Egyre népszerűbb a csomagpontos szállítás

2020. 02. 25., 09:15

A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. Kérdés azonban, hogy mi alapján érdemes a webshopoknak csomagpontra szállító futárcéget választani, vajon a minőség, az ár vagy akár a csomagpontok száma az, ami befolyásolhatja a döntésünket?

A csomagpontos szállításnak költségcsökkentő, hatékonyságnövelő és vásárlásösztönző hatása is lehet, de persze nem mindenkinek ugyanaz fontos, amikor a különböző átvételi lehetőségek közül választ. Igaz ez a vásárlókra és a kereskedőkre is.  A több, mint 10 éve fulfillment webshop logisztikával foglalkozó iLogistic.hu évek óta napi többszáz csomagot indít útjára, ezáltal pedig széleskörű tapasztalattal rendelkezik a csomagpontra szállító cégek erősségeivel és gyengeségeivel kapcsolatban.

Szakértői segítségükkel vesszük sorba a DPD, GLS, MPL, FoxPost és a Pick Pack Pontok, vagyis a legnagyobb hazai csomagpontos szállítók szolgáltatásainak előnyeit és hátrányait.

A méret is lehet lényeg

Amikor csomagpontos szállítást választunk, érdemes figyelembe venni, hogy mekkora termékeket szeretnénk feladni, hiszen a kézbesített csomagokhoz súlyhatárok is tartoznak. Míg a GLS-nél 40 kg-ig is elmehetünk, addig az MPL postapontok 30 kg-ot, a Foxpost 25 kg-ot, versenytársaik pedig csomagonként 20 kg-ot engednek feladni. Persze a csomagnak nemcsak súly, de mérethatára is lehet, hiszen például a Foxpost automatáiba maximum 62 cm hosszú csomagok férnek be, a DPD-nél 175 cm a határ, a Pick Pack Pontoknál maximum 100 cm-es, a GLS-nél 200 cm-es az MPL-nél pedig 240 cm-es csomagokat adhatunk fel.

Jobb, ha csak a szomszédba kell menni

A csomagpontos szállítás választásának egyik legfőbb oka, hogy sok vásárló napközben nem tud alkalmas helyszínt kijelölni a futáros szállításra, így egyszerűbb, ha munka után be tud ugrani a rendelésért a közelben lévő csomagátvételi pontra. Nem mindegy azonban, hogy hol él a vevő, hiszen, míg vidéken nagy valószínűséggel az MPL lehet a legjobb választás 3000 csomagátvevő helyével és 51 automatájával országszerte, melyeket postákon, Coop üzletekben, MOL benzinkutakon és Media Marktokban találunk meg, addig a Foxpost a bevásárlóközpontok látogatóit éri el 100 automatájával, a Pick Pack Pontok pedig 670 helyszínen újságosoknál, kávézókban és boltokban várják a vásárlókat.  A GLS 779 átvevőpontjával és 10 automatájával a forgalmasabb helyszíneket és benzinkutakat célozza meg, tavaly ráadásul a karácsonyi szezonra több, mint 20 ideiglenesen felépített mobil csomagautomatával készültek. A DPD 166 jól megközelíthető frekventált helyszínen biztosít átvételi lehetőséget.

Az árérzékeny vásárlók is jól járhatnak

A csomagpontos átvételnek van olyan formája, amellyel azok a vásárlók (és kereskedők) is jól járnak, akik alacsonyabb értékű termékért nem szeretnének magas szállítási díjat fizetni. Ezen a téren a nagyobb városokban verhetetlen a Foxpost, vidéken pedig a kisebb csomagoknál az MPL lehet a legjobb megoldás. Persze nem mindegy, hogy egyénileg adjuk fel a csomagjainkat, vagy – amennyiben online shopot üzemeltetünk – kiszervezzük egy webshop logisztikával foglalkozó cégnek. Hiszen kiszervezés esetén olyan céggel együttműködve, mint például az iLogistic.hu, mind a házhoz szállítási díjakon, mind a csomagpontra küldési díjakon nagyon sokat tudnak spórolni a webshop tulajdonosok.

Személyes kontaktus vagy modern automata?

Vannak, akik szeretnek csacsogni az eladókkal, mások pedig legszívesebben elkerülik a személyes kontaktust. Számukra tökéletes megoldás az automata, amely a Foxpost specialitása, de az MPL és a GLS is biztosít ilyen átvételi lehetőséget. Azok számára, akik szeretik az emberközpontú szolgáltatásokat, a Pick Pack Pontok jelenthetik a legjobb megoldást, ahol a kollégák bármikor rendelkezésre állnak a vásárlók kérdései esetén. Természetesen az MPL postai átvételénél, valamint a DPD és a GLS csomagpontjainál is lehetőséget adnak a személyes átvétel élményére.

Összességében mindegyik hazai szolgáltató rendelkezik valamilyen előnnyel, legyen ez az ár, a csomagpontok száma, a gyorsaság vagy a csomagok átvételének módja. Az pedig már csak a kereskedőkön múlik, hogy eldöntsék, számukra mi jelentheti a tökéletes megoldást. Ha további segítségre van szükség, itt olvashat részletes elemzést.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-23 15:10:00
A Credipass és a Duna House szakértői górcső alá vették a fővárosi ingatlan- és albérlet árakat és kiszámolták, hogy mikor éri meg saját ingatlant vásárolni a jelenlegi támogatási rendszerben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS