője több mint 80 százalékos ismertséggel rendelkezik Magyarországon, és az online vásárlók 64 százaléka rendelt már termékeket ezekről az oldalakról. A válaszadók 16 százaléka mondta, hogy ugyan még nem vásárolt ezekből a webáruházakból, de tervezi, valamint 20 százalékra tehető azoknak az aránya, akik a későbbiekben sem terveznek rendelni ezekből az üzletekből.

Akik eddig még nem vásároltak ezeken az oldalakon, döntésüket azzal indokolták, hogy fenntartásaik vannak a minőséggel kapcsolatban (47 százalék), aggodalmaik vannak a személyes adatok biztonságával kapcsolatban (39 százalék), vagy a fenntarthatóság, illetve a munkaerő etikus alkalmazásának tekintetében (18 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-22 09:05:00
A társadalmi egyeztetésre bocsátott törvénytervezet alapján eddig példa nélküli felhatalmazást kapnak az önkormányzatok a betelepülések szabályozására, ami a helyi és környékbeli lakóingatlan-piacokra is hatással lehet – olvasható az ingatlan.com elemzésében, amely a várhatóan július 1-től életbe lévő jogszabály lehetséges lakáspiaci hatásait mutatja be.
2025-04-18 12:10:00
Húsvétkor nem ritka, hogy a gyerekek élő kis nyuszit kapnak ajándékba. Nem kérdés, hogy a nyuszik nagyon kedves állatok, nem csoda hát, ha a szülőknek, gyerekeknek megtetszik. Nem árt azonban előre átgondolni, hogy mi lesz a kis szőrmókkal húsvét után. A házi kedvencek érdekeit törvény is védi. Előírja, hogy állattartóként mit kell betartani. Mire köteles a kis kedvenc gazdája? A legfontosabb tudnivalókat dr. Kocsis Ildikó ügyvéd foglalta össze.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.