Egy év alatt közel kétszeresére nőtt a mesterséges intelligenciát használó vállalatok száma Ausztriában

Egy év alatt közel kétszeresére nőtt a mesterséges intelligenciát használó vállalatok száma Ausztriában
2024. 10. 21., 11:21

2024-ben már minden ötödik osztrák vállalkozás alkalmazott mesterséges intelligencia alapú technológiákat, közel kétszer annyi, mint egy évvel korábban

Az osztrák statisztikai hivatal mintegy 6600 ég megkérdezésén alapuló felmérése szerint 2024-ben a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások 20,3 százaléka használ valamilyen AI-alapú megoldást, míg egy évvel korábban ez az arány még „csak” 10,8 százalék volt. „A mesterséges intelligencia használata szempontjából különösen meghatározó a vállalat mérete és tevékenysége. Az AI-technológiákat nagyvállalatok nagyobb arányban használnak, mint a kisebb cégek, és ezek a megoldások a szolgáltató szektorban jobban elterjedtek, mint a termelő ágazatokban” – mondta el Tobias Thomas statisztikai főigazgatój.

Az AI-alapú technológiákat a szolgáltatások területén tevékenykedő vállalkozások 23 százaléka használja, míg a termelő szektorban működő vállalkozásoknak „csak” 15 százaléka. A várakozásokkal összhangban a mesterséges intelligencia használata az információs és kommunikációs ágazat vállalkozásai körében a legmagasabb (61 százalék). Az AI-alapú technológiákat alkalmazó vállalkozások aránya a 10–49 alkalmazottat foglalkoztató  kisvállalkozások körében alacsonyabb (18 százalék), mint az 50–249 fővel működő középvállalkozások (29 százalék) vagy a 250 főnél nagyobb létszámmal rendelkező nagyvállalkozások (50 százalék) körében.

A vizsgált osztrákvállalkozások 20 százaléka használt legalább egy AI-alapú technológiát, 11 százalékuk legalább kettőt, 7 százalékuk pedig hármat vagy többet; az AI-t alkalmazó vállalkozások többsége tehát egynél több AI-alapú technológiát használ. A legtöbben a szövegbányászatra kifejlesztett AI-technológiákat használják (a mesterséges intelligenciát alkalmazó vállalkozások 65 százaléka). Népszerűek a természetes nyelvi generálásra (41 százalék), az adatelemzésre (34 százalék), a beszédfelismerésre (29 százalék), valamint a folyamatok automatizálására vagy a támogatott döntéshozatalra (24 százalék) használt AI-alapú technológiák is. Kevesebb vállalkozás használja ugyanakkor a képfelismerés és képfeldolgozás AI-alapú technológiáit (17 százalék), valamint az önállóan mozgó gépek vagy járművek AI-alapú megoldásait (6 százalék). A mesterséges intelligencia használatának dinamikus növekedése döntően a szövegbányászatban és a természetes nyelvi generálásban alkalmazott AI-technológiák gyors terjedésének tudható be.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-22 04:22:00
Nógrád vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre érkezett jelentkezések száma 2024 harmadik negyedében az előző év azonos időszakához képest; a legnagyobb emelkedés Somogy, Fejér és Zala vármegyékben volt megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan az elérhető állások száma kis mértékben, de tovább csökkent – derül ki a Profession.hu idei harmadik negyedéves jelentéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS