Sokat nyerhet, aki a közösségi médiában hirdet

2021. 12. 14., 18:04

Még jobban tarol a koronavírus-járvány megjelenése óta az online vásárlás, a minden korábbi módszernél hatékonyabb, közösségi platformokon megjelenő hirdetéseknek is köszönhetően. Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta. A kulcs, hogy az online vásárlói döntés lépései egyetlen rendszeren belül, gördülékenyen kövessék egymást és ma már a mesterséges intelligencia használata is elengedhetetlen – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

A vásárlás olyannyira áthelyeződött a virtuális térbe, hogy az Egyesült Államokban már van, aki autót, sőt, ingatlant is személyes megtekintés nélkül, teljesen online vesz. Magyarországon 5 millióra tehető az online vásárlók száma az NRC piackutató felmérése alapján. Sőt, az idei év első felében már eddig 30 százalékkal nőtt az internetes vásárlások összértéke a tavaly első félévi értékhez képest a GKI kimutatása szerint. Az ünnepek közeledtével is egyértelmű az online vásárlás térnyerése: idén karácsonyra az NRC kutatása szerint az internetezők 90 százaléka vásárolt ajándékot az interneten és 35 százalék veszi biztosra, hogy még fog is.

Szárnyal a képzelet a közösségi médiában

A Facebook, az Instagram vagy a Pinterest a reklámozásnak már nem a jövője, hanem a jelene. A hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen: a személyre szabottság miatt ugyanis a hirdetések nem lógnak ki a felhasználók által megosztott tartalmak közül. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon tájékozódik: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi mediumot elsődleges inspirációs forrásként.

Az a cég, amelyik nem kapcsol időben és nem lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is. Nem elég azonban megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek.

„Ha egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor azonnal több információt akar, lehetőséget a vásárlásra és akár az ügyfélszolgálattal is kommunikálna. A vásárlás szakaszai közötti határok tehát teljes mértékben összemosódnak. Ehhez pedig olyan rendszerre van szükség, amely egyetlen helyen kezelni tudja a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat” – magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Alapvető elvárás tehát, hogy az online vásárlás gyors és egyszerű legyen, ami kizárólag mesterséges intelligenciával (MI) támogatott rendszer segítségével érhető el. Ez tudja ugyanis rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, a vásárló érdeklődését, kérdéseit, igényeit.  Így a vevő valós időben kapja a számára leginkább megfelelő válaszokat, és a személyes ügyintézők számára is minden információ azonnal elérhető a rendszerben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 08. 12., 17:10
A közös tulajdonú ingatlanoknál gyakran felmerül, hogy az ingatlannal járó terheket, az ingatlan fenntartásának, felújításának költségeit miként kötelesek viselni a tulajdonostársak. Mindent a tulajdoni hányad arányában kell viselni? Van olyan kiadás, amely nem hárítható át a tulajdonostársra? A kérdésekre dr. Szabó Gergely ügyvéd válaszol.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár itthon nincs rá egyértelmű jogi keretezés, kijelenthetjük: mivel az arcnak van karaktere, lehet kereskedelmi értéke és igenis létezik a védjegyszerű használata, meg kell oldani, hogy be lehessen jegyeztetni. Az erre vonatkozó magyar precedenst dr. Czirják-Nagy Ágota ügyvédi csapata érte el, az irodavezető arcának bejegyeztetésével. A szakember kérésünkre bemutatta, miért fontos ezt a folyamatot belehajlítani a hazai jogalkotásba, majd alkalmazásba, és elárulta, hogyan használható az arcvédjegy gazdasági haszonszerzésre, illetve a fogyasztói bizalom növelésére. Ami ennél is messzebbre mutat: a művészektől, sportolóktól kezdve a zenészeken, startup-alapítókon és influenszereken át a hétköznapi tartalom-előállítókig egyre fontosabbá válik az engedély nélküli és például deepfake felhasználás elleni védelem, valamint a hitelesség megőrzése.
A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS