Az e-kereskedelem felpörgeti a B2B szektor CRM eszközeinek használatát is

2020. 10. 30., 16:15

Az e-kereskedelem felpörgése alaposan átformálta a vállalkozások egymással ápolt üzleti kapcsolatait is. Mivel a legtöbb cég digitalizálódni kezdett, így egymással is online üzletelnek, ami magával hozta az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) rendszerek terjedését is. A Deloitte Digital szakértői az októberi Salesforce Live nemzetközi online rendezvényen egy kerekasztal beszélgetés során foglalták össze a vállalkozások ebben rejlő lehetőségeit.

A CRM rendszer nem más, mint egy információs központ. Az ügyfelekkel folytatott interakciók gyűjtőhelye, amely vezérli az értékesítő és szolgáltató munkatársak tevékenységét. Mivel a céges ügyfelek egyre inkább online intézik egymással üzleti ügyeiket, közvetlenül is információkat adhatnak egymásnak. Érdemes tehát a B2B kereskedelmet a CRM kiterjesztéseként használni és lehetővé tenni, hogy az ügyfelek és értékesítők proaktív módon valós idejű adatokat vigyenek be a CRM rendszerbe.

„Ennek a megoldásnak több előnye van. Az egyik, hogy a B2B kereskedelemből származó, az ügyfelek által közvetlenül adott információk még pontosabb képet festenek az üzleti folyamatokról. Másrészt, mivel a vevők közvetlenül részt vesznek az értékesítési ciklusban, csökkennek az értékesítők adminisztrációs terhei, így több idejük marad például az új ügyfelek megszerzésére. A legfontosabb azonban talán az, hogy a B2B kereskedelemnek köszönhetően az értékesítés területén tevékenykedők jobban elfogadják a CRM-et, hiszen az teljesebb képet ad az ügyfeleikről és segít a hatékonyabb munkavégzésben” – hívja fel a figyelmet File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletágának vezetője.

A B2B kereskedelemmel összekapcsolt CRM az ügyfeleknek is hasznos, hiszen valós idejű üzleti információkat kaphatnak általa, másrészt kommunikálhatnak, visszajelzést is küldhetnek az eladó számára. Ez pedig különösen fontos, hiszen egy B2B kapcsolat akkor sikeres, ha annak középpontjában a vevő áll. A vevők pedig akkor elégedettek, ha könnyen és gyorsan naprakész információkat kaphatnak, önkiszolgáló módon üzletelhetnek és mindezt természetesen online tehetik. Ha üzletfelük más-más megoldást használ az ajánlatkérésre, a fizetésre és az interakcióra, akkor bizony könnyen lehet, hogy olyan vállalkozást keresnek, ahol mindezt egy helyen kapják meg.

„A Covid-19 járványhelyzet minden iparágban változásokat hozott, ezek általában nem pozitív változások voltak. Minden ágazat reagált a helyzetre, a B2B esetében elmondhatjuk, hogy erős ösztönzőként hatott és előre vitte a fejlődést, mivel a személyes interakcióban egyre kevésbé bíznak az emberek” – mondta Jan Michalski, a Deloitte Digital közép-európai vezetője az októberi Salesforce Live virtuális rendezvényen.

Akkor működik jól, vagyis hoz több bevételt és új vevőket, ha a teljes folyamat átalakításra kerül, és a B2B kereskedelemmel összekapcsolt CRM, mint eszköz jelenik meg a folyamatban, nem csupán telepítendő szoftverként gondolunk rá. „Az interneten a legfontosabb tényező a tartalom – nem csupán képek, de leírások, tulajdonságok, karakterisztika a termékről. A keresőmotorok ezeket indexálják, így nyílnak meg újabb kapuk az ügyfelek felé” – mondta Jan Michalski.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS