Ők a legtudatosabb és legóvatosabb online vásárlók

2020. 06. 12., 14:30

Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából. Sokan azonban nem is tudnak róla, hogy így is vásárolhatnának, az érintettek 37 százaléka pedig tévesen úgy látja, hogy az NFC-s technológia nem biztonságos. A K&H e-dukáció programjának második része az online bankolást és fizetést érintő tévhiteket szeretné eloszlatni, hogy mindenki biztonságosan mozoghasson a virtuális világban.

Az okostelefonos fizetés tömeges elterjedésére pedig még várni kell, részben azért, mert sokan nem ismerik. Az érintettek mindössze 14 százaléka fizet rendszeresen az okostelefonjával, egész pontosan az abban elektronikusan lévő virtuális bankkártyával. A 18-29 évesek táborában azonban népszerűbb ez a fizetési mód, 20 százalékuk vásárol így – derül ki a K&H kutatásából, amely az NFC-s technológián alapuló mobilos fizetés megítélését és az online vásárlási szokásokat vizsgálta.

A fiatalok ötöde már lépett

A magyar felnőtt internetezők 65 százalékának ugyan van bankszámlája és okostelefonja, tehát a feltételek adottak, mégsem használják fizetésre. A NFC-s fizetést mellőzők közül a legtöbben – 37 százalékuk –nem tartja elég biztonságosnak ezt. Közel ugyanennyien vannak (31 százalék), akik nem is ismerik ezt a megoldást, 28 százalék pedig úgy vélekedett, hogy az NFC-s fizetés nem ad semmi pluszt a kártyás megoldáshoz képest. Mindössze 12 százalék mondta, hogy nem alkalmas NFC funkcióra a telefonja.

Ők a legtudatosabbak, legóvatosabbak

A K&H felméréséből kiderült az is, hogy az internetezők hogyan vásárolnak az online áruházakban, milyen biztonsági lépéseket tesznek meg, az eredményekből pedig elég vegyes kép rajzolódik ki. A legtöbben, az válaszadók 41 százaléka például nem engedi, hogy a webáruház elmentse a kártyaadatait az első vásárlás után.

Az internetezők 10 százaléka viszont az online vásárlásoknál csak akkor ad zöld jelzést arra, hogy az adott webáruház „elmentse” a bankkártyaadatokat, ha az fel tud mutatni hitelesített tanúsítványt. 14 százalék ezt csak azoknak a weboldalaknak engedi, amelyekben megbízik, míg 3 százalék minden további nélkül engedélyt ad erre. A megkérdezettek 20 százaléka pedig egyszerűen nem szokott online, bankkártyával vásárolni.

Biztonságban az online boltokban is

„A felmérésben az NFC-s kártyás fizetésről például sokan mondták, hogy nem tartják biztonságosnak, pedig ez egy teljesen megbízható, masszív banki informatikai rendszerrel védett és működtetett fizetési megoldás” – mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

„Az online vásárlásoknál mindenkinek érdemes meggyőződnie arról, hogy van-e az adott oldalnak hiteles tanúsítványa. Csak akkor szabad ott vásárolni, ha ez a bizonyítvány megvan. Az online vásárlásnak újabb lökést adott a koronavírus-járvány, ezért kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen az alapvető információbiztonsági kérdésekkel” – tette hozzá a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-17 09:40:00
2024 első negyedévében 2500 darab új internetes elfogadóhely jött létre, az összes átutalásnak pedig a 78,1 százalékát indították internet- vagy mobilbankon keresztül; a kártyás vásárlások száma 11,5, százalékkal nőtt éves összevetésben, a fizetési kártyákkal elkövetett visszaélések száma 28,5 százalékkal meghaladta az előző negyedévit – tájékoztatott az MNB.
2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS