A magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával

2022. 10. 18., 11:17

A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával, legtöbben 20.000-40.000 forint közötti értékben. A pandémia előtti években tapasztalt hosszú sorokra és tömegjelenetekre úgy tűnik, idén nem kell számítani: a válaszadók 65 százaléka olyan alternatívát keres, amivel elkerülheti a bolti vásárlással járó zsúfoltságot.

A GLAMI legfrissebb Fashion Re(search) felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka biztosan tervez valamilyen divatcikket vásárolni az idei Black Friday alkalmával. A kutatásban résztvevők 40 százaléka nem döntötte el előre, hogy vásárol-e ruházati termékeket ezekben a napokban, de már csak 1 százalékra tehető azon fogyasztók aránya, akik még soha nem találkoztak a Black Friday fogalmával.

Költés tekintetében a megkérdezettek 40 százaléka 20.000-40.000 forintot, 22 százalék 20.000-80.000 forintot, 21 százalék kevesebb mint 20.000 forintot, 9 százalék pedig 80.000 forintnál többet tervez költeni a november végi leértékelések időszakában. A felmérés arra is rákérdez, hogy az ilyenkor várható megnövekedett forgalom miatti tömeg mennyire befolyásolja fogyasztókat. A válaszok szerint a többség (65 százalék) már nem vállalja a zsúfoltságot, és csak 21 százalék mondta, hogy egy hosszabb sorban állás sem riasztja vissza a vásárlástól.

A vásárolni készülő fogyasztókon belül 47 százalék azoknak az aránya, akik az akciós termékek és ajánlatok között fognak válogatni, 18 százalék előre eldönti, hogy milyen konkrét termékeket keres majd (ezen belül 11 százalék listát is készít magának, ill. a kedvenc webáruházainak kívánságlistáin elmentett tételek közül fog válogatni), valamint 23 százalék azoknak az aránya, akiknek a kérdőív kitöltése idején még nem volt határozott elképzelésük ebben a kérdésben.

A szeptemberben készült felmérés szerint annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók 85 százaléka tapasztalt áremelkedést a nyári hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, az ünnepi időszakban a magyarok csak 28 százaléka tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb csökkentését, 49 százalék pedig maximum az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit.
A felmérés szerint 94 százalék elsősorban a közeli hozzátartozóknak vásárol karácsonyi ajándékokat, 24 százalék barátait, illetve 8 százalék a munkatársait is megajándékozza.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS