Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik

2022. 02. 23., 18:17

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben. Az online értékesítés közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, amivel az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7 százalékra emelkedett. Az idei évben a fizikai boltokban történő értékesítés újra elérheti járvány előtti szintet.

A Glami.hu online divatkereső közzétette Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentését a magyar online divat kiskereskedelem aktuális helyzetéről. A jelentés szerint a divat kiskereskedelem a 2020-as 11 százalékos visszaesés után 2021-ben mintegy 10 százalékkal tudott nőni, így a várakozások szerint a hagyományos csatornákon történő értékesítés 2022-ben újra elérheti járvány előtti szintet. Az online csatornákon történő értékesítés 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelmi piac divat szegmensének értéke elérte 311 milliárd forintot.

Gyenge kezdés után erős ünnepi szezon

A divat webáruházak 2020-as és 2021-es értékesítési adatainak összehasonlítása alapján megállapítható, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben tovább nőtt az online vásárlás népszerűsége. A tavalyi év első féléve ugyan alacsonyabb számokat hozott mint 2020 azonos időszaka, azonban az előző évvel ellentétben az értékesítések volumene 2021-ben már jelentősebb visszaesés nélkül emelkedtek az év végéig. A karácsonyi szezonban a webáruházak forgalma jelentősen meghaladta az előző évit, és az elmúlt évek tendenciájától eltérően a december még a novembernél és a Black Friday-nál is erősebb volt.

Az ismétlődő vásárlások pörgetik az e-kereskedelmet

Az átlagos rendelési érték 2021-ben nem nőtt jelentősen, átlagosan 2,5 százalékkal volt magasabb 2020-hoz képest. Az online vásárló fogyasztók számának növekedése a világjárvány kezdeti időszaka után tapasztalt hullámot követően lelassult, ezért a webáruházak 2021-es bevételnövekedését elsősorban nem az újonnan megjelenő vásárlók, a magasabb árak, vagy a magasabb átlagos rendelési érték, hanem a vásárlások gyakoriságának növekedése tette lehetővé.

Az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48 százaléka tervez áremelést 2022-ben

A tavalyi évben a divat webáruházak az e-kereskedelem legjelentősebb aktuális kihívásaiként elsősorban az erősebb piaci versenyt, a készletgazdálkodás folytonosságának fenntartását, a hirdetések árának növekedését és a weboldaluk, valamint a marketingkampányok személyre szabását nevezték meg. Az elemzés szerint a piaci környezet továbbra is összetett marad, valamint a piaci szereplőknek olyan új kihívásokkal kell szembenézni, mint a szállítási és gyártási késedelmek, a növekvő költségek és az instabil geopolitikai helyzet.
A felsorolt okok miatt az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48 százaléka tervez áremelést 2022-ben. Ezen üzletek többsége arról számolt be, hogy jelentős, 11-15 százalékos áremelést tervez, magasabbat, mint a szomszédos országokban.

Vissza az életbe, de csak kényelemesen

A közösségi élethez való visszatérés hatása rögtön megmutatkozott a keresleten. A 2020-as évvel összehasonlítva a ruhákra 14 százalékkal, a szoknyákra 11 százalékkal, blúzokra és ingekre 9 százalékkal, fülbevalókra pedig 65 százalékkal nőtt az igény. Ugyanakkor nem mindenki tért vissza az irodákba, így a kényelmes, otthoni ruházat nem szenvedett akkora visszaesést, sőt, a lezserebb, sportosabb kategóriák, mint a kétrészes coord szettek (+51 százalék) vagy a melegítő ruhák (+22 százalék) még növekedtek is.

Ugyanakkor a 2020-ban slágernek számító otthoni ruházati kategóriák 2021-ben már nem tudták fenntartani a növekedést. A hálóruházat 22 százalékkal, a fehérneműk 17 százalékkal estek vissza 2021-ben, de a tornacipők és a sportleggingsek is visszatértek a járványt megelőző szintre.

A magyar GLAMI felhasználók 2021-ben a Guess, a Tommy Hilfiger és az Adidas termékeit kedvelték a legjobban, illetve ezek kerültek fel a legtöbbször a személyes kívánságlistákra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS