A mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára

2022. 03. 30., 12:29

A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.

2021 a gyors kilábalás és dinamikus növekedés éve volt a divat e-kereskedelemben

A Glami.hu iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány kapcsán tapasztalt visszaesés után 2021-ben a vártnál is gyorsabb fellendülés volt tapasztalható a divatkereskedelemben. A magyar online divatpiac értéke 2021-ben 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az online értékesítésből származó bevételek aránya a teljes divatkereskedelmen belül elérte 19,7 százalékot.

A jelentés kiemeli, hogy a magyar divat webáruházak bevételeinek tavalyi növekedését nem a magasabb árak, a magasabb átlagos rendelési érték, vagy az online vásárlók számának jelentős növekedése tette lehetővé, hanem elsősorban a rendszeresen visszatérő vásárlóknak, illetve ismétlődő vásárlásoknak volt köszönhető.

„Az globális koronavírus-járvány időszaka leginkább arra ösztönözte az online divatkereskedelem szereplőit, hogy optimalizálják az üzleti folyamatokat és új marketingcsatornákat fedezzenek fel. Ugyanakkor elmélyítette az üzletek közötti egyenlőtlenségeket - míg a vezető márkák egy csoportja felülmúlta a járvány előtti teljesítményét, addig elég sok vállalkozás még mindig küzd az új piaci helyzethez való alkalmazkodással” – mondta Barbora Vrbíková , a GLAMI magyarországi country menedzsere.

2022-ben sebességet válthat a személyre szabott marketing alkalmazása

A GLAMI várakozásai szerint a divatkereskedelemben a piaci környezet továbbra is összetett marad, és a webáruházaknak a korábbiak mellett (pl. gyártási és szállítási nehézségek) idén újabb próbatételekkel is szembe kell nézniük. A vállalat partnereinek körében végzett kutatása szerint 2022 legnagyobb kihívását a hirdetési költségek további emelkedése jelenti majd, így az elemzések szerint a webáruházaknak körülbelül 10-20 százalékkal többet kell költeniük marketingre és értékesítésre, hogy elérjék a jelenlegi megtérülési szintjüket.

„A divatkereskedelem területén a vásárlói elvárások hónapról-hónapra változnak és fejlődnek. A megfelelő adatok nyomon követése, a viselkedési és demográfiai ismeretek összegyűjtése segítik a vállalkozásokat a hatékony reklámozásban és döntéshozatalban. A versenyképesség növelése érdekében a cégeknek 2022-ben nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfélelégedettségre és fejleszteniük kell ügyfélmegtartó képességüket. Ennek az egyik legegyszerűbb módja a hiperperszonalizáció, amely nem más mint a teljes ügyfélélmény testreszabása adatgyűjtés, mesterséges intelligencia és prediktív analitika segítségével” – teszi hozzá Barbora Vrbíková.

Ennek megfelelően a GLAMI ajánlása szerint a webáruházaknak továbbra is prioritásként kell kezelniük az egyedi ügyféladatokhoz való hozzáférés növelését, illetve a jelentés rámutat, hogy a vásárlók több mint fele szívesebben osztja meg személyes adatait valamilyen ellenszolgáltatásért. Néhány példa lehet erre többek között a személyre szóló kedvezmények felajánlása, vagy a további funkciókhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés elérhetővé tétele.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 18., 15:15
A K&H nagyvállalati növekedési index 2024. IV. negyedévi adatai alapján a nagyvállalatok közel 80 százaléka úgy számol, hogy meg tudja tartani dolgozóit a következő 12 hónapban, minden tízedik vállalatnál csökkenő létszámmal terveznek. A 10 milliárd forintos árbevételt meghaladó cégeknél a legpesszimistábbak, körükben a 15 százalékpontot is eléri a leépítéssel kalkulálók aránya.
2025-03-18 22:15:00
A Demján Sándor Program összes támogatási eleme elindult, a 8+1 akciópont azt szolgálja, hogy direkt vagy indirekt módon segítsük a kis- és középvállalkozásokat– mondta Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS