Az ínyenc online vásárlók többsége többet fizetne a minőségért

2020. 06. 08., 13:45

Online vásárlásaik során a szlovákiai fogyasztók jóval környezettudatosabbak az európai átlagnál – derül ki a csomagszállítással foglalkozó DPDgroup megbízásából készített nemzetközi felmérésből.

„A szlovákiai vásárlók egyre jobban odafigyelnek az internetes kereskedelem környezetre gyakorolt hatásaira, ehhez kapcsolódóan pedig hajlandók többet fizetni a környezetbarát szolgáltatásokért, és el is várják a szolgáltatóktól a környezettudatos magatartást” – nyilatkozta az Új Szónak Andrea Bačíková, a DPD szlovákiai marketingmenedzsere.

A DPDgroup megbízásából 21 európai ország több mint 23 ezer állampolgárát kérdezték meg online vásárlási szokásairól. A felmérésben részt vevő országokban a lakók többsége ugyan fontosnak tartja, hogy az e-kereskedelem résztvevői felelős környezetpolitikát folytassanak, de csak az 50 százalékuk választ ez alapján terméket vagy szolgáltatást.

„Szlovákiában a válaszadók csaknem kétharmada részesíti előnyben a környezetbarát termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából a felük hajlandó pluszárat fizetni ezekért” – mondta Bačíková.

„Azok a cégek és kereskedők, amelyek és akik jobban odafigyelnek a környezetvédelmi szabályokra, hosszabb távon több szlovákiai ügyfelet szerezhetnek” – állítja Bačíková.

A felmérés szerint a jövő növekedésének a motorja az ínyenc vásárló lesz, aki – közepes gyakorisággal – jól meghatározott kategóriákba tartozó termékeket rendel online, kedveli az online vásárlás nyújtotta élményt, magas igényeket fogalmaz meg a kiszállítással és a visszaküldéssel szemben. 57 százalékuk hajlandó magasabb összeget fizetni olyan szolgáltatásért, amely könnyebbé teszi az életét.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS