Online vásárlásaik során a szlovákiai fogyasztók jóval környezettudatosabbak az európai átlagnál – derül ki a csomagszállítással foglalkozó DPDgroup megbízásából készített nemzetközi felmérésből.
„A szlovákiai vásárlók egyre jobban odafigyelnek az internetes kereskedelem környezetre gyakorolt hatásaira, ehhez kapcsolódóan pedig hajlandók többet fizetni a környezetbarát szolgáltatásokért, és el is várják a szolgáltatóktól a környezettudatos magatartást” – nyilatkozta az Új Szónak Andrea Bačíková, a DPD szlovákiai marketingmenedzsere.
A DPDgroup megbízásából 21 európai ország több mint 23 ezer állampolgárát kérdezték meg online vásárlási szokásairól. A felmérésben részt vevő országokban a lakók többsége ugyan fontosnak tartja, hogy az e-kereskedelem résztvevői felelős környezetpolitikát folytassanak, de csak az 50 százalékuk választ ez alapján terméket vagy szolgáltatást.
„Szlovákiában a válaszadók csaknem kétharmada részesíti előnyben a környezetbarát termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából a felük hajlandó pluszárat fizetni ezekért” – mondta Bačíková.
„Azok a cégek és kereskedők, amelyek és akik jobban odafigyelnek a környezetvédelmi szabályokra, hosszabb távon több szlovákiai ügyfelet szerezhetnek” – állítja Bačíková.
A felmérés szerint a jövő növekedésének a motorja az ínyenc vásárló lesz, aki – közepes gyakorisággal – jól meghatározott kategóriákba tartozó termékeket rendel online, kedveli az online vásárlás nyújtotta élményt, magas igényeket fogalmaz meg a kiszállítással és a visszaküldéssel szemben. 57 százalékuk hajlandó magasabb összeget fizetni olyan szolgáltatásért, amely könnyebbé teszi az életét.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.