A fenntarthatóság alakítja át az árösszehasonlító oldal kínálatát

2022. 06. 03., 10:58

Naponta átlagosan 670 ezer alkalommal igazít útba érdeklődőket Magyarország leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala. A zöld trendek térnyerése az Árukereső.hu-n is megmutatkozik: hétről hétre több rajta az újrahasznosított és a környezetbarát termék. Az erősödő szemléletváltás a keresésekben ugyanúgy tetten érhető, mint azokban az erősödő igényekben is, amelyeket a környezetvédelmi világnap alkalmából gyűjtöttünk össze.

Több mint 500 szőnyeg, 300 bevásárlótáska, 150 kutyajáték – csak néhány azokból a kategóriákból, amelyekben egyre több az újrahasznosított termék az Árukereső.hu oldalain. A környezetbarát jelzőt természetesen ennél is jóval több gyártmány viseli, köztük 6000-nél is több tapéta, 4300 ülőgarnitúra, 500-nál is több matrac.

Az utóbbi kategória sok esetben nem is egyetlen besorolást takar, hanem több tanúsítványt: a pelenkák esetében például a higiéniás termékektől elvárható maximális termékbiztonságon túl a szigorú fenntarthatósági kritériumoknak történő megfelelést, valamint azt, hogy a gyártáshoz olyan rostokat használnak fel, amelyek illeszkednek a fenntartható erdőgazdálkodás céljaihoz. Csak környezetbarát pelenkából egyébként több mint 430 tétel érhető el az ország leginkább látogatott termék- és ár-összehasonlító oldalán.

Az idén ötvenedik alkalommal megtartott, az ENSZ első globális környezetvédelmi konferenciáját felidéző környezetvédelmi világnapon azokat a jelenségeket mértük fel, amelyek a leginkább tükrözik az Árukereső.hu napi működésében a környezettudatos és fenntartható szemlélet erősödését.

Green is the new black

„A felhasználók folyamatos és minél alaposabb tájékoztatása mindig is a legfontosabb cél marad az Árukereső.hu-n, hiszen ezzel segítjük hozzá a fogyasztókat a legjobb ajánlat kiválasztásához” – mondta Baka László marketingvezető.

Hozzátette: „a környezetünk megóvásához kapcsolódó trendek egyre erőteljesebben és mélyebben gyűrűznek be az életünkbe, megváltoztatva a fogyasztói igényeket, fokozódó hangsúlyt helyezve a fenntarthatóságra.”

Miközben ez a szemlélet pár éve még csupán a társadalom kisebb szeletét jellemezte, a szakember szerint a zöldhullám mára elérte a többséget, a keresésekből ítélve kifejezetten sokak igényévé vált.

A környezetvédelem elvárássá érett

Miközben az emberek egy része továbbra is hajlamos a szándékok és a szavak szintjén megélni környezetvédelmi ambícióit, egyre szélesebb az a réteg, amelyiknél a fenntarthatóság elvárásként fogalmazódik meg. Erre reagálva az online webshopok a termékportfóliójuk kialakításukkor igyekeznek a vásárlói igényeket figyelembe venni, ami az Árukereső.hu kínálatán is nyomot hagy: mindenki számára ismerősek például az eldobható tényérok és poharak, ahol termékszámban a papírtermékekből több mint kétszer annyi található, mint a műanyag változatokból.

A termékeken túl már az is egyre meghatározóbb szemponttá válik, hogy miben érkeznek a megrendelt termékek: Baka László szerint a fogyasztói preferenciákban is érzékelhető a részben vagy teljes egészében újrahasznosítható csomagolások iránti igény, egyre tudatosabban keresik, sőt el is várják ezek meglétét.

Energiacímkék: kettős könyvelés az összehasonlíthatóságért

Természetesen a fenntarthatóság egyéb módokon is megjelenik a termékkínálatban, amelynek meghatározó részét adják az úgynevezett fehéráruk. Mivel tavaly márciusban új energiacímkézési szabályok léptek életbe a mosó-, mosogató-, mosó-szárítógépekre, hűtőszekrényekre, fagyasztókra, borhűtőkre és televíziókra, ezek értelemszerűen felülírták az addigi gyakorlatot.

Annak érdekében, hogy az oldalára érkező, havi átlagban 20 millió látogatást generáló fogyasztók a lehető legegyszerűbben találják meg a számukra legkedvezőbb ajánlatot, az Árukereső.hu úgy döntött: párhuzamosan szerepelteti a régi és az új energiacímkéket az érintett termékkörben, hogy ezzel is megkönnyítse a felhasználók dolgát és lehetővé tegye az egyszerűbb termékszűrési lehetőséget.

A vásárlók egyre nagyobb választják a kedvezőbb energetikai besorolású termékeket. A beszerzési áron túl ugyanis egyre fontosabb szemponttá válik számukra az adott gép energiafogyasztása, hiszen az már egy-két éves távlatban is jókora árkülönbséget is képes áthidalni egy olcsóbb, de kevésbé takarékos eszközhöz képest.

Ezen igények a piac diktálta kínálatban is megmutatkoznak, hiszen az Árukereső.hu ajánlatai között is látszik, hogy például a televízióknál az elérhető termékek 91 százaléka F és G besorolású, és mindössze 9 százalék a D és az E.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS