A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. Magyarországon jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.
A webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég arra volt kíváncsi, vajon igaz-e a magyarokra is a Csehországban szembetűnő trend, miszerint a lakosság jelentős része vásárol használt termékeket online.
A friss felmérés eredményei alapján a magyarok is nyitottak a használt termékek online vásárlására: 64 százalékuk már eddig is vett ilyen termékeket a világhálón, és további 8százalék mondta, hogy biztosan fog a jövőben. A Shoptet kutatásából kiderül, hogy elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás tereli a használt termékek vásárlása felé az embereket, a válaszadók 93 százaléka jelölte meg ezt motivációs tényezőként. A környezetvédelem a megkérdezettek harmadánál (32 százalék) fontos faktor, ötödét (22 százalék) pedig a trendiség is ösztönzi erre, vagyis az, hogy egyedi termékhez jusson.
Egy év alatt átlagosan 20 százalékkal nőttek a cseh használt termékeket árusító webáruházak megrendelései a Shoptet adatai alapján. A cseh szakemberek becslései szerint ez a tendencia tovább emelkedik és a teljes szegmens további 10 százalékot nőhet idén. Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője a hazai piacot illetően is számottevő növekedésre számít. A Shoptet adatai alapján Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac. A használt termék lehetőség a pénzmegtakarításra, ugyanakkor a pénzkeresésre is.
„Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a hazai vállalkozóknak is. Tovább halad a használtcikk piac a digitalizáció útján, hiszen egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy fizikai üzlet mellett webáruházat is létrehoz, vagy eleve már csak a világhálón működik” – mondta Rédey Iván.
A kutatásban a motivációk mellett rákérdeztek arra is, hogy miket vásárolunk használtan webáruházban. A válaszok alapján leginkább divatcikkeket (47 százalék), számítástechnikai eszközöket (43 százalék), könyveket (39 százalék) és szórakoztató elektronikai eszközöket (34 százalék) keresünk a világhálón.
Jelentősek az eltérések a nemek között. Az online használt termékeket vásárló nők jelentős része, 67 százaléka vett már divatcikket, 43 százaléka pedig könyvet. A férfiak körében az elektronikai eszközök tarolnak: 53 százalékuk vett már például használt telefont, laptopot, tabletet, okosórát, fényképezőgépet vagy akár kamerát online, 43 százalékuk pedig tévét, játékkonzolt, hangfalat vagy lejátszót.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.