Vásárlás előtt a magyar fogyasztók körülbelül fele gyűjt információkat az interneten azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még sosem rendelt. A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi e-kereskedelmi felmérése alapján Magyarországon az online vásárlók több mint fele rendelt terméket ultragyors divatmárkától, a többség számára az ezekből a webáruházakból történő vásárlás nem jelent az általánosnál nagyobb kockázatot.
A felmérés első fele azt vizsgálta, hogy milyen tényezők játszanak szerepet a fogyasztói bizalom kialakításában abban az esetben, ha a vásárló korábban még nem rendelt az adott webáruházból.
A válaszok alapján általánosságban elmondható, hogy Magyarországon az online vásárlók nagyjából fele (48 százalék) keres információkat azokról a webáruházakról, ahonnan korábban még nem vásárolt termékeket, míg 31 százalék csak akkor rendel új helyről, ha nagy ismertségű webshopról van szó, vagy kifejezetten ajánlotta számára valaki.
Az információgyűjtés során a leggyakrabban az utánvétes fizetési opció meglétét (70 százalék), a házhozszállítási díjakat és a visszaküldési lehetőségeket (65 százalék), és az ügyfélszolgálati elérhetőségek megfelelő feltüntetését (55 százalék) ellenőrzik, majd csak ezután olvassák el a webáruházról szóló értékeléseket (53 százalék).
A fogyasztókat elsősorban az tarthatja vissza a vásárlástól, ha nem látják garantáltnak, hogy visszaküldés esetén visszatérítik a termék árát (49 százalék), vagy a visszaküldési procedúrát túlzottan körülményesnek ítélik meg (46 százalék).
Az ár ugyancsak fontos tényező, ha két webshop között kell választani. A fogyasztók 59 százaléka 1500 forintos árkülönbözet esetén is inkább az új webáruházat választja, mint azt, ahonnan korábban már problémamentesen rendelt.
A felmérés szerint a magyar vásárlók 50 százalékának volt már negatív tapasztalata divatwebáruházból történő rendelés során. A leggyakoribb panaszok, hogy nem volt megfelelő a termékek minősége (69 százalék), nem lehetett felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (38 százalék), a szállítás tovább tartott a jelzettnél (24 százalék), illetve, hogy a termék nem érkezett meg (24 százalék).
A Glami.hu felmérése szerint az ultragyors divat két legnagyobb szereplője több mint 80 százalékos ismertséggel rendelkezik Magyarországon, és az online vásárlók 64 százaléka rendelt már termékeket ezekről az oldalakról. A válaszadók 16 százaléka mondta, hogy ugyan még nem vásárolt ezekből a webáruházakból, de tervezi, valamint 20 százalékra tehető azoknak az aránya, akik a későbbiekben sem terveznek rendelni ezekből az üzletekből.
Akik eddig még nem vásároltak ezeken az oldalakon, döntésüket azzal indokolták, hogy fenntartásaik vannak a minőséggel kapcsolatban (47 százalék), aggodalmaik vannak a személyes adatok biztonságával kapcsolatban (39 százalék), vagy a fenntarthatóság, illetve a munkaerő etikus alkalmazásának tekintetében (18 százalék).
A HIPA munkáját és hazánk befektetési környezetét negyedik alkalommal ismerték el az Annual Investment Meeting éves kongresszusán Dubajban, idén már Európa legjobb befektetési ügynökségeként.
A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.