A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával, legtöbben 20.000-40.000 forint közötti értékben. A pandémia előtti években tapasztalt hosszú sorokra és tömegjelenetekre úgy tűnik, idén nem kell számítani: a válaszadók 65 százaléka olyan alternatívát keres, amivel elkerülheti a bolti vásárlással járó zsúfoltságot.
A GLAMI legfrissebb Fashion Re(search) felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka biztosan tervez valamilyen divatcikket vásárolni az idei Black Friday alkalmával. A kutatásban résztvevők 40 százaléka nem döntötte el előre, hogy vásárol-e ruházati termékeket ezekben a napokban, de már csak 1 százalékra tehető azon fogyasztók aránya, akik még soha nem találkoztak a Black Friday fogalmával.
Költés tekintetében a megkérdezettek 40 százaléka 20.000-40.000 forintot, 22 százalék 20.000-80.000 forintot, 21 százalék kevesebb mint 20.000 forintot, 9 százalék pedig 80.000 forintnál többet tervez költeni a november végi leértékelések időszakában. A felmérés arra is rákérdez, hogy az ilyenkor várható megnövekedett forgalom miatti tömeg mennyire befolyásolja fogyasztókat. A válaszok szerint a többség (65 százalék) már nem vállalja a zsúfoltságot, és csak 21 százalék mondta, hogy egy hosszabb sorban állás sem riasztja vissza a vásárlástól.
A vásárolni készülő fogyasztókon belül 47 százalék azoknak az aránya, akik az akciós termékek és ajánlatok között fognak válogatni, 18 százalék előre eldönti, hogy milyen konkrét termékeket keres majd (ezen belül 11 százalék listát is készít magának, ill. a kedvenc webáruházainak kívánságlistáin elmentett tételek közül fog válogatni), valamint 23 százalék azoknak az aránya, akiknek a kérdőív kitöltése idején még nem volt határozott elképzelésük ebben a kérdésben.
A szeptemberben készült felmérés szerint annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók 85 százaléka tapasztalt áremelkedést a nyári hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, az ünnepi időszakban a magyarok csak 28 százaléka tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb csökkentését, 49 százalék pedig maximum az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit.
A felmérés szerint 94 százalék elsősorban a közeli hozzátartozóknak vásárol karácsonyi ajándékokat, 24 százalék barátait, illetve 8 százalék a munkatársait is megajándékozza.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.