Átlagosan 20–30 százalékkal bővült a webáruházak forgalma a koronavírus-járvány begyűrűzése óta Romániában – derül ki az MTH Digital digitálismarketing-ügynökség által készített felmérésből.
„Míg más gazdasági ágazatokra lesújtott a pandémia, az online kereskedelem és az online hirdetések piaca lesznek azok, amelyek közép- és hosszú távon a haszonélvezői lesznek ennek az időszaknak” – idézi a közlemény Raluca Radut, az ügynökség alapítóját.
A webáruházak a járványügyi korlátozások bevezetése után átnyergeltek a hagyományos reklámfelületekről, és intenzív online reklámkampányba kezdtek, jóval nagyobb költségvetést szántak a digitális csatornákon való népszerűsítésre, mint a korábbi években – írja a Krónika.
A legfőbb reklámhordozó ebben az időszakban a Google Ads (Search Ads, Display Ads és Shopping Ads), a YouTube Ads, a Facebook Ads és az Instagram Ads volt, de megnőtt az érdeklődés olyan platformokon való hirdetés iránt is, mint a Pinterest vagy a TikTok.
A divattermékeket árusító cégek körében hatalmas veszteségeket okozott, hogy a szükségállapot idején a lakosságot gyakorlatilag „szobafogságba” kényszerítették, és néhány kivételtől eltekintve a boltoknak is le kellett húzniuk a redőnyt.
Azok tudtak közülük a leggyorsabban alkalmazkodni az új helyzethez, ahol a hagyományossal párhuzamosan online értékesítés is zajlott.
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.