A mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára

2022. 03. 30., 12:29

A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.

2021 a gyors kilábalás és dinamikus növekedés éve volt a divat e-kereskedelemben

A Glami.hu iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány kapcsán tapasztalt visszaesés után 2021-ben a vártnál is gyorsabb fellendülés volt tapasztalható a divatkereskedelemben. A magyar online divatpiac értéke 2021-ben 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az online értékesítésből származó bevételek aránya a teljes divatkereskedelmen belül elérte 19,7 százalékot.

A jelentés kiemeli, hogy a magyar divat webáruházak bevételeinek tavalyi növekedését nem a magasabb árak, a magasabb átlagos rendelési érték, vagy az online vásárlók számának jelentős növekedése tette lehetővé, hanem elsősorban a rendszeresen visszatérő vásárlóknak, illetve ismétlődő vásárlásoknak volt köszönhető.

„Az globális koronavírus-járvány időszaka leginkább arra ösztönözte az online divatkereskedelem szereplőit, hogy optimalizálják az üzleti folyamatokat és új marketingcsatornákat fedezzenek fel. Ugyanakkor elmélyítette az üzletek közötti egyenlőtlenségeket - míg a vezető márkák egy csoportja felülmúlta a járvány előtti teljesítményét, addig elég sok vállalkozás még mindig küzd az új piaci helyzethez való alkalmazkodással” – mondta Barbora Vrbíková , a GLAMI magyarországi country menedzsere.

2022-ben sebességet válthat a személyre szabott marketing alkalmazása

A GLAMI várakozásai szerint a divatkereskedelemben a piaci környezet továbbra is összetett marad, és a webáruházaknak a korábbiak mellett (pl. gyártási és szállítási nehézségek) idén újabb próbatételekkel is szembe kell nézniük. A vállalat partnereinek körében végzett kutatása szerint 2022 legnagyobb kihívását a hirdetési költségek további emelkedése jelenti majd, így az elemzések szerint a webáruházaknak körülbelül 10-20 százalékkal többet kell költeniük marketingre és értékesítésre, hogy elérjék a jelenlegi megtérülési szintjüket.

„A divatkereskedelem területén a vásárlói elvárások hónapról-hónapra változnak és fejlődnek. A megfelelő adatok nyomon követése, a viselkedési és demográfiai ismeretek összegyűjtése segítik a vállalkozásokat a hatékony reklámozásban és döntéshozatalban. A versenyképesség növelése érdekében a cégeknek 2022-ben nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfélelégedettségre és fejleszteniük kell ügyfélmegtartó képességüket. Ennek az egyik legegyszerűbb módja a hiperperszonalizáció, amely nem más mint a teljes ügyfélélmény testreszabása adatgyűjtés, mesterséges intelligencia és prediktív analitika segítségével” – teszi hozzá Barbora Vrbíková.

Ennek megfelelően a GLAMI ajánlása szerint a webáruházaknak továbbra is prioritásként kell kezelniük az egyedi ügyféladatokhoz való hozzáférés növelését, illetve a jelentés rámutat, hogy a vásárlók több mint fele szívesebben osztja meg személyes adatait valamilyen ellenszolgáltatásért. Néhány példa lehet erre többek között a személyre szóló kedvezmények felajánlása, vagy a további funkciókhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés elérhetővé tétele.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS