A vásárlók 70 százaléka ezután is a boltokat választja az internet helyett

2023. 02. 18., 15:44

A CBRE globális ingatlantanácsadó cég közzétette legújabb jelentését, amelyben összefoglalta azokat a generációkon átívelő attitűdöket, amelyek meghatározzák majd a következő időszakban az épített környezet alakulását.

A felmérés során a CBRE több mint 20 ezer embert kérdezett meg világszerte – a baby boomerektől egészen a Z generációig –, hogy felmérje, hogyan élnek, dolgoznak, illetve vásárolnak majd a jövőben, és ez miként hat az általuk használt ingatlanokra.

A jelentés szerint a wellbeing, a lokáció, az ESG és a hibrid munka lehetősége az a négy átfogó téma, amely jelentősen befolyásolja majd az ingatlanokkal kapcsolatos döntéseket – minimális eltérésekkel az Egyesült Államokban, az ázsiai és csendes-óceáni térségben –, illetve Európában.

 „A siker érdekében minden ingatlanpiaci döntés középpontjában a fogyasztónak kell állnia. Ezt a felmérést is éppen azért készítettük, hogy segítségével útmutatást nyújthassunk az ingatlanbefektetők és az ingatlant használók számára egyaránt fontos ágazatokban, különösen a lakó-, iroda-, kiskereskedelmi és logisztikai szektorban. Itt az ideje, hogy átértékeljük azt a nézetet, miszerint minden fogyasztó a kertvárosban szeretne élni, távol a munkahelyétől és a bevásárlóközpontoktól” – mondja Tasos Vezyridis, a CBRE európai kutatási igazgatója.

Élettér

Európa-szerte a válaszadók 32 százaléka tervez költözést a következő két évben, és 42 százalékuk a városközponthoz közelebbi lokációt választana jövőbeni lakhelyéül. Ez ellentmond a világjárvány során tapasztalt, a külvárosok népszerűségéről szóló narratívának, és azt mutatja, hogy a városközpont közelisége továbbra is vonzó, különösen a fiatalabb generációk esetében. A kutatás azt is megállapította, hogy a költözni szándékozók közel fele ingatlanbérlést tervez, ami további lehetőségeket kínál a Build-to-Rent fejlesztők és befektetők számára.

Munkakörnyezet

A világjárvány lecsengése után érezhető munkahelyi tendenciává vált az irodába való visszatérés. Európa-szerte a megkérdezettek 38 százaléka mondta azt, hogy újra teljes munkaidőben dolgozik az irodában. Az ideális jövőbeli munkarend kapcsán a megkérdezettek 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy munkaidejének legalább egy részét a munkahelyén szeretné tölteni. Ez is jól mutatja, hogy az irodákra a jövőben is szükség lesz.

A munkahelyen töltött idő hosszát ugyanakkor nagyban befolyásolja a bejárással eltöltött idő – amit az európai válaszadók 67 százaléka megemlített –, valamint az iroda jó elhelyezkedése – ezt a megkérdezettek 54 százaléka találta fontosnak. Ez is azt bizonyítja, hogy az elhelyezkedés egyaránt fontos tényező a befektetők és a bérlők számára is, amikor új ingatlanügyletet fontolgatnak.

Vásárlási szokások

Az elmúlt két évben az e-kereskedelem vezető szerepet játszott a fogyasztók vásárlási szokásaiban, azonban a CBRE által megkérdezettek tíz kategóriából hétben a hagyományos kiskereskedelmet jelölték meg preferált vásárlási módként.

A fogyasztók nagyra becsülik az üzletben történő vásárlás élményét: az európai válaszadók 61 százaléka számára ugyanis az üzletlátogatás elsődleges célja a termék megtekintése vagy kipróbálása.

A kiskereskedők számára a fizikai üzlet többet nyújthat, mint egy értékesítési felületet a sok közül: a megkérdezett fogyasztók 50 százaléka szeretné a terméket az üzletben megnézni, mielőtt online megvásárolná. A visszaküldések esetében a fogyasztók 43 százaléka mondta, hogy az online megrendelést inkább az üzletben adja le, mintsem postai úton visszaküldené. Mivel az e-kereskedelem költségei továbbra is emelkednek, a kiskereskedelem és logisztika többcsatornás rendszerének fenntartása kiemelkedő fontosságú.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS