Egy év alatt közel kétszeresére nőtt a mesterséges intelligenciát használó vállalatok száma Ausztriában

Egy év alatt közel kétszeresére nőtt a mesterséges intelligenciát használó vállalatok száma Ausztriában
2024. 10. 21., 11:21

2024-ben már minden ötödik osztrák vállalkozás alkalmazott mesterséges intelligencia alapú technológiákat, közel kétszer annyi, mint egy évvel korábban

Az osztrák statisztikai hivatal mintegy 6600 ég megkérdezésén alapuló felmérése szerint 2024-ben a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások 20,3 százaléka használ valamilyen AI-alapú megoldást, míg egy évvel korábban ez az arány még „csak” 10,8 százalék volt. „A mesterséges intelligencia használata szempontjából különösen meghatározó a vállalat mérete és tevékenysége. Az AI-technológiákat nagyvállalatok nagyobb arányban használnak, mint a kisebb cégek, és ezek a megoldások a szolgáltató szektorban jobban elterjedtek, mint a termelő ágazatokban” – mondta el Tobias Thomas statisztikai főigazgatój.

Az AI-alapú technológiákat a szolgáltatások területén tevékenykedő vállalkozások 23 százaléka használja, míg a termelő szektorban működő vállalkozásoknak „csak” 15 százaléka. A várakozásokkal összhangban a mesterséges intelligencia használata az információs és kommunikációs ágazat vállalkozásai körében a legmagasabb (61 százalék). Az AI-alapú technológiákat alkalmazó vállalkozások aránya a 10–49 alkalmazottat foglalkoztató  kisvállalkozások körében alacsonyabb (18 százalék), mint az 50–249 fővel működő középvállalkozások (29 százalék) vagy a 250 főnél nagyobb létszámmal rendelkező nagyvállalkozások (50 százalék) körében.

A vizsgált osztrákvállalkozások 20 százaléka használt legalább egy AI-alapú technológiát, 11 százalékuk legalább kettőt, 7 százalékuk pedig hármat vagy többet; az AI-t alkalmazó vállalkozások többsége tehát egynél több AI-alapú technológiát használ. A legtöbben a szövegbányászatra kifejlesztett AI-technológiákat használják (a mesterséges intelligenciát alkalmazó vállalkozások 65 százaléka). Népszerűek a természetes nyelvi generálásra (41 százalék), az adatelemzésre (34 százalék), a beszédfelismerésre (29 százalék), valamint a folyamatok automatizálására vagy a támogatott döntéshozatalra (24 százalék) használt AI-alapú technológiák is. Kevesebb vállalkozás használja ugyanakkor a képfelismerés és képfeldolgozás AI-alapú technológiáit (17 százalék), valamint az önállóan mozgó gépek vagy járművek AI-alapú megoldásait (6 százalék). A mesterséges intelligencia használatának dinamikus növekedése döntően a szövegbányászatban és a természetes nyelvi generálásban alkalmazott AI-technológiák gyors terjedésének tudható be.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-06 18:05:00
Sághi Attila lett az Év Projektmenedzsere, aki a hagyományokat a funkcionalitással ötvöző Magyarország Háza Brüsszelben projekttel nyerte el a hazai projektmenedzsment szakma egyik legrangosabb elismerését.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS