E-cigarettát forgalmazó szlovák cégre figyelmeztet a GVH

2024. 02. 06., 18:10

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy elektromos cigarettákat forgalmazó szlovák céggel szemben, mivel az feltehetően illegálisan, megtévesztő módon hirdeti a termékeit. A GVH nyomatékosan felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy mindig legyenek nagyon körültekintőek, ha az interneten vásárolnak, a külföldi oldalakról rendelt, illegálisan forgalmazott dohánytermékek ugyanis egészségkárosító hatásúak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy az Airbox s.r.o. szlovák székhelyű vállalkozás a https://theliquidcity.com/ magyar nyelvű honlapján valószínűsíthetően azt a hamis benyomást kelti, hogy az általa forgalmazott nikotint tartalmazó elektronikus cigaretta, valamint a nikotinmentes dohányzást imitáló elektronikus eszközök jogszerűen forgalmazhatóak. Annak ellenére teszi ezt, hogy mind e termékkategóriák ízesített változatainak Magyarországon történő forgalmazása, mind ezek távértékesítése a hatályos jogszabályok alapján tilos.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A vizsgálat lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal korábban is szigorúan lépett fel két szlovák céggel szemben, amelyek elektromos cigarettákat, illetve a kiskorúak körében népszerű, ezért különösen veszélyes Elf Bar termékeket forgalmaztak magyar nyelvű weboldalaikon. A GVH a vizsgálatok megindítása után mindkét esetben haladéktalanul fellépett a hazai fogyasztók védelmében: az ideiglenes intézkedés eszközével élve azonnal elrendelte a webáruházak lekapcsolását az ügyek lezárulásáig. A vizsgálatok feltárták, hogy a vállalkozások megtévesztően keltették a magyar fogyasztókban azt a benyomást, hogy termékeik jogszerűen forgalmazhatóak, az eljárások mindkét esetben a kiszabható legmagasabb bírsággal zárultak.

2024. március 1-jétől a GVH még hatékonyabb és gyorsabb fellépését teszi majd lehetővé, hogy a GVH Versenytanácsa letilthat egyes digitális tartalmakat (például honlapokat), ha ez a fogyasztók kiterjedt érintettségére figyelemmel súlyos sérelem kockázatának megelőzése érdekében szükséges.

Ezzel együtt fontos, hogy a fogyasztók, különösen a gyermek- és fiatalkorúak, illetve a szüleik tisztában legyenek azzal, hogy Magyarországon a fenti termékek internetes forgalmazása – sőt a birtoklása, azaz az online módon történő megvásárlása is – jogellenes. A GVH ezért az ügyindítás kapcsán is nyomatékosan figyelmezteti a fogyasztókat, hogy ne dőljenek be a legális kereskedés látszatát keltő webáruházaknak vagy hirdetéseknek, és semmiképp ne rendeljenek ilyen termékeket se Magyarországról, se külföldről – különös tekintettel azok súlyos egészségügyi kockázataira. (GVH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 09:15:00
Az előző hónaphoz képest 2,1 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól pedig (a nyers adatok szerint) 6,0 százalékkal elmaradt az építőipari termelés volumene 2024. augusztusban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS