A mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára

2022. 03. 30., 12:29

A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.

2021 a gyors kilábalás és dinamikus növekedés éve volt a divat e-kereskedelemben

A Glami.hu iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány kapcsán tapasztalt visszaesés után 2021-ben a vártnál is gyorsabb fellendülés volt tapasztalható a divatkereskedelemben. A magyar online divatpiac értéke 2021-ben 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az online értékesítésből származó bevételek aránya a teljes divatkereskedelmen belül elérte 19,7 százalékot.

A jelentés kiemeli, hogy a magyar divat webáruházak bevételeinek tavalyi növekedését nem a magasabb árak, a magasabb átlagos rendelési érték, vagy az online vásárlók számának jelentős növekedése tette lehetővé, hanem elsősorban a rendszeresen visszatérő vásárlóknak, illetve ismétlődő vásárlásoknak volt köszönhető.

„Az globális koronavírus-járvány időszaka leginkább arra ösztönözte az online divatkereskedelem szereplőit, hogy optimalizálják az üzleti folyamatokat és új marketingcsatornákat fedezzenek fel. Ugyanakkor elmélyítette az üzletek közötti egyenlőtlenségeket - míg a vezető márkák egy csoportja felülmúlta a járvány előtti teljesítményét, addig elég sok vállalkozás még mindig küzd az új piaci helyzethez való alkalmazkodással” – mondta Barbora Vrbíková , a GLAMI magyarországi country menedzsere.

2022-ben sebességet válthat a személyre szabott marketing alkalmazása

A GLAMI várakozásai szerint a divatkereskedelemben a piaci környezet továbbra is összetett marad, és a webáruházaknak a korábbiak mellett (pl. gyártási és szállítási nehézségek) idén újabb próbatételekkel is szembe kell nézniük. A vállalat partnereinek körében végzett kutatása szerint 2022 legnagyobb kihívását a hirdetési költségek további emelkedése jelenti majd, így az elemzések szerint a webáruházaknak körülbelül 10-20 százalékkal többet kell költeniük marketingre és értékesítésre, hogy elérjék a jelenlegi megtérülési szintjüket.

„A divatkereskedelem területén a vásárlói elvárások hónapról-hónapra változnak és fejlődnek. A megfelelő adatok nyomon követése, a viselkedési és demográfiai ismeretek összegyűjtése segítik a vállalkozásokat a hatékony reklámozásban és döntéshozatalban. A versenyképesség növelése érdekében a cégeknek 2022-ben nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfélelégedettségre és fejleszteniük kell ügyfélmegtartó képességüket. Ennek az egyik legegyszerűbb módja a hiperperszonalizáció, amely nem más mint a teljes ügyfélélmény testreszabása adatgyűjtés, mesterséges intelligencia és prediktív analitika segítségével” – teszi hozzá Barbora Vrbíková.

Ennek megfelelően a GLAMI ajánlása szerint a webáruházaknak továbbra is prioritásként kell kezelniük az egyedi ügyféladatokhoz való hozzáférés növelését, illetve a jelentés rámutat, hogy a vásárlók több mint fele szívesebben osztja meg személyes adatait valamilyen ellenszolgáltatásért. Néhány példa lehet erre többek között a személyre szóló kedvezmények felajánlása, vagy a további funkciókhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés elérhetővé tétele.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS