Sokat nyerhet, aki a közösségi médiában hirdet

2021. 12. 14., 18:04

Még jobban tarol a koronavírus-járvány megjelenése óta az online vásárlás, a minden korábbi módszernél hatékonyabb, közösségi platformokon megjelenő hirdetéseknek is köszönhetően. Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta. A kulcs, hogy az online vásárlói döntés lépései egyetlen rendszeren belül, gördülékenyen kövessék egymást és ma már a mesterséges intelligencia használata is elengedhetetlen – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

A vásárlás olyannyira áthelyeződött a virtuális térbe, hogy az Egyesült Államokban már van, aki autót, sőt, ingatlant is személyes megtekintés nélkül, teljesen online vesz. Magyarországon 5 millióra tehető az online vásárlók száma az NRC piackutató felmérése alapján. Sőt, az idei év első felében már eddig 30 százalékkal nőtt az internetes vásárlások összértéke a tavaly első félévi értékhez képest a GKI kimutatása szerint. Az ünnepek közeledtével is egyértelmű az online vásárlás térnyerése: idén karácsonyra az NRC kutatása szerint az internetezők 90 százaléka vásárolt ajándékot az interneten és 35 százalék veszi biztosra, hogy még fog is.

Szárnyal a képzelet a közösségi médiában

A Facebook, az Instagram vagy a Pinterest a reklámozásnak már nem a jövője, hanem a jelene. A hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen: a személyre szabottság miatt ugyanis a hirdetések nem lógnak ki a felhasználók által megosztott tartalmak közül. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon tájékozódik: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi mediumot elsődleges inspirációs forrásként.

Az a cég, amelyik nem kapcsol időben és nem lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is. Nem elég azonban megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek.

„Ha egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor azonnal több információt akar, lehetőséget a vásárlásra és akár az ügyfélszolgálattal is kommunikálna. A vásárlás szakaszai közötti határok tehát teljes mértékben összemosódnak. Ehhez pedig olyan rendszerre van szükség, amely egyetlen helyen kezelni tudja a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat” – magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

Alapvető elvárás tehát, hogy az online vásárlás gyors és egyszerű legyen, ami kizárólag mesterséges intelligenciával (MI) támogatott rendszer segítségével érhető el. Ez tudja ugyanis rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, a vásárló érdeklődését, kérdéseit, igényeit.  Így a vevő valós időben kapja a számára leginkább megfelelő válaszokat, és a személyes ügyintézők számára is minden információ azonnal elérhető a rendszerben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS