A magyarok többsége vásárolt már használt cikkeket webáruházban

2023. 03. 16., 19:23

A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.

A webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég arra volt kíváncsi, vajon igaz-e a magyarokra is a Csehországban szembetűnő trend, miszerint a lakosság jelentős része vásárol használt termékeket online.

A friss felmérés eredményei alapján a magyarok is nyitottak a használt termékek online vásárlására: 64 százalékuk már eddig is vett ilyen termékeket a világhálón, és további 8százalék mondta, hogy biztosan fog a jövőben. A Shoptet kutatásából kiderül, hogy elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás tereli a használt termékek vásárlása felé az embereket, a válaszadók 93 százaléka jelölte meg ezt motivációs tényezőként.  A környezetvédelem a megkérdezettek harmadánál (32 százalék) fontos faktor, ötödét (22 százalék) pedig a trendiség is ösztönzi erre, vagyis az, hogy egyedi termékhez jusson.

Tovább nő a használt termékek piaca

Egy év alatt átlagosan 20 százalékkal nőttek a cseh használt termékeket árusító webáruházak megrendelései a Shoptet adatai alapján. A cseh szakemberek becslései szerint ez a tendencia tovább emelkedik és a teljes szegmens további 10 százalékot nőhet idén. Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője a hazai piacot illetően is számottevő növekedésre számít. A Shoptet adatai alapján Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac. A használt termék lehetőség a pénzmegtakarításra, ugyanakkor a pénzkeresésre is.

„Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a hazai vállalkozóknak is. Tovább halad a használtcikk piac a digitalizáció útján, hiszen egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy fizikai üzlet mellett webáruházat is létrehoz, vagy eleve már csak a világhálón működik” – mondta Rédey Iván.

A nők főleg használt ruhákat, a férfiak kütyüket vesznek online

A kutatásban a motivációk mellett rákérdeztek arra is, hogy miket vásárolunk használtan webáruházban. A válaszok alapján leginkább divatcikkeket (47 százalék), számítástechnikai eszközöket (43 százalék), könyveket (39 százalék) és szórakoztató elektronikai eszközöket (34 százalék) keresünk a világhálón.

Jelentősek az eltérések a nemek között. Az online használt termékeket vásárló nők jelentős része, 67 százaléka vett már divatcikket, 43 százaléka pedig könyvet. A férfiak körében az elektronikai eszközök tarolnak: 53 százalékuk vett már például használt telefont, laptopot, tabletet, okosórát, fényképezőgépet vagy akár kamerát online, 43 százalékuk pedig tévét, játékkonzolt, hangfalat vagy lejátszót.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS