A magyarok több mint fele vásárolt már ultragyors divatmárkától

2024. 06. 20., 18:40

Vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt. A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi e-kereskedelmi felmérése alapján Magyarországon az online vásárlók több mint fele rendelt terméket ultragyors divatmárkától, a többség számára az ezekből a webáruházakból történő vásárlás nem jelent az általánosnál nagyobb kockázatot.

A felmérés első fele azt vizsgálta, hogy milyen tényezők játszanak szerepet a fogyasztói bizalom kialakításában abban az esetben, ha a vásárló korábban még nem rendelt az adott webáruházból.

A válaszok alapján általánosságban elmondható, hogy Magyarországon az online vásárlók nagyjából fele (48 százalék) keres információkat azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még nem vásárolt termékeket, míg 31 százalék csak akkor rendel új helyről, ha nagy ismertségű webshopról van szó, vagy kifejezetten ajánlotta számára valaki.

Az információgyűjtés során a leggyakrabban az utánvétes fizetési opció meglétét (70 százalék), a házhozszállítási díjakat és a visszaküldési lehetőségeket (65 százalék), és az ügyfélszolgálati elérhetőségek megfelelő feltüntetését (55 százalék) ellenőrzik, majd csak ezután olvassák el a webáruházról szóló értékeléseket (53 százalék).

A fogyasztókat elsősorban az tarthatja vissza a vásárlástól, ha nem látják garantáltnak, hogy visszaküldés esetén visszatérítik a termék árát (49 százalék), vagy a visszaküldési procedúrát túlzottan körülményesnek ítélik meg (46 százalék).
Az ár ugyancsak fontos tényező, ha két webshop között kell választani. A fogyasztók 59 százaléka 1500 forintos árkülönbözet esetén is inkább az új webáruházat választja, mint azt, ahonnan korábban már problémamentesen rendelt.

A felmérés szerint a magyar vásárlók 50 százalékának volt már negatív tapasztalata divatwebáruházból történő rendelés során. A leggyakoribb panaszok, hogy nem volt megfelelő a termékek minősége (69 százalék), nem lehetett felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (38 százalék), a szállítás tovább tartott a jelzettnél (24 százalék), illetve, hogy a termék nem érkezett meg (24 százalék).

A Glami.hu felmérése szerint az ultragyors divat két legnagyobb szereplője több mint 80 százalékos ismertséggel rendelkezik Magyarországon, és az online vásárlók 64 százaléka rendelt már termékeket ezekről az oldalakról. A válaszadók 16 százaléka mondta, hogy ugyan még nem vásárolt ezekből a webáruházakból, de tervezi, valamint 20 százalékra tehető azoknak az aránya, akik a későbbiekben sem terveznek rendelni ezekből az üzletekből.

Akik eddig még nem vásároltak ezeken az oldalakon, döntésüket azzal indokolták, hogy fenntartásaik vannak a minőséggel kapcsolatban (47 százalék), aggodalmaik vannak a személyes adatok biztonságával kapcsolatban (39 százalék), vagy a fenntarthatóság, illetve a munkaerő etikus alkalmazásának tekintetében (18 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS