Házhoz szállítással kérjük az interneten vásárolt élményt

2022. 11. 26., 12:07

Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további 20 százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik - derül ki az Oracle kereskedelmi felméréséből. A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás (52 százalék) a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel (20-20 százalék).

Ez arra készteti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57 százalékának fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43 százaléka azt mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, kitől fog rendelni, a legtöbben (42 százalék) az 1-2 napos kiszállítást várják el: a gyors és garantált szállításért 60 százalékuk hajlandó többet fizetni, minden ötödik ember pedig attól tart, hogy a vásárolt ajándékok nem érkeznek meg időben.

A vásárlók idén a kézzelfogható termékek mellett szívesen ajándékoznak egymásnak szolgáltatást és élményt is, a legnépszerűbbek közé tartozik például a barátokkal és családdal eltöltött idő (30 százalék), az utazás (27 százalék), a szépségápolási és egészségmegőrzési termékek (26 százalék), az elektronikai, szórakoztatási berendezések és ajándékkártyák (25 százalék), a divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések (24 százalék), a lakberendezés és bútorok (23 százalék), valamint a kisállatkellékek (20 százalék).

A fogyasztói kutatásból az is kiderül, hogy továbbra is az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vásárláskor: a megkérdezettek 42 százaléka válaszolta, hogy az ár alapvetően befolyásolja majd, a fogyasztók 77 százaléka pedig korábban vásárol, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.

Mivel a válaszok alapján a fogyasztók az idén kevesebbet szeretnének költeni, mint korábban, 74 százalékuk az akciókat és kedvezményeket keresi, 71 százalékuk több ár-összehasonlítást végez majd online és az üzletekben, 70 százalékuk pedig az alacsonyabb árakat kínáló boltokban vásárol.

A fogyasztók több mint fele azt is tervezi, hogy visszacserél néhány ajándékot, 65 százalékuk pedig azt mondta, hogy az ajándékok felét vagy egészét visszaküldi. Az emberek 49 százaléka inkább az üzletbe viszi vissza a terméket, 28 százalékuk pedig a postai visszaküldést választja. Az elemzés szerint ennek hátterében az áll, hogy sok kiskereskedő elkezdte felszámítani az áruvisszavétel díját, s bár a visszaküldési díjnak van gazdasági értelme, a kiskereskedők valószínűleg a vásárlók ellenállásába fognak ütközni, akiket bosszantani fog a pluszköltség, és kevésbé valószínű, hogy a visszaküldés lehetőségét további termékek böngészésére és megvásárlására fogják használni.

A felmérés alapján, az általános megközelítéssel szemben, az influenszerek kevésbé befolyásolják a vásárlók döntéseit: a közösségi médiában a vevők 22 százaléka találta meg a számára legvonzóbb akciót és terméket, ezt követték az e-mailek (21 százalék), a bolti promóciók (13 százalék), az internetes hirdetések (12 százalék) és végül a televíziós hirdetések (8 százalék).

A kutatást 11 országban több mint nyolcezer fogyasztó megkérdezésével végezték, Európában háromezer ember bevonásával Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS