Szeptember 23-án megkezdődött a Szabadka és Újvidék közötti gyorsvasút tesztelése.
A mérővonatot Szerbia a Deutsche Bahn német állami vasúttársaságtól kapta kölcsön. A tesztelést október 10-ig minden nap végzik a vasúti pálya egy-egy szakaszán, ahol a mérővonat ellenőrzi a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, amely el kell, hogy érje az óránkénti 200 kilométert.
A Budapest-Belgrád vasútvonal egyik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc.
A Szabadka és Belgrád közötti 184 kilométeres szakaszt a vonat 70 perc alatt teszi majd meg. (MTI)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.