Idén már ma elstartol a Black Friday

2021. 11. 05., 13:00

Akár százszorosa is lehet a napi forgalma egy webáruháznak a kereskedelem legintenzívebb napján, a Black Friday-n. Ha tényleg komoly és valós akciókat tud egy webshop kialakítani, akkor ott robbanásszerűen kezdenek el vásárolni az emberek. Ebben a valós igényeken kívül a pszichológia is közrejátszik, hiszen ilyenkor sokan felfokozott érzelmi állapotban, extra adag adrenalinnal a vérben vásárolnak. Pont olyan a hatása, mintha korgó nyomorral mennénk be egy közértbe, ugyanis ilyenkor azt is megvesszük, amit teli gyomorral nem vettünk volna meg.

A cégeknek is nagyon ott kell lenni fejben

A piacon hatalmas a turbulencia novemberben, mindenki próbál a versenytársainál valami jobbat, kreatívabbat, ütősebbet kitalálni. Ahhoz, hogy sikeresen záruljon egy Black Friday akció, fontos, hogy a cég is jól átlássa és kielemezze az elmúlt évek tapasztalatait és időben felismerje a piaci trendeket. Sajnos még mindig van olyan hazai webshop, aki minden hónapban elsüti a Black Fridayt, azt is egy egész héten át. Ez a stratégia sajnos sok vásárló számára már kezd unalmassá és hiteltelenné válni.

A november évek óta elveszi a forgalmat a decembertől

Nagyon jellemző, hogy a karácsonyi vásárlási időszak a Black Friday-jel kezdődik. Itt már sok vásárló a karácsonyra koncentrál és amit tud, meg is vesz a fa alá, abban bízva, hogy így sokkal jutányosabban szerezheti be az ajándékokat. A decemberi karácsonyi szezon ennek megfelelően gyengébb szokott lenni, azaz a decembertől lop el némi forgalmat a Black Friday.

A napi háztartási cikkek forgalma karácsony előtt visszaesik, és az alkalmi termékek (úgy, mint a játékok, könyvek) eladási számai értelemszerűen megugranak.

„Nálunk a pelenka és más baba-mama termékek sokkal jobban fogynak novemberben és januárban. Decemberben inkább a karácsonyhoz, az ünnepekhez, az ajándékozáshoz kapcsolódóan költenek a vásárlók” – mondta Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezetője.

A halogatott döntések is végül a kosárban landolnak

Akik nagyobb kiadás előtt állnak, azok sok esetben kivárnak a Black Friday napjáig, bízva abban, hogy ott sikerül egy előnyösebb ajánlatot kifogniuk. Ezek a vásárlók a Black Friday időszakában biztosan meghozzák a már egyébként is hallogatott vásárlói döntésüket és valamelyik webshopban a kosarukba helyezik a vágyott terméket.

„Mi is tapasztaljuk, hogy a Pelenka.hu-nál is erősen meglódul a Black Friday napján a műszaki cikkek, a nagyobb értékű pelenka csomagok vagy játékok értékesítése. Novemberben átlagosan 2-3x erősebb a forgalmunk a többi hónaphoz képest” – tájékoztatott Csereklei Zoltán.

Így vásároljunk okosan

A Black Friday akciók idején különösen hasznos és megtérül a tudatosság, a körültekintő viselkedés vásárláskor.

„Például a napi fogyasztási cikkeket, esetünkben pelenkát, törlőkendőt, mosószert, tisztítószert, babaételt, vitaminokat ilyenkor érdemes kettő vagy akár három hónapra is betárazni, mert az úgyis elfogy. Impulzustermékek esetében nem érdemes azonnal dönteni. Sokkal kifizetődőbb átgondolni a vásárlást, mert sokszor a shoppingolás hevében könnyelműen hozunk meg egy döntést. Végül mire megkapjuk a terméket, már meg is bántunk az egészet” – összegez a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.