Sokat nyerhet, aki a közösségi médiában hirdet

2021. 12. 14., 18:04

Még jobban tarol a koronavírus-járvány megjelenése óta az online vásárlás, a minden korábbi módszernél hatékonyabb, közösségi platformokon megjelenő hirdetéseknek is köszönhetően. Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta. A kulcs, hogy az online vásárlói döntés lépései egyetlen rendszeren belül, gördülékenyen kövessék egymást és ma már a mesterséges intelligencia használata is elengedhetetlen – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

A vásárlás olyannyira áthelyeződött a virtuális térbe, hogy az Egyesült Államokban már van, aki autót, sőt, ingatlant is személyes megtekintés nélkül, teljesen online vesz. Magyarországon 5 millióra tehető az online vásárlók száma az NRC piackutató felmérése alapján. Sőt, az idei év első felében már eddig 30 százalékkal nőtt az internetes vásárlások összértéke a tavaly első félévi értékhez képest a GKI kimutatása szerint. Az ünnepek közeledtével is egyértelmű az online vásárlás térnyerése: idén karácsonyra az NRC kutatása szerint az internetezők 90 százaléka vásárolt ajándékot az interneten és 35 százalék veszi biztosra, hogy még fog is.

Szárnyal a képzelet a közösségi médiában

A Facebook, az Instagram vagy a Pinterest a reklámozásnak már nem a jövője, hanem a jelene. A hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen: a személyre szabottság miatt ugyanis a hirdetések nem lógnak ki a felhasználók által megosztott tartalmak közül. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon tájékozódik: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi mediumot elsődleges inspirációs forrásként.

Az a cég, amelyik nem kapcsol időben és nem lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is. Nem elég azonban megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek.

„Ha egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor azonnal több információt akar, lehetőséget a vásárlásra és akár az ügyfélszolgálattal is kommunikálna. A vásárlás szakaszai közötti határok tehát teljes mértékben összemosódnak. Ehhez pedig olyan rendszerre van szükség, amely egyetlen helyen kezelni tudja a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat” – magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Alapvető elvárás tehát, hogy az online vásárlás gyors és egyszerű legyen, ami kizárólag mesterséges intelligenciával (MI) támogatott rendszer segítségével érhető el. Ez tudja ugyanis rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, a vásárló érdeklődését, kérdéseit, igényeit.  Így a vevő valós időben kapja a számára leginkább megfelelő válaszokat, és a személyes ügyintézők számára is minden információ azonnal elérhető a rendszerben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS